Styrdämpare till R1!

Det ska bli intressant och se om mitt fäste passar bättre, det stod att det var till 02-03 R1:orna..

Bilderna gör det dom ska! hjälper till :)
Har du tystat stallchefen med en vante lr?

Edit: Tror jag monterar mina stålomspunna slangar först innan jag börjar pula med styrdämparen, som sagt trångt verkar det vara..
 
Last edited:
Stallchefen har en mjuk baseboll i munnen. Han är tax, snart ett år gammal.

Lägg gärna upp bilder på dina fästen. Det är intressant att se om det är någon skillnad.
 
Dea skrev:
Stallchefen har en mjuk baseboll i munnen. Han är tax, snart ett år gammal.

Lägg gärna upp bilder på dina fästen. Det är intressant att se om det är någon skillnad.

Har ingen kamera just nu men ska givetvis ordna fram bilder.
 
Dea skrev:
Stallchefen har en mjuk baseboll i munnen. Han är tax, snart ett år gammal.

Lägg gärna upp bilder på dina fästen. Det är intressant att se om det är någon skillnad.

02/03 har längre fästbultar samt 2 extra bussningar.
Fästena är dock lika för 98-01 och 02-03.

Under http://www.springzz.com/wp/styrd_tabell.html
kan man klicka på YAM.YZF 1000 (02-03) för att se "Mounting instructions".
 
hehe jaha..

jag som precis tagit kort och allt:)
Jaja då behöver jag inte lägga ut några bilder..
Finfin service från dom där springzz :tummenupp
 
Janne L-P skrev:
Hej!
Nån som vet vad en Öhlins styrdämpare till en R1:a kostar ungefär?

ungefär 5300 hvis den skal være ny

jeg leder selv efter en til en r1 2003 gerne alla duke :tummenupp
 
Nalken skrev:
Har bara bilder på fästena då jag inte monterat det hela ännu.

Är mest intresserad av hur distanserna ser ut, om det är någon mening med att byta. Längre bultar kan man ju hämta upp var som helst.
 
garpenrud skrev:
tacka vet jag öhlins... monteras på 5 min, och sitter som gjutet..


En annan som inte har råd att köpa specialdesignade tankar får gott nöja sig med WP som dessutom verkar vara rätt fin.
 
Nalken skrev:
Såhär kanske?

Distanserna ser exakt lika ut som de jag monterat. Då är det kanske bara längden på bultarna då. Jag bytte för övrigt ut bultarna som håller själva dämparen samt någon av o-ringarna och någon bricka för att bli helt nöjd. Men det var nog mest kuriosa.

Edit: såg att du hade en distans på andra fästet också. Det följer alltså med fler distanser. Jag fick med totalt två distanser.
 
Last edited:
Två bilder till, kunde inte låta bli att ta kort på min stallchef..

Edit: Jag har totalt tre distanser.
 

Bifogat

  • 109_0928.jpg
    109_0928.jpg
    110.7 KB · Visningar: 78
  • 109_0935.jpg
    109_0935.jpg
    111.3 KB · Visningar: 61
Last edited:
Nalken skrev:
Två bilder till, kunde inte låta bli att ta kort på min stallchef..

Vad är fram och vad är bak?? :)

Såg att du hade stålomspunna slangar i garderoben. Om du inte har monterat så har jag ett litet tips: Det syns dåligt på mina bilder men jag gjorde en "klämma" genom att vika en bit spikband dubbelt, fila till lite och sedan dra krympslang över. Håller slangarna på plats där de går ner under kåpstaget. Blev riktigt prydligt. :tummenupp
 
Dea skrev:
Vad är fram och vad är bak?? :)

Såg att du hade stålomspunna slangar i garderoben. Om du inte har monterat så har jag ett litet tips: Det syns dåligt på mina bilder men jag gjorde en "klämma" genom att vika en bit spikband dubbelt, fila till lite och sedan dra krympslang över. Håller slangarna på plats där de går ner under kåpstaget. Blev riktigt prydligt. :tummenupp


Ja dom har inte kommit längre än till garderoben :D Ok en klämma det lät juh smart så gör jag nog åxå..

Hunden (tror jag det är) kräver inte mycket mat.. möjligen nån låtsasfika och så..
 
Last edited:
Jag och Tjoffe var ute och åkte en sväng nu på eftermiddagen. Svängde förbi Springzz och berättade att jag nog fått fel fäste till styrdämparen. Fick svaret att det enda som skiljde var tydligen längden på bultarna och två distanser. Inget snack, jag fick låna verktyg och fick rätt grejer så jag kunde byta på plats.
Det är väl den service man kan förvänta sig när man fått fel grejer men killarna på Springzz skall ha kredit för att de är så smidiga.

Han berättade också att de har grejer på gång till gaffelben och stötdämpare. Man byter helt enkelt ut kolvar och ventiler i originalgrejerna och sedan har man enligt uppgift tävlingsprestanda på grejerna. Han hade inga priser ännu eftersom det är så nytt men det låter helt klart intressant.
 
Nyheter
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Back
Top