Styrdämpare, andra än öhlins?

haha prylarna gör föraren... nu har jag xenonlampor på hojjen också då kommer jag minst 30 meter längre på bakan...

haha prylarna gör föraren... nu har jag xenonlampor på hojjen också då kommer jag minst 30 meter längre på bakan...

Hehe :tummenupp

Föresten, vart lyckades du hitta en så billig ÖHLINS styrdämpare? E-bay? (är själv på jakt efter en till min R6 -00)

Hehe :tummenupp

Föresten, vart lyckades du hitta en så billig ÖHLINS styrdämpare? E-bay? (är själv på jakt efter en till min R6 -00)

Japp ebay, men sen tillkom ju "fitting kit" så de blev inte snorbilligt ändå... tror de blev totalt 3500 SEK för en ny dämpare med fitting kit om det nu passar...

Tack för den fina kommentaren även om det är med blandade känslor att se filmen i en tråd sådär. Är ju inte direkt någon bakhjulsdemon :D

Japp ebay, men sen tillkom ju "fitting kit" så de blev inte snorbilligt ändå... tror de blev totalt 3500 SEK för en ny dämpare med fitting kit om det nu passar...

Tack för den fina kommentaren även om det är med blandade känslor att se filmen i en tråd sådär. Är ju inte direkt någon bakhjulsdemon :D

Ok, Hittade en från USA på ebay komplett med fitting kit som skulle hamna på 4700 inkl frakt... Så hyffsat billigt kom du ju undan ivf till slut.

Föresten... Vilken film...? :va

Matris är ett Italienskt märke som gör stötdämpare och styrdämpare. www.matrisdampers.com

Matris M4R - 559 euro.

m4r-large.jpg

Matris M3 - 434 euro.

m3-large.jpg

Finns på tex www.race-spare.com i Tyskland. Öhlins känns lite billigare nu? :)

Bytte Öhlins till Matris både styrdämpare och bakdämpare och får säga att detta märke funkar med tanke på jag provat båda på samma bana. Tycker det är mer kontroll på bakhjul släppen på Matris dvs Mcoy sladdar ;)
Samt passformen är kanon i orginal fästen ifrån matris. Kolla med effektbolaget som köper in dessa ifrån Italien.

Last edited:
Back