Styling, va tycks?

Gix

Produktionsutvecklare
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
Prövar båtlivet för tillfället...
Fick hem mitt Lockhart Light Lid Rök nu... så slänger upp 2 bilder på hur de blev när de e på plats... :)
fästen gjorde jag av dubbelhäftande tejp med kardborre mellanytor (undrar bara om de håller i 250km/h?) :va Hur som helst, se bilderna så förstår ni... glaset kostade 60 euro inkl. frakt å är av perfekt passform! :tummenupp

Ser föresten mycket svartare ut i verkligheten, samt att ett svarttonat dubbelbubbelglas är på gång oxå...

Bifogat

• lampglas_isär_fram.JPG
    lampglas_isär_fram.JPG
    31.6 KB · Visningar: 70
  • lampglas_fram.JPG
    lampglas_fram.JPG
    31.7 KB · Visningar: 90
Blir det inte försämrad ljusbild? Jag menar, ljusen på MC är ju sällan bra utan nån kåpa.... Å andra sidan kanske inte det spelar så stor roll om man kör när det är ljust....

Snyggt blev det iaf! :tummenupp

Säljer inte s-racing sådana för typ en 200kr?? Kommer se grymt ut när du fått dit det mörka kåpglaset!

Pirro skrev:
Säljer inte s-racing sådana för typ en 200kr?? Kommer se grymt ut när du fått dit det mörka kåpglaset!

Ingen aning? Beställe mitt via "Hoghaus" i Helsingfors (jepp, HD-butik :hihi ) som är återförsäljare åt Motospeed i Stockholm... Tror de kostade typ 490 kronor där...

Gix skrev:
Ingen aning? Beställe mitt via "Hoghaus" i Helsingfors (jepp, HD-butik :hihi ) som är återförsäljare åt Motospeed i Stockholm... Tror de kostade typ 490 kronor där...

Ok synd att du inte kolla på www.s-racing.com det kostar 250kr där...

hållundan skrev:
Blir det inte försämrad ljusbild? Jag menar, ljusen på MC är ju sällan bra utan nån kåpa.... Å andra sidan kanske inte det spelar så stor roll om man kör när det är ljust....

Snyggt blev det iaf! :tummenupp

Säkert blir det något försämrat ljus... men, nog räcker det till!
Kardborre-grejen var oxå planerad så jag skulle kunna ta bort glaset när som hellst, t.ex. pga mörker eller farbror blå :blah

fan riktigt bra idé med tejpen... eller e det standard. Just för att slippa tjöt av polisen. Såg denna till sats till min hoj.. riktigt nice. Iaf om man har alu. färgad

Bifogat

• METWindscreenIridimCBR600FS.jpg
    METWindscreenIridimCBR600FS.jpg
    12.1 KB · Visningar: 76
kosmic skrev:
fan riktigt bra idé med tejpen... eller e det standard. Just för att slippa tjöt av polisen. Såg denna till sats till min hoj.. riktigt nice. Iaf om man har alu. färgad

Inte standard vad jag vet :confused: Iaf fick jag inga fastsättningsgrejer med glaset...

Eget påhitt :tummenupp Köpte tejp-kardborre-grejen vid en sytibbehörsaffär här hemma, kostade 50 cent (4,60kr) för en bit på ca 10*2 cm (fanns på rulle). Sen klippte jag ut 4 st. runda cirklar av det :banana

Som sagt återstår bara att se om det håller? Kanske borde täta nedre kanten så de inte tränger in luft bakom glaset som pressar lös glaset, men få se... :va

Alu skulle nog vara snyggt till din hoj... försöker själv hålla mig med ett svart tema :yoparty

Gix skrev:
Ja, se på fan... men skit samma, ja har ju grejen nu ändå :)

Ok!

Värmde upp tejpen å glaset när jag klistrade dit dem... å dom verkar sitta som fan, e mest orolig för kardborren... :confused:

Gix skrev:
Ok!

Värmde upp tejpen å glaset när jag klistrade dit dem... å dom verkar sitta som fan, e mest orolig för kardborren... :confused:

Ingen fara, light-liden satt fast på min gamla ninja i 250+ utan problem.
I S-racings sats ingår fästanordning oxå. :tungan

yates skrev:
Ingen fara, light-liden satt fast på min gamla ninja i 250+ utan problem.
I S-racings sats ingår fästanordning oxå. :tungan

S-racing hit å S-racing dit...HÅLL KÄFTEN :mad: :D

Nämen, skämt åsido... jag informerade sytillbehörshandlaren om vad jag skulle använda tejpkardborregrejen till å frågade om det sitter fast ännu i +250 km/h :confused: Det vågade han inte låva/visste inte... satan, sånt borde de ju veta! :D

Men, om du nu ändå säger att det går bra, så får vi väl tro det :va

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...