Styling, va tycks?

Gix

Produktionsutvecklare
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
Prövar båtlivet för tillfället...
Fick hem mitt Lockhart Light Lid Rök nu... så slänger upp 2 bilder på hur de blev när de e på plats... :)
fästen gjorde jag av dubbelhäftande tejp med kardborre mellanytor (undrar bara om de håller i 250km/h?) :va Hur som helst, se bilderna så förstår ni... glaset kostade 60 euro inkl. frakt å är av perfekt passform! :tummenupp

Ser föresten mycket svartare ut i verkligheten, samt att ett svarttonat dubbelbubbelglas är på gång oxå...

Bifogat

• lampglas_isär_fram.JPG
    lampglas_isär_fram.JPG
    31.6 KB · Visningar: 70
  • lampglas_fram.JPG
    lampglas_fram.JPG
    31.7 KB · Visningar: 90
Blir det inte försämrad ljusbild? Jag menar, ljusen på MC är ju sällan bra utan nån kåpa.... Å andra sidan kanske inte det spelar så stor roll om man kör när det är ljust....

Snyggt blev det iaf! :tummenupp

Säljer inte s-racing sådana för typ en 200kr?? Kommer se grymt ut när du fått dit det mörka kåpglaset!

Pirro skrev:
Säljer inte s-racing sådana för typ en 200kr?? Kommer se grymt ut när du fått dit det mörka kåpglaset!

Ingen aning? Beställe mitt via "Hoghaus" i Helsingfors (jepp, HD-butik :hihi ) som är återförsäljare åt Motospeed i Stockholm... Tror de kostade typ 490 kronor där...

Gix skrev:
Ingen aning? Beställe mitt via "Hoghaus" i Helsingfors (jepp, HD-butik :hihi ) som är återförsäljare åt Motospeed i Stockholm... Tror de kostade typ 490 kronor där...

Ok synd att du inte kolla på www.s-racing.com det kostar 250kr där...

hållundan skrev:
Blir det inte försämrad ljusbild? Jag menar, ljusen på MC är ju sällan bra utan nån kåpa.... Å andra sidan kanske inte det spelar så stor roll om man kör när det är ljust....

Snyggt blev det iaf! :tummenupp

Säkert blir det något försämrat ljus... men, nog räcker det till!
Kardborre-grejen var oxå planerad så jag skulle kunna ta bort glaset när som hellst, t.ex. pga mörker eller farbror blå :blah

fan riktigt bra idé med tejpen... eller e det standard. Just för att slippa tjöt av polisen. Såg denna till sats till min hoj.. riktigt nice. Iaf om man har alu. färgad

Bifogat

• METWindscreenIridimCBR600FS.jpg
    METWindscreenIridimCBR600FS.jpg
    12.1 KB · Visningar: 76
kosmic skrev:
fan riktigt bra idé med tejpen... eller e det standard. Just för att slippa tjöt av polisen. Såg denna till sats till min hoj.. riktigt nice. Iaf om man har alu. färgad

Inte standard vad jag vet :confused: Iaf fick jag inga fastsättningsgrejer med glaset...

Eget påhitt :tummenupp Köpte tejp-kardborre-grejen vid en sytibbehörsaffär här hemma, kostade 50 cent (4,60kr) för en bit på ca 10*2 cm (fanns på rulle). Sen klippte jag ut 4 st. runda cirklar av det :banana

Som sagt återstår bara att se om det håller? Kanske borde täta nedre kanten så de inte tränger in luft bakom glaset som pressar lös glaset, men få se... :va

Alu skulle nog vara snyggt till din hoj... försöker själv hålla mig med ett svart tema :yoparty

Gix skrev:
Ja, se på fan... men skit samma, ja har ju grejen nu ändå :)

Ok!

Värmde upp tejpen å glaset när jag klistrade dit dem... å dom verkar sitta som fan, e mest orolig för kardborren... :confused:

Gix skrev:
Ok!

Värmde upp tejpen å glaset när jag klistrade dit dem... å dom verkar sitta som fan, e mest orolig för kardborren... :confused:

Ingen fara, light-liden satt fast på min gamla ninja i 250+ utan problem.
I S-racings sats ingår fästanordning oxå. :tungan

yates skrev:
Ingen fara, light-liden satt fast på min gamla ninja i 250+ utan problem.
I S-racings sats ingår fästanordning oxå. :tungan

S-racing hit å S-racing dit...HÅLL KÄFTEN :mad: :D

Nämen, skämt åsido... jag informerade sytillbehörshandlaren om vad jag skulle använda tejpkardborregrejen till å frågade om det sitter fast ännu i +250 km/h :confused: Det vågade han inte låva/visste inte... satan, sånt borde de ju veta! :D

Men, om du nu ändå säger att det går bra, så får vi väl tro det :va

*/ ?>
Nyheter
Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026