Styling till honda NSR?

Varför ska du ha neon och lampor?
Fick du aldrig gå på högstadiedisco?:tungan

Gör roligare saker som wheelies och stoppies osv....

En idé är att kolla Tradera. Ger en snabb inblick i vad som finns. Sedan letar du ställen som säljer liknande. Datorbutiker kan ha (dioder och neon).

Släng in en bild på hojen så får du nog lite mer tips på hur man kan snajda till den.

En idé är att kolla Tradera. Ger en snabb inblick i vad som finns. Sedan letar du ställen som säljer liknande. Datorbutiker kan ha (dioder och neon).

Släng in en bild på hojen så får du nog lite mer tips på hur man kan snajda till den.

Tjena,

Visst.. Det jag har tänkt är

Blå bromsok-spray
Däckpenna (kanske bara)
Blåa passagerarpinnar
Andra lysen (Blåa, angel eyes osv)
Blå neon/diod.

Vad mer kan fixas? Vad är det för skillnad på Dioder och neon? Tänkte ha lite under hojjen, vid framgaffeln typ och vid bakhjulet.

Tips :D ?

Bilder--

Bifogat

• hoj.jpg
    hoj.jpg
    250.9 KB · Visningar: 65
  • hoj2.jpg
    hoj2.jpg
    251.9 KB · Visningar: 64
  • hoj3.jpg
    hoj3.jpg
    257.5 KB · Visningar: 58
  • hoj4.jpg
    hoj4.jpg
    248.9 KB · Visningar: 62
Varför ska du förstöra en så fin hoj! Finns inte många kvar och fan för dig om du ska lacka och klödda

Neon och sånt trams är en annan sak, det syns ju inte..

Tjena,

Visst.. Det jag har tänkt är

Blå bromsok-spray
Däckpenna (kanske bara)
Blåa passagerarpinnar
Andra lysen (Blåa, angel eyes osv)
Blå neon/diod.

Vad mer kan fixas? Vad är det för skillnad på Dioder och neon? Tänkte ha lite under hojjen, vid framgaffeln typ och vid bakhjulet.

Tips :D ?

Bilder--

Tänk på att bromsoken bli snabbt varma, så har du inte värmetålig färg blir det skabb istället.

Andra tips är att ta bort den kåpa som går upp över styrkronan (om det går att göra snyggt, så man inte ser att något saknas på tanken).

Miniblinkers...

Kanske ta bort handtaget på bakkåpan, om du inte använder det vill säga.

Neon kan väl beskrivas som lysrör med färg, medans dioder är bygger på principen att elektroner hoppar mellan två olika material (om jag kommer ihåg rätt). Små plastpluppar ser de ut som.

Skulle nog satsa på dioder, eller LED som de också kallas. Klarar vibrationer bättre och aningen vanligare/billigare. Dock så får du koppla dem så att de kan matas med 12 volt. Styck brukar de gilla 1.5-3 volt har jag för mig. Eller köpa färdigt för 12 volt.

Tänk på att bromsoken bli snabbt varma, så har du inte värmetålig färg blir det skabb istället.

Andra tips är att ta bort den kåpa som går upp över styrkronan (om det går att göra snyggt, så man inte ser att något saknas på tanken).

Miniblinkers...

Kanske ta bort handtaget på bakkåpan, om du inte använder det vill säga.

Neon kan väl beskrivas som lysrör med färg, medans dioder är bygger på principen att elektroner hoppar mellan två olika material (om jag kommer ihåg rätt). Små plastpluppar ser de ut som.

Skulle nog satsa på dioder, eller LED som de också kallas. Klarar vibrationer bättre och aningen vanligare/billigare. Dock så får du koppla dem så att de kan matas med 12 volt. Styck brukar de gilla 1.5-3 volt har jag för mig. Eller köpa färdigt för 12 volt.
Gångbron över styrkronan är knepig.. Massa plast, och svårt att ersätta med lämplig plastad bit då den sitter i ett fäste bara, om den inte går hela vägen över alltså, sen sitter det ett gäng lampor där.

Handtaget går ju finfint att göra nån ersättning för :)

Okej, jag ska då köpa LED/dioder. Jag kommer ej ta bort plastgrejjen vid tanken till styret.

Jag ska ej kladda på den, har nyss vaxat den! :) Tänkte bara köra på lite detaljer. Blåa ventilhattar som lyser/blinkar när däcket snurrar, blå LED/dioder under, vid framgaffeln samt bakhjulet. Blåa fotpinnar om jag hittar till passageraren. Handtagen där bak gillar jag, det behåller jag, också så använder jag det när jag skjutsar.

Vart kan man köpa allt detta för en billig peng? Letar även efter ostrypt CDI box.

Tack för ni gillar min hoj! :) Måste köpa Autosol så man kan vaxa dämparen :)

tänkte köpa detta, funkar det/Passar det?

http://www.blueride.se/flexibel-tub-10-p-362.html?cPath=50_54 (BLÅ)
http://www.blueride.se/ventilhatt-fire-caps-steady-p-1154.html?cPath=50_51
http://www.blueride.se/strombrytare-toggle-switch-p-1143.html?cPath=50_57

Ang switchen, tänkte att, kan jag stänga på/av LED/dioderna med den?

Tips? Hittar inte vart jag kan köpa fotpinnar till Hondan :( Inte heller avgassystem/CDI box för en billig peng urpluggad.

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...