Styling av CRM

Ska jag göra om bakdelen?


  • Antal röstningar
    0
Någon som kan göra mig tjänsten att mätta breden på bakramen vid baklampan? Ska bygga eget lysse.
 
Kronen skrev:
asså vad har du i svenska
?
IG -- eller?

Va? :va

g+ men vad har det här med det att göra?

Okey jag om formulerar mig lite. Kan någon vänlig (Motsats ord till elak) Person (i det här fallet ägare till en crm) Gå och mätta (förlagsvis med måttband, men tumstock eller stålskala går bra det med.) Bakramen? (Rörbitarna som sitter under bakkåpan) Jagvill gärna veta breden på den så att jag (jimmy him self) kan göra en baklampa som är lika bred.
 
Last edited:
Jaha, idag blev bakhjulet klart, så nu sitter det på bra och fungerar faktiskt. Sedan har jag kommit på lösningen till ljuddämparna, deras placering och kylvingarna är utskurna så de passar, skall snart plastas.

Bakskärmen skal fixas till lite så att vinklar och allt blir rätt sdan skall den plastas den med. Har ju ingen kamera, men det har ju inte hänt så speciellt mycket så det hade inte blivit fina bilder ändå.

Jo och färgvalet är bestämt nu. Det kommer att bli mycket svart, vit ram och det vita på fälgarna. Tanken, det svarta i framlampan och troligtvis en stripe elle något liknande kommer att bli lime/neon/metallic grön. Bara för at ha en skrikig färg som sticker ut. Jag gillar inte gul och rött har en kompis till mig så man vill ju inte härmas. Så det stod mellan det och metallic blått och jag tror det kommer att bli riktigt snyggt. Tänkte lägga ut en bild sedan som någon får fixa till i photoshop elle nått. Men jag vill bli klar med kåporna först.
 
Jag har kommit på lite skillnader på NSR och CRM nu när jag har tänkt efter och kollat lite. Vad jag vet så är det en annan topp med lite mer komp i. Tror inte at det är samma svänghjul, om det är det vänligen säg till. Det är heller inte samma motorkåpa eftersom det inte finns någon öppning för startmotor på crm:en. Om det är mer skilnnader så lägg gärna till. Gällande motor då naturligtvis.
Fick tag på ett topplock föresten till den gammla nsr:en så snart har jag 3.7 häst mer. Vilket ger kanske 32 totalt, men är inte riktigt säker. Garanterat 31 iaf
 
Last edited:
Fan va nice! Du ska köra dubbla pipes eller? Skynda dig med framhjulet...så att du kan ta en provsväng, spännande att se hur stor skillnad det blir med NSR locket :)

/Robin
 
Robe skrev:
Fan va nice! Du ska köra dubbla pipes eller? Skynda dig med framhjulet...så att du kan ta en provsväng, spännande att se hur stor skillnad det blir med NSR locket :)

/Robin
Japp skall köra dubbla pipes, varför vet jag inte riktigt, men placeringen på den gör att det ser tanigt ut med bara en. Men ja de skall bli spännande med nsr topplocket. Hoppas det gör en del.
 
Lundgren skrev:
Japp skall köra dubbla pipes, varför vet jag inte riktigt, men placeringen på den gör att det ser tanigt ut med bara en. Men ja de skall bli spännande med nsr topplocket. Hoppas det gör en del.
Jaha då värmer man upp garaget då för glasfibring. Skärmen skall göras ida, eller iaf börja göra den, tror int jag har tillräckligt med polyester men det lär man märka.
 
Hehe kör hårt! Kul som fan att arbeta med glasfiber. Kan skapa vilka former man vill :) Fixa lite bilder sen så vi får se dina resultat!
 
Robe skrev:
Hehe kör hårt! Kul som fan att arbeta med glasfiber. Kan skapa vilka former man vill :) Fixa lite bilder sen så vi får se dina resultat!
Skall göra det när jag får min kamera. Ja glasfiber är ett fantastiskt redskap. Aldrig tänkt på det förut, men det är ju skitbra, och relativt enkelt är det med, om man inte har något emot slipjobb efteråt, men ju mer man använder det detso bättre blir det ju.
 
Lundgren skrev:
Jaha då värmer man upp garaget då för glasfibring. Skärmen skall göras ida, eller iaf börja göra den, tror int jag har tillräckligt med polyester men det lär man märka.

Vi vill se bilder så snart som möjligt :yoparty
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top