Titta på Race på SVT 2 just nu så förstår jag nu mycket väl varför förarna protesterade. Wow vilken trång bana. Och checka räcket 1 meter från banan under acceleration ut på målrakan. 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Håller med om båda dina påståenden, en 600 kan troligen t.o.m. vara snabbare på SRW än en 1000 cc.Formuleringen känns lite genomskinlig och som ett försök att försvara en eller flera personer som gjort fel. Hur fort en tusenkubikare går kan inte vara någon nyhet och skillnaden mot en sexhundra på en så liten bana borde vara försumbar.
Hur som helst, helt rätt av förarna att säga ifrån även om en del gamlingar som körde med skinnställen skrapandes mot träd och stenar tycker att det är löjligt.
Titta på Race på SVT 2 just nu så förstår jag nu mycket väl varför förarna protesterade. Wow vilken trång bana. Och checka räcket 1 meter från banan under acceleration ut på målrakan.![]()
På vilket sätt är en 125 eller 250 säkrare än en Superbike att krocka med ett armcoräcke med?
Hur fort en tusenkubikare går kan inte vara någon nyhet och skillnaden mot en sexhundra på en så liten bana borde vara försumbar.
Hur som helst, helt rätt av förarna att säga ifrån även om en del gamlingar som körde med skinnställen skrapandes mot träd och stenar tycker att det är löjligt.
Titta på Race på SVT 2 just nu så förstår jag nu mycket väl varför förarna protesterade. Wow vilken trång bana. Och checka räcket 1 meter från banan under acceleration ut på målrakan.![]()
Var det traven med däck (bild 1 med flygledartornet i horisonten) som en hoj enligt förarna kunde studsa över och hamna i mötande trafik? Kan man inte lösa det med ett högre fångstnät á la störtlopp?Här i Skåne har vi inte så "långa meter" som ni tycks ha lite längre norrut.
Lite saklighet i debatten om Sturup skulle inte skada.
Här ser ni tre bilder i just högern vid utgången mot start och målrakan.
Ursäkta, jag sa fel. Det är en annan kurva jag menar. Det är inte målgången, utan en bakraka där man såg på tv att det var acceleration ut ur en vänster ut på en mindre raka. På höger sida / på yttern ut ur svängen så var det ett räcke 1 meter från banan. Kanske 1.5 m.2905183Här i Skåne har vi inte så "långa meter" som ni tycks ha lite längre norrut.
Lite saklighet i debatten om Sturup skulle inte skada.
Här ser ni tre bilder i just högern vid utgången mot start och målrakan.
Här i Skåne har vi inte så "långa meter" som ni tycks ha lite längre norrut.
Lite saklighet i debatten om Sturup skulle inte skada.
Här ser ni tre bilder i just högern vid utgången mot start och målrakan.
Ursäkta, jag sa fel. Det är en annan kurva jag menar. Det är inte målgången, utan en bakraka där man såg på tv att det var acceleration ut ur en vänster ut på en mindre raka. På höger sida / på yttern ut ur svängen så var det ett räcke 1 meter från banan. Kanske 1.5 m.
Målrakan verkar ok då räcket är på innern.
O.K. nu är jag med. Du syftar på räcket mot gamla depån, det har vi klagat på i flera år, jag trodde inte att det skulle överleva en besiktning, vilket det uppenbarligen gjorde.
Du menar med all säkerhet utgången från Karousell, det är räcket till gamla depån som står tokigt till.Ursäkta, jag sa fel. Det är en annan kurva jag menar. Det är inte målgången, utan en bakraka där man såg på tv att det var acceleration ut ur en vänster ut på en mindre raka. På höger sida / på yttern ut ur svängen så var det ett räcke 1 meter från banan. Kanske 1.5 m.
Målrakan verkar ok då räcket är på innern.
Kan man inte vända varvet och på det sättet få störra avåkningsytor?
Jag tycker det ser ut så på skissen iaf.
Bilarna körde riktigt nära där varenda gång. Såg halvläskigt ut.2905221O.K. nu är jag med. Du syftar på räcket mot gamla depån, det har vi klagat på i flera år, jag trodde inte att det skulle överleva en besiktning, vilket det uppenbarligen gjorde.
Kollade på RACE i går kväll och reagerade precis som Swedie på utgången till bakrakan där det fladdrade plast. Man fick också se en bil som körde av och var på väg över i mötande trafik, antar att det var vad Lindén SR menade. Vet tyvärr inte vart på banan det var.Vad exakt var det förarna vill ha åtgärdat? Räcket vid gamla depån bör vara uppenbart, men Lindéns uttalande innehåll också "fel" material i avåkningszonerna samt att man riskerade att åka in på mötande bana på något ställe. Var skulle det senare vara?
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |
![]() |
SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa
Sveriges MotorCyklister (SM... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
![]() |
TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025
Nu är det klart att världen... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025
Honda var tillbaka i Biarri... |
|
![]() |
En hyllning till mästaren!
Pressrelease från MV Agusta... |