Sturup deltävling?

Istället för att spekulera är det nog bättre att invänta ett besked ifall banan är godkänd eller ej. Med tanke på all uppståndelse borde det ju dyka upp ett beslut rätt snart...

Visst.... Spekulation är en sak... Men jag tänker inte sitta still på sidan, och hoppas någon annan tänker på att kontrollera säkerheten på banan.

Vi har även tidsfaktorn som är avgörande, banorna är redan överbokade som det är. Ska vi lyckas hitta ett alternativ, KAN vi inte vänta längre.

Ska snacka ihop mig med andra ERF åkare nu i helgen, samanfatta våra intryck och vidarebefodra detta till Brånalt.

Mvh
//
Benny

Istället för att spekulera är det nog bättre att invänta ett besked ifall banan är godkänd eller ej. Med tanke på all uppståndelse borde det ju dyka upp ett beslut rätt snart...

Man kan ju hoppas, det är som sagt inte kul om det blir repris...

Jag gillar banan som den är, men då har jag knappt stryfart genom böjarna, tror inte ens jag hade nått ut till bollhavet om jag hade kört av,, :D

Något nytt i frågan?

Vi är 2 st Team som känner stor olust för att köra banan.
Hoppas på någon annan lösning

Ska vi åka där alls?

ja det är hög tid att snacka om detta nu.
på anderstorp pratade jag med en del folk, bla Lindström och Brånalt.

Lindström skakade på huvet åt deltävling där och Brånalt sa att vi inte har nått alternativ, förutom att slopa deltävlingen.

Fakta behövs nu, har de brister som orsakade bojkotten i Pro ändrats nu efter?
om inte, är det på G?

Skickade nedan till Brånalt i söndags...
//
Benny

Vill börja med att tacka innerligt för den gånga helgens tävlingar..... Kanon trevlig helg, som vanligt vid Erf tävlingar.

Sedan till det mindre roliga....
Jag känner till massor av förare som förklarat att dom pg.a säkerhets-skäl INTE kommer att ställa upp på Sturup.

Frågan är : Kommer någon från "vår" organisation att i god tid besikta banan ur en mc förares perspektiv?

Jag och många med mig, litar på att ni avbokar tävlingen om dom säkerhetsrisker som påpekats inte är fixade i tid, men vi har ingen lust att köra 150 mil för att få det beskedet på plats.

Ett förslag är att gå ut med information via hemsidan om hur ni säkerställer att det inte blir samma fiasko som Pro Sb.

Mvh
//
Benny Lindström
MaBe Racing

Lindström skakade på huvet åt deltävling där och Brånalt sa att vi inte har nått alternativ, förutom att slopa deltävlingen.

om inte, är det på G?
Banan ser fortfarande likadan ut som vid STCC, den är helt ok att köra söndagsåkning på vilket jag även gör, men jag skulle personligen inte vilja tävla på den banan som den ser ut idag.

Räcket vid gamla depån är kvar och det innebär att man får toura runt BMW kurvan för att känna sig säker.

Jag vet inte om banägaren planerar att åtgärda punkterna som kom upp under STCC men man kan ju alltid hoppas på det bästa.

Jag kommer att köra på SRW nu på söndag men jag kör som sagt i komforttempo och med goda marginaler.

om inte, är det på G?

Enklaste och bästa sättet att få rätt informaton vore väl att ställa frågan till de som ansvarar för banan? Mycket som skrivs på forum blir ofta färgat och omformulerat...

Enklaste och bästa sättet att få rätt informaton vore väl att ställa frågan till de som ansvarar för banan? Mycket som skrivs på forum blir ofta färgat och omformulerat...

det är jag det förste att hålla med om.
så fallet lotten på mig att vara den som stoppar vansinnet alltså...

Till skillnad från annars menar du? :D

va vadå :)

jag vurmar ju för säkerheten och tar gärna strid för den så det är helt ok.

men troligen ska jag inte köra sturup varken den byggs om eller inte.

va vadå :)

jag vurmar ju för säkerheten och tar gärna strid för den så det är helt ok.

men troligen ska jag inte köra sturup varken den byggs om eller inte.

Har du kollat vad som gäller ?

Sturup Raceway AB
Nötesjövägen 317
23391 Svedala
Sweden
Tel: + 46 (0) 40 500 009
Fax: + 46 (0) 40 500 010
e-mail: info@sturupraceway.se

Det är hög tid för mig att börja leta efter någon som kan jobba åt mig om vi ska köra. personligen tycker jag det inte. Om banan inte duger åt vissa förare varför ska den då "duga" åt oss? Jag vet att benny har mailat och väntar på svar men vad tycker ni andra förare?

björn

Vi i våra team XERT #48 #76 #79 är tveksamma till att köra men det bästa vore ju om alla kom överens om något.

Ska vi starta en maillista med alla REC och NEC teamen och skicka ut en förfrågan vad alla tycker?

Sedan även invänta vad banägaren säger om säkerheten och ifall det som Pro Superbike klagade på är fixxat.

Rösta här!

Last edited:
Ska vi starta en maillista med alla REC och NEC teamen och skicka ut en förfrågan vad alla tycker?

Sedan även invänta vad banägaren säger om säkerheten och ifall det som Pro Superbike klagade på är fixxat.

Rösta här!

vi kan ju samla fakta först, nu är det ju helg så det kanske tar några dagar att få tag i folk.

sen är det kanske en ide att ha ett möte om det på falkenberg,
då som senast får detta beslutas, tycker jag.

men som sagt, igen, jag kör kanske inte där vilket som, ska troligen till salzburgring den helgen, men jag kan engagera mig i det ändå.

Back