stunthoj! vikken?

smedbeRRg

RocKar fÄtt...
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
supersport 600 kawasaki + ktm 640 sm lc4 06:a
funderar på att börja "stunta" lite i sommar!tänkte bara höra med nån erfaren om vikken hoj man kan börja med o så,hyfsad billig!! förslag?? :va

Last edited:
En insprutningsmotor är att föredra...

Enligt dom "stora killarna" i USA så e Honda 929 o 954 dom bästa hojarna att stunta med!!!

Men det går väl att stunta med det mesta, sen hur lätt det är e en annan sak :hihi

.../Yoshi

smedbeRRg skrev:
funderar på att börja "stunta" lite i sommar!tänkte bara höra med nån erfaren om vikken hoj man kan börja med o så,hyfsad billig!! förslag?? :va

spelar ingen roll. köp något billig typ en gammal honda 600 från 95 uppåt. det går isönder så otroligt mycket i början så man lär sig efterhand vad som behövs förstärkas då sporthojar inte är gjorda för att stunta på.

smedbeRRg skrev:

Jag e me grymt sugen på å träna stund i sommar.. Är inte många som håller på med de häromkring tyvärr.. Vi får ta å skaffa oss varsin hoj å styra upp de här nu.. Ja e lite sugen på ngn nyare 600:a Men vi får se hur de blir..

Bergare skrev:
Jag e me grymt sugen på å träna stund i sommar.. Är inte många som håller på med de häromkring tyvärr.. Vi får ta å skaffa oss varsin hoj å styra upp de här nu.. Ja e lite sugen på ngn nyare 600:a Men vi får se hur de blir..

Jag har hört att YZF750 ska va bra :7peta

smedbeRRg, köp den billigaste du får tag på helt enkelt, snacka med Yoshi om du behöver nytt drev och cool_jocke om du ska ha bur och bar.

Jag förstår inte varför alla börjar stunta med 600-kubikare, jag tycker det är bra lättare att få upp dom större maskinerna. :va

Ingel skrev:
Jag har hört att YZF750 ska va bra :7peta

smedbeRRg, köp den billigaste du får tag på helt enkelt, snacka med Yoshi om du behöver nytt drev och cool_jocke om du ska ha bur och bar.

Jag förstår inte varför alla börjar stunta med 600-kubikare, jag tycker det är bra lättare att få upp dom större maskinerna. :va

den går la bra... fortfarande lr?

Tror me att de går lättare å åka bakhjul å greja på vanlig väg.. Men om man vill stunta å göra 12or å cirklar så har ja fått för mig att 600:a borde vara lättare eftersom dom väger mindre å är lättare å smidigare.. Men vad vet ja.. :va

Jag har svaret Smedberg.

¤För det första ta bilkörkortet
¤Andra ta mc kortet
¤Tredje få lite körvana(köp hoj, vadsomhelst)
¤Fjärde öva lite bakhjul
¤Femte öva lite stoppies
¤Sjätte öva lite burnisar

sen kan du börja stunta :pannkyss

MostWanted skrev:
Jag har svaret Smedberg.

¤För det första ta bilkörkortet
¤Andra ta mc kortet
¤Tredje få lite körvana(köp hoj, vadsomhelst)
¤Fjärde öva lite bakhjul
¤Femte öva lite stoppies
¤Sjätte öva lite burnisar

sen kan du börja stunta :pannkyss

aa! de fixxar sej ska du se..!

Finns många som kör stunthojar utan körkort och det går så bra så, bara man är på rätt ställe.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back