Stunthoj, vad bör man välja?

Jocke W

www.weideniusmotorsport.s e
Gick med
19 Oct 2003
Hoj
Yamaha 426F MX ,01*Såld* KTM 525 SMR, 05*Såld*. KTM 450 SXS, KTM 560 SMR-07
Trodde det faktiskt skulle finnas en sticky om det men icke!.

Jag vet inte hur seriöst det här blir men jag fick ett litet impuls på att köpa nån gammal häck till hojj och prova stunta lite.

Men, den behöver ju inte vara på ställd eller knappt försäkrad förutom garage försäkring. Men vad ska man välja för hojj då? Inte för många kronor, helst så lite som möjligt faktiskt :D

Tips tricks?

Satt faktiskt och tänkte på exakt samma sak själv för 4 minuter sen :D

jajajaja. stress :D .

köp något med insprutning om ni ska stunta ordentligt. ska ni bara wheela och göra stoppis så duger vilket lik som

Bruno skrev:
2088078 jajajaja. stress :D .

köp något med insprutning om ni ska stunta ordentligt. ska ni bara wheela och göra stoppis så duger vilket lik som

Varför med insprutning, vad är skillnaden på körningen?

Kan du inte ge lite konkreta tips på hojj också :)

Jocke W skrev:
2088291 Varför med insprutning, vad är skillnaden på körningen?

Kan du inte ge lite konkreta tips på hojj också :)

förgasare funkar inte så bra i 12 läge. 1000cc hojar är overkill med betoning på kill. ta någon 600 med insprutning, låt plånboken tala. honda f4i ska vara skottsäker. kawa 636, funkar den med. sukkorna får man modda en hel del men det finns massor av delar till dessa.

Bruno skrev:
2088299 förgasare funkar inte så bra i 12 läge. 1000cc hojar är overkill med betoning på kill. ta någon 600 med insprutning, låt plånboken tala. honda f4i ska vara skottsäker. kawa 636, funkar den med. sukkorna får man modda en hel del men det finns massor av delar till dessa.

ah, ja självklart funkar inte förgasare då...

Okey, får kolla runt på blocket lite, tack för tipsen!

Köp min 04a för med alla orginaldelar (dock lite defekta kåpor). Full stuntkitt som den står. 75 000:- :)

Ingen prutmån... :arsele

Matti skrev:
2088334 Köp min 04a för med alla orginaldelar (dock lite defekta kåpor). Full stuntkitt som den står. 75 000:- :)

Ingen prutmån... :arsele

Pah! njeaa, vet inte om jag har råd me det mitt i laddningen till säsongen. Kan jag få låna? :D

Jocke W skrev:
2087993 Trodde det faktiskt skulle finnas en sticky om det men icke!.

Jag vet inte hur seriöst det här blir men jag fick ett litet impuls på att köpa nån gammal häck till hojj och prova stunta lite.

Men, den behöver ju inte vara på ställd eller knappt försäkrad förutom garage försäkring. Men vad ska man välja för hojj då? Inte för många kronor, helst så lite som möjligt faktiskt :D

Tips tricks?

Köp en begangnad race hoj dom brukar vara billigare.. men dom brukar ju visseligen inte gå och regga in och så men det duger ju till och stunta med.. du kan nog få en gixxer med insprut för 20-40 tusen kanske

//Micke

TDMén var ju riktigt fräck. Det blir lite Chris Pfeiffer över det hela........KÖP!
Motorn är säkert hur snäll som helst och bra att stunta med. Vad ska man med 150 hk till i en HC cirkel.....åandra sidan så blir det nog inte så colla power wheelies :tungan

Thomas

Ja den va jävligt snygg, men den skulle jag kunna tänka mig köpa för att göra den klar väg vägen!

Jocke W skrev:
2091323 Ja den va jävligt snygg, men den skulle jag kunna tänka mig köpa för att göra den klar väg vägen!

det diskuteras i en annan tråd..
går nog inte..
sen är den nog ganska snabbstyrd..
tdm=lång gaffel
o rgv gaffeln e kortare..
kan vara konstig o leka med.

undefined
Jocke W skrev:
2087993 Trodde det faktiskt skulle finnas en sticky om det men icke!.

Tips tricks?

Är det bara jag i hela landet som åker och stuntar med en Aprilia?!
Kan ju inte bli bättre :7peta ... Torrsump :fyllisar .. Insprutning... absolut noll ombyggnad behövs!!! :yoparty

Jocke W skrev:
2087993 Jag vet inte hur seriöst det här blir men jag fick ett litet impuls på att köpa nån gammal häck till hojj och prova stunta lite.

Tips tricks?

Köp min Fireblade :tummenupp (utan plåt) ...900cc va lite för lite för mig (breve den andra) :rolleyes: ...men e väl annars en stabil, lätt & billig hoj!
...PM:a isf...

Bra stunthojar:
F4i anses vara den bästa STUNThojen, lätt o smidig
929, 954 är oxå väldigt välbalanserad men dock lite tyngre
GSX-R 600 (nyare) GSX-R 750 o helt ok
636 har varit mkt populära

Men annars, sök efter en 600 med insprut av nyare årsmodeller

Undvik gamla häckar med förgasare (inte ens värt att lägga ngr pengar på)

.../Yoshi

Världens första nohanded highchair circle gjordes ju på en 900rr som är en förgasarhoj. Möjligtvis att hyper långa tolvor kan vara en nackdel på förgasarhojar.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT