Stuntare på RR tävlingar

Chrille skrev:
Inget är vare ser mer eller mindre värt även om jag personligen inte är impad av stuntning.

Kanske dax att inse att alla inte är så jävla impade av RR också....

"Hmmpf... 8 av 10 på RR forumet skulle aldrig kolla på en stuntshow :mad: :gråta :zpy :sjuk :fatta! Hur ska vi få dom att få riktiga intressen istället för att bara åka runt runt?"

Låter det bra?

Chrille skrev:
För att jag är dålig på fria fantasier, hopplösa drömmar och praktiskt ogenomförbara spekulationer?
Finns väl inget hopplöst eller ogenomförbart i en stuntshow under en RR-tävling.

Nr:18 skrev:
Allt som faller utanför din ram är inte ogenomförbart, om man bara har lite vilja.

Min ram?? Kom igen. Gällande ram är ramen för hur en SM/SO-helg ser ut. Minsta chans att minska dötiden på behövs för att ge de aktiva, som betalar stora pengar för att få tävla, mer körtid.

Ska vi skippa en klass? Hitta på nya tidsschema. Döda stuntaren som lägger en oljefläck på griden och indirekt stryker dagens sista klass

Mina ramar?

Ordnar vi publik så får vi något att trycka på med. Pengar och intresse från allmänheten kan ge oss frikostigare tidsramar på tävlingshelgerna och då kanske skapa nya förutsättningar som tillåter pausunderhållning...

Nej, jag gör som alla som loosat kortet för fortkörning: Jag gnäller som en käring! :D
Välkommen i klubben :D

Chrille skrev:
Min ram?? Kom igen. Gällande ram är ramen för hur en SM/SO-helg ser ut. Minsta chans att minska dötiden på behövs för att ge de aktiva, som betalar stora pengar för att få tävla, mer körtid.

Ska vi skippa en klass? Hitta på nya tidsschema. Döda stuntaren som lägger en oljefläck på griden och indirekt stryker dagens sista klass

Mina ramar?
Det måste inte ske på banan. De kan ske i nära anslutning. Det är, som sagt, ett problem men bör gå att lösa på vissa banor i alla fall.

Rigge skrev:
...
"Hmmpf... 8 av 10 på RR forumet skulle aldrig kolla på en stuntshow :mad: :gråta :zpy :sjuk :fatta! Hur ska vi få dom att få riktiga intressen istället för att bara åka runt runt?"

Låter det bra?

Bra? Nu har det missförståtts igen.

Vill ni ha publik till en stuntshow så leta inte på RR-forumet.

Vill vi ha publik till en RR-tävling så är inte SH rätt ställe att värva på.

Det var mer ett konstaterande än ett fördömande. "Sporthoj.com kommer inte vara rätt plats att värva publik på FÖR ATT...."

Chrille skrev:

Ordnar vi publik så får vi något att trycka på med. Pengar och intresse från allmänheten kan ge oss frikostigare tidsramar på tävlingshelgerna och då kanske skapa nya förutsättningar som tillåter pausunderhållning...
Men det är ju det vi diskutarer! Hur vi ska locka mer publik! :rolleyes:

Men det är ju det vi diskutarer! Hur vi ska locka mer publik! :rolleyes:

Publik på bekostnad av en klass?? Publiken får värvas geniom att vi berättar att vi finns, som vi har gjort i ett par år nu. Det har ju funkat. Varför har rookiesarna flest fotografer ute på banan? Varför stannar många på läktarna kvar för att se dagens sista erjs? Jo för att vi syns hörs och berättar vad som gäller.

Chrille skrev:
Publik på bekostnad av en klass?? Publiken får värvas geniom att vi berättar att vi finns, som vi har gjort i ett par år nu. Det har ju funkat. Varför har rookiesarna flest fotografer ute på banan? Varför stannar många på läktarna kvar för att se dagens sista erjs? Jo för att vi syns hörs och berättar vad som gäller.
Var stod det att vi ska stryka klasser? Har jag missat nåt?

bara för att ni (stuntare respektive rr åkare) står i ytterligheterna från varanndra när det gäller sporthojsintresset så måste det väl inte betyda att ni inte kan göra nånting ihop för publikens skull?

Var stod det att vi ska stryka klasser? Har jag missat nåt?

Då tar vi det en gång till och med enkla ord....

Var nånstans i våra schema finns det tid för stuntare när vi nästan aldrig hinner köra alla våra klasser ändå???

Chrille skrev:
Bra? Nu har det missförståtts igen.

Det var mer ett konstaterande än ett fördömande. "Sporthoj.com kommer inte vara rätt plats att värva publik på FÖR ATT...."

Jag vill inte ha publik till nånting, jag var mest nyfiken på varför RR var sporten som härskade över alla andra. Men nu har jag fått ett och annat förklarat för mig så nu ger jag mig. Lycka till, med eller utan stuntare.

Chrille skrev:

Var nånstans i våra schema finns det tid för stuntare när vi nästan aldrig hinner köra alla våra klasser ändå???

När jag var på em i anderstorp så tycker jag det var 45 mins pauser mest hela tiden. Kommer inte ihåg schemat exakt men det var ju minst två tillfällen då det fanns tid...

Chrille skrev:

Nu lägger jag ner diskussionen. Det finns inget att tillägga. Du har bestämt dej för att det inte går och då kan jag inte sitta här och försöka övertala dej att se möjligheter istället för svårigheter. Jag tror stenhårt på att en rr-tävling måste vara attraktiv för att locka publiken och i dagens läge är endast Veidec/STCC tillräckligt attraktivt för att dra publik. Har du några konkreta förslag att komma med istället för att såga alla diskussioner?
Genom att göra ett evenemang av en rr-tävling kan man locka en bredare publik än bara de mest inbitna fansen. Med 9 miljoner invånare i landet kan man inte räkna med att 8 miljoner är intresserade av RR. Då måste man skapa nåt som kan locka en större andel än de futtiga % som lockas av RR.

... Har du några konkreta förslag att komma med istället för att såga alla diskussioner?
...

Chrille skrev:
...Publiken får värvas geniom att vi berättar att vi finns, som vi har gjort i ett par år nu. Det har ju funkat. ....

Där har du det enda konkreta förslaget som inte kostar pengar. Vad har vi möjlighet att göra mer? På det sättet kan vi växa sakta, både som aktiva och åskådarmässigt.

Visst kan man, som jag ofta gör, döda jämförelsen mot STCC och säga att de har TV-tid och det är därför folk åker dit, men det är inte hela sanningen. Jag har i många år varit på rallycrosstävlingar med riktigt stora publiksiffror och deras mediatid är löjligt begränsad.

Vi behöver etablera våra evenemang. "Vi finns där och vi blir bättre hela tiden. Kom och kolla, det är billigt och skoj. Varför ta en dagstur till ett kondis mitt ute i ingenstans när du kan ta den till Sviestad."

Att börja titta på ytterligare evenemang som vi ädå inte har tid till är som att trimma motorn på en hoj som man inte har hjul till.

Perra, EM var inte en 'normal' tävling med svenska ögon sett.

Chrille skrev:
KickAss - trovärdighet??? Har du varit på en tävling så du ska uttala dej överhuvudtaget??

Lite fläng eller?? började köra 6 år gammal. Tror inte ens jag behöver kommentera den frågan. Synd att du e så insnöad

Chrille skrev:

Alltså. Nu blir jag förvirrad.
1. Stuntare har inte pratat om att leta publik alls, men att inte RR förare/intresserade skulle kunna uppskatta en Stuntshow tycker jag verkar bra befängt.

2. Jag blir förvirrad. VEM, om inte motorcykelintresserade skall lockas till banorna då? Vem vill du egentligen ha dit när du totalsågar SH-folket på det där viset???
Jag kan förstå att folk inte går på tävlingar när det hela mest handlar om en klubb för inbördes beundran/förnedrande och dess närmast sörjande som är där o tittar på sina idoler o örlar i depån.

Alla andra då som inte känner folket som kör? Är inte dom värt nåt då? Är det inte dom ni vill ha dit egentligen?

Sen är det ju också så att även om du är ruskigt intresserad av rejsing så pallar du inte sitta o glo på alla rejs en hel dag. Men om du gör det lite mer jippobetonat så får du kanske dit mer än bara dom inbitna RR-rävarna. För dom är onekligen rätt få.

GSXR1100R är helt klart inne på rätt spår här.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park