Stuntare på RR tävlingar

Kan vi inte skippa moraldiskussioner här, utan återta det tråden handlade om. Nämligen, vad vill folk se för jippon förutom RR på en rr-tävling?

hehe! Jag älskar dig ändå Chrille! Vi får diskutera över en Öl nån gång nästa RR säsong. kommer nämligen göra min 02 R1a som Racinghoj troligen.

oFFkeFF skrev:
Du pratar posers alltså.. Men du, de är inte helt ovanliga i rr-depåerna heller..
Jag tycker fortfarande att jippon, som dessutom har med motorer att göra är intressanta på en racingtävling.
Stuntåkning, eller varför inte ett gäng trialåkare? Hellre det än ett hopp-slott iaf...

Inte du ocså Filip. Jag har väl inte sagt att rr-åkare är lite bättre än övriga hojåkare.Det jag har sagt är att sporthojsknuttar inte är speciellt genuina, äkta eller helt enkelt motorintresserade som man felaktigt kan förvänta sig. Jag har inte sagt att RR-åkare är det ultimata.

Chrille skrev:
Inte du ocså Filip. Jag har väl inte sagt att rr-åkare är lite bättre än övriga hojåkare.Det jag har sagt är att sporthojsknuttar inte är speciellt genuina, äkta eller helt enkelt motorintresserade som man felaktigt kan förvänta sig. Jag har inte sagt att RR-åkare är det ultimata.

Nu förstår jag! Du säger bara att DU är BÄST! Men ok, då vet jag :tummenupp

:1pajas

oFFkeFF skrev:
Kan vi inte skippa moraldiskussioner här, utan återta det tråden handlade om. Nämligen, vad vill folk se för jippon förutom RR på en rr-tävling?
Paraplyflickor :rock

det är väl så att flera av RR åkarna själva tagit steget att de anser att det är för farligt att åka i trafiken, de tycker givetvis att det de gjort är det enda rätta.

Jag kommer köra alla mina mc år i trafiken, jag är helt enkelt inet intresserad av att köra tävlinga på nån bana, det är möjligt att jag är sämre på nåt sätt då och icke motorintresserad mm.

Swedie skrev:
Nu förstår jag! Du säger bara att DU är BÄST! Men ok, då vet jag :tummenupp

:1pajas

Exakt!! :p

Men för att återgå till frågan som tråden inleddes med som jag faktiskt har hållt mig till då:
Ska vi har mer folk på läktarna under tävling så gäller det att gå på rätt målgrupp. Den klassiske SH-knutten anser jag inte höra dit.

Om jag tar tag i ett gäng knuttar härifrån och säger "Vi sticker till A-torp och ser på EM i roadracing så kanske jag får med mig en av tio.

I en vanlig mc-klubb, med mer allmän inriktning, så skulle jag gissa på tre av tio, kanske fler. Och två veckro senare kommer någon och frågar om vi inte ska åka och kolla Speedway...

Vi behöver inte fundera så mycket på pogrammen, vi behöver locka rätt folk.

......tror jag.

Silwer skrev:
...

Jag kommer köra alla mina mc år i trafiken, jag är helt enkelt inet intresserad av att köra tävlinga på nån bana, det är möjligt att jag är sämre på nåt sätt då och icke motorintresserad mm.

Nämen vafan, jag som trodde att vi var nästan överens för en gång skull. För sakens skull, jag kommer förr eller senare återgå till at köra landsväg då jag faktiskt anser att det är den bästa sortens hojåka och jag saknar det enormt.

Jag vet då att jag skulle vara mer intresserad av att kolla om det var nåt mer än bara tävlingar, jag har varrit i Anderstorp och kollat på VM när man var liten valp hur många gånger som helst, och det var ju allt runtomkring som var roligt för man såg då inte mycket av vad som hände från just den kurva där man själv stog. Ville man se hur det gick i racet så fick man kolla på sporten på TV. Så RR som publiksport är ganska världelöst, men kul ändå, just för allt runtomkring.

En fråga: Sen jag köpte min nya hoj för nån månad sen har jag kört 400 mil, den gamla vet jag inte. Jag kör så ofta jag kan. En fredagkväll sätter jag mig hellre på hojen och glider runt på stan med kompisarna och sen kör nån liten runda i mörkret istället för att dricka sprit. Jag har vart på en bankörning och älskade det men jag har -inte råd- med fler, det spelar ingen roll om "ni" säger att man har det. Min hoj kostar mer än jag egentligen har råd med men det är värt varenda krona. Jag älskar att "stunta" och tränar som fan på att försöka bli bättre och bättre. Har jag mindre intresse än om jag skulle kört RR?

Rigge skrev:
.... Jag älskar att "stunta" och tränar som fan på att försöka bli bättre och bättre. Har jag mindre intresse än om jag skulle kört RR?

När sa jag att stuntare är mindre äkta än RR-förare??
Jag har sagt att sporthojsknuttar, som grupp, känns oäkta och tunn. Jag har inte nämt stuntare någonstans.

GSXR1100R skrev:
Bra synpunkter, trådar som dessa kan dock ligga här, inte säkert att målgruppen tittar på RR sektionen, likväl som att vissa inte läser i stuntsektionen.

Vissa får inte ens titta i stuntforumet....

Chrille skrev:
Exakt!! :p

Men för att återgå till frågan som tråden inleddes med som jag faktiskt har hållt mig till då:
Ska vi har mer folk på läktarna under tävling så gäller det att gå på rätt målgrupp. Den klassiske SH-knutten anser jag inte höra dit.

Om jag tar tag i ett gäng knuttar härifrån och säger "Vi sticker till A-torp och ser på EM i roadracing så kanske jag får med mig en av tio.

I en vanlig mc-klubb, med mer allmän inriktning, så skulle jag gissa på tre av tio, kanske fler. Och två veckro senare kommer någon och frågar om vi inte ska åka och kolla Speedway...

Men det beror väl på intresse, jag vet de som åker på F1 tävlingar utan att köra nån banracing själva.
Likaså kan jag väl tycka det är kul att åka lite hoj utan att älska rr och massa sånt?
Men du tänkte att just sporthojsåkare var extra ointresserade, det kanske stämmer om man räknar in de här som bara åker ett kort tag främst för att imponera på andra, de vet sällan vad de håller på med i vilket fall.
Annars tror jag vi är som vilka som helst, men jag kan ha fel.

Chrille skrev:
När sa jag att stuntare är mindre äkta än RR-förare??
Jag har sagt att sporthojsknuttar, som grupp, känns oäkta och tunn. Jag har inte nämt stuntare någonstans.

Man kan läsa mellan raderna ibland, inte just bara i den här tråden.

Silwer skrev:
....
Likaså kan jag väl tycka det är kul att åka lite hoj utan att älska rr och massa sånt?
Men du tänkte att just sporthojsåkare var extra ointresserade, det kanske stämmer om man räknar in de här som bara åker ett kort tag främst för att imponera på andra, de vet sällan vad de håller på med i vilket fall.
Annars tror jag vi är som vilka som helst, men jag kan ha fel.

Det är väl precis det jag säger? :confused: :hej

Rigge skrev:
Man kan läsa mellan raderna ibland, inte just bara i den här tråden.

Dax för KLARTEXT

Det jag ogillar är idioter som köper en R1'a för det ä det enda som de klarar få upp, tränar in en sketlöjlig accellererande ttantvåan-wheeli och sen drar in till stan för att riskera oskyldigas hälsa för att visa upp skiten. Som om någon bryr sig om den hundrade R1'an på slangen. Och bättra på det med en taskig stopie också så är det fulländat. Posörvarning med andra ord.

De som tar det ett steg längre och verkligen tränar för något större än en inbillat ökad tillströmning av f*tta beundrar/respekterar jag lika mycket som någon annan som engarerar sig i ett intresse. Inget är vare ser mer eller mindre värt även om jag personligen inte är impad av stuntning.

Last edited:
Chrille skrev:
För att jag är dålig på fria fantasier, hopplösa drömmar och praktiskt ogenomförbara spekulationer?
Allt som faller utanför din ram är inte ogenomförbart, om man bara har lite vilja.

Nr:18 skrev:
1 inlägg= livstids banning?
If You can't do the time, do'nt do the crime. Seså, försök ta det som en man :D

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...