Stuntare på RR tävlingar

Gulsnabbtrajja skrev:
No1 hade ju show förra bikeweek. Var väl ganska uppskattat tror jag även om det finns vassare stuntare.
Funkade bra i samband med att funktionärerna tog sin lunchpaus.
För!

nÄR DÅ?!? Jag vr ju där hela veckan...

Chrille skrev:
Vad i en stuntshow skulle tända en publik om den inte blivit tänd av alla de wheelies, burnouter, stoppies och kracher som bjuds på en helt vanlig rejsdag?

Att ha en sån här grej som pulshöjare på en mässa eller träff vore väl kul men på en roadracingtävling? Det känns ungefär som att beställa en trialuppvisning till en crosstävling.

Den lilla publik som finns är utspridd på ett sånt sätt att bara få kan se bra.Bortsett från Åsen vet jag inte vilken bana det skulle kunna funka på...

Inte lätt att vara långhårig och negativ till allt va.
Jag är helt klart för. Vet att det skulle dra mer folk som gärna själv busar med hojen men inte ser RR så ofta. Vilket ger nya fans till RR. Tror det bara skulle ge bra reklam för tävlingarna, helt klart.
Samt mer intäkter..

/anders

Badkarma skrev:
Inte lätt att vara långhårig och negativ till allt va.
Jag är helt klart för. Vet att det skulle dra mer folk som gärna själv busar med hojen men inte ser RR så ofta. Vilket ger nya fans till RR. Tror det bara skulle ge bra reklam för tävlingarna, helt klart.
Samt mer intäkter..

/anders

Trovärdighet på alla som säger att de skulle åka och titta på en RR-tävling för att det var en stuntshow med???
=>solklar NOLLA

Sanningen är ju att merparten av Sveriges sporthojsknuttar är jävligt intresserade av motorsport så länge de inte behöver lämna TV-soffan. Utomhus kan funka, men då måste det vara i hemkommunen.

Vem negativ? :crash

Chrille skrev:
Trovärdighet på alla som säger att de skulle åka och titta på en RR-tävling för att det var en stuntshow med???
=>solklar NOLLA

Rätt många av mina bekanta, helt klart. Det räcker att gå på ett race så är man fast, så var det för mig i allfall. Förutom i år då lite vurpor brytnaben samt stulen hoj kom ivägen.

Sanningen är ju att merparten av Sveriges sporthojsknuttar är jävligt intresserade av motorsport så länge de inte behöver lämna TV-soffan. Utomhus kan funka, men då måste det vara i hemkommunen.

Vem negativ? :crash [/B]

Fel av mig du är inte alls negativ, vet inte vad jag tänkte :p
Du är bara rolig :D Rock on...

Chrille skrev:
=>solklar NOLLA

Du är FÖR insnöad på RR, det finns dom som gillar stunts & mc-träffar och är beredda att köra en bra bit för upplevelsens skull, slå på stort med SMC träff, stuntshow, rockband och RR så har vi ett nöjesfält av roligheter att vältra oss i, visst fan låter det helt omöjligt att genomföra, men det hade varit kul eller hur.

/O.Ptimisten :p

GSXR1100R skrev:
Du är FÖR insnöad på RR, det finns dom som gillar stunts & mc-träffar och är beredda att köra en bra bit för upplevelsens skull, slå på stort med SMC träff, stuntshow, rockband och RR så har vi ett nöjesfält av roligheter att vältra oss i, visst fan låter det helt omöjligt att genomföra, men det hade varit kul eller hur.

Jag kör i stort sett hur långt som helst för att gå på motorevenemang(även om jag fick avbryta PiteDragway-resan pga skitväder och öl) och du har också hört det i två år nu "Varför ska det vara så långt till banorna"....

Vilket naturligtvis är en bortförklaring. Finns det inte på tv så finns det inte. 'As shown on TV' du vet

Och jag tror att det här är värre ibland sporthojsknuttar som vill dölja sin k*kstorlek på en R1 än mer "vanliga" knuttar som faktiskt åker runt en hel del om man bara tipsar om resmål...

Rigge skrev:
Ja på GR dagen var det ju INGEN som åkte över 5 mil bara för att titta :rolleyes:

Det finns naturligtvis undantag men hur många var där totalt?

Min trötthet i sammanhanget beror på storstadsborna som gnäller. Så långt har dom inte. SPECIELLT inte Göteborgarna...

Vet inte exakt... en hel del, och då har det bara arrangerats 1 gång tidigare, så nog finns intresse tror jag.

Tycker det låter som en bra ide :tummenupp
Har själv vart på två RR tävlingar i år. Tycker dock det blir lite segt med all tid mellan loppen. Men med lite stunts i mellan så blir det ju inte så segt. Jag hade iaf tyckt det var bra mycket roligare att åka på en tävling ifall det var folk som stuntade i pauserna...

för.... gör det gärna.... tillsammans med några andra så kan det bli riktigt bra som sagt.... gärna spex inblandat... kycklingdräkter med brinnande bensin och... öh nä... men ändå..

Du är för JÄVLA NEGATIV Chrille, slut tänka på din ålder och låt oss leva livet. Ny framtid härar och du verkar inte vilja vara med.

Chrille skrev:
=>solklar NOLLA

Varför inte försöka få varje RR-tävling till att vara ett form av evenemang istället? Som en MC-träff istället för att det bara är dit folk åker för att tävla. Tror att den här formen av racing behöver lite mer reklam. När jag berättade om SM/SO för min far (som varit aktiv motorcyklist i 23 år) så såg han ut som ett frågetecken, men SS600 har han varit å sett flera gånger.

Nej, mer reklam för SM/SO så man får dit lite folk. :) Tror att just en sån här grej kan vara en drivande faktor för folk. Det får det hela att se lite mer organiserat ut och inte bara massa folk som åker runt och tävlar. :)

Helt klart för.
Det skulle vara skitkul att se lite DUKTIGA stuntare som gör en koordinerad show under dagen. :tummenupp

Chrille skrev:
Det finns naturligtvis undantag men hur många var där totalt?

Min trötthet i sammanhanget beror på storstadsborna som gnäller. Så långt har dom inte. SPECIELLT inte Göteborgarna...

gå hem o lägg dig! Du har ändå inget vettigt i dina meningar, bara gnäll, gnäll, gnäll!!
Övrigt så är jag för stunts på tävlingar. Visst d är ont om tid men folk kankse kan få upp ögonen ngn gång o fatta att mc förare som gillar o showa behöver ngn stans o träna, istället för o göra d i trafiken.

Sen handlar det väl om intresse med, jag är inet särskilt intresserad av tävlingar o sånt där, men jag kan väl åka hoj för det?:-)
Det lät som om riktiga hojåkare åkte land o rike runt för att se på tävlingar.

Swedie skrev:
Du är för JÄVLA NEGATIV Chrille, slut tänka på din ålder och låt oss leva livet. Ny framtid härar och du verkar inte vilja vara med.
Aja baja Swedie, inga personliga påhopp tack, tänk på att bakåtsträvar Chrille kan banna dig, nej vänta nu blev det fel igen [Piaf]

Chrille är en realist som gärna letar efter svagheter och problem, Chrille har dock rätt i att det är svårt att rodda en sådan här grej, vem skulle orka organisera något sådant, Svemo & SMC har redan ett visst samarbete men att göra RR till ett motortivoli bara för att dra mera publik, ja kanske men troligen inte.

Svensk motorsport är ingen publikmagnet idag och så lär det förbli tills någon ändrar på innehållet, en fet show/konsert drar publik det vet vi.

Tips till stuntarna är att diskutera om ni vill uppträda inför betalande publik, sedan kan ni ju kontakta RR tävlingsledarna/banägaren och diskutera om dom är intresserade, kanske någon nappar vem vet.

Detta är och förblir drömmar tillsvidare iaf, men jag gillar att drömma mig bort till en okomplicerad värld där allt är enkelt och ingenting är omöjligt.

för, men visst måste det seriösa grejor, men chrille har rätt i att det är ont om tid att få in detta schemat.

frågan vi måste ställa oss är vad vi vill uppnå med detta?
mer publik
nöjdare publik
ok, är detta det bästa och enklaste sättet?
eller finns det brister idag som man "enkelt" kan ändra istället?
färre klasser, kortare heat?
jag har inte svaret, försöker bara utveckla ämnet.
Mer aktiviteter runt tävlingen måste nog till tillsist, men först måste vi få folk att komma till tävlingarna, stuntshow/rockband gör i sig inte att folk vet om att det är race.
marknadsföring är svaret, ta först av förarnas startavgifter (slopa prispengarna) betala en kunnig person att jobba med att få in seriesponsorer.

borde denna tråd va i racingforumet? också...

GSXR1100R skrev:

äsch! inge påhopp. bara en kommentar som svävade mellan å bli skickad eller ej... Chrille har sagt fina verser till mig tidigare. bara ger igen.. lol. Sicken stuga för barn jag skapar.. men ! äh.. Chrille.. tänk positivt. ok?

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park