Stulen ZZR i Huddinge!

jezziiie

Member of Huddinge MCK.
Gick med
13 Jun 2003
Ort
Huddinge
Hoj
En okonventionell gatmissil, enligt Allt om MC. (ombyggd ZZR med släpvagn)
Min hoj är stulen !!!!

Det måste ha hänt någon gång mellan söndagkväll (16/8) och tills för en timme sedan då jag upptäckte det. (tisdag 18/8)

Jag är ursinnig, förbannad, ledsen och chockad. Snälla hjälp mig att hålla utkik!

Det finns även en efterlysning på stulnafordon.se
http://www.stulnafordon.se/?fordon=496
 

Bifogat

  • CIMG0049b.jpg
    CIMG0049b.jpg
    181.9 KB · Visningar: 143
Lider med dig. Min Mille blev stulen i Huddinge/Stuvsta för nån månad sen. Hoppas verkligen att de hittar tjuven!
 
Hojen är återfunnen!

Polisen ringde mig igårkväll och sa att de hade hittat hojen på Filipstadsbacken 38-40 i Farsta. Den stod på baksidan, låst med ett skivbromslås.

Jag fick lämna beskrivning och speciella kännetecken på telefon och ganska snart stod det klart att den var min älskling det handlade om.

Vi åkte dit i ilfart och det var väl ingen fantastisk syn som väntade. Visserligen var den inte i supertaskigt skick, men bromsskivan (där mitt lås satt) var uppklippt, tändningslåset var sönderslaget, tanklocket uppbrutet, lite småsprickor och repor på kåpor och ram, registreringsskylten och dragkroken var bortplockade + att idioten klistrat något förjävla fult klistermärke på frontkåpan.

Jag pillade bort klistermärket och satte fast det på cykelstället, där hojen hade stått.

Hur jävla dum får man bli? Hur kan man sno en såpass annorlunda och unik hoj, ta bort dragkroken och sätta på ett klistermärke - och sedan tro att man ska kunna åka omkring på den utan att den blir igenkänd?

Det känns både skönt och konstigt att den är tillbaka. Jag var nästan övertygad om att jag aldrig skulle få se hojen igen. Att det var seriösa tjuvar om skickat den utomlands eller något i den stilen.

Nu ska den bara in på en verkstad, för att kolla hur skicket är utöver de synliga skadorna.
 
Är det inte en nittiotalare? Du slipper nog både seriösa tjuvar och export...

Men grattis som fan:tummenupp

Jo, det är en nittiotalare, men det mesta är bytt, omgjort och specialbyggt.

Men tack som fan! :)
 
Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top