Stulen ZZR i Huddinge!

jezziiie

Member of Huddinge MCK.
Gick med
13 Jun 2003
Hoj
En okonventionell gatmissil, enligt Allt om MC. (ombyggd ZZR med släpvagn)
Min hoj är stulen !!!!

Det måste ha hänt någon gång mellan söndagkväll (16/8) och tills för en timme sedan då jag upptäckte det. (tisdag 18/8)

Jag är ursinnig, förbannad, ledsen och chockad. Snälla hjälp mig att hålla utkik!

Det finns även en efterlysning på stulnafordon.se
http://www.stulnafordon.se/?fordon=496

Bifogat

• CIMG0049b.jpg
    CIMG0049b.jpg
    181.9 KB · Visningar: 143
Lider med dig. Min Mille blev stulen i Huddinge/Stuvsta för nån månad sen. Hoppas verkligen att de hittar tjuven!

Hojen är återfunnen!

Polisen ringde mig igårkväll och sa att de hade hittat hojen på Filipstadsbacken 38-40 i Farsta. Den stod på baksidan, låst med ett skivbromslås.

Jag fick lämna beskrivning och speciella kännetecken på telefon och ganska snart stod det klart att den var min älskling det handlade om.

Vi åkte dit i ilfart och det var väl ingen fantastisk syn som väntade. Visserligen var den inte i supertaskigt skick, men bromsskivan (där mitt lås satt) var uppklippt, tändningslåset var sönderslaget, tanklocket uppbrutet, lite småsprickor och repor på kåpor och ram, registreringsskylten och dragkroken var bortplockade + att idioten klistrat något förjävla fult klistermärke på frontkåpan.

Jag pillade bort klistermärket och satte fast det på cykelstället, där hojen hade stått.

Hur jävla dum får man bli? Hur kan man sno en såpass annorlunda och unik hoj, ta bort dragkroken och sätta på ett klistermärke - och sedan tro att man ska kunna åka omkring på den utan att den blir igenkänd?

Det känns både skönt och konstigt att den är tillbaka. Jag var nästan övertygad om att jag aldrig skulle få se hojen igen. Att det var seriösa tjuvar om skickat den utomlands eller något i den stilen.

Nu ska den bara in på en verkstad, för att kolla hur skicket är utöver de synliga skadorna.

Är det inte en nittiotalare? Du slipper nog både seriösa tjuvar och export...

Men grattis som fan:tummenupp

Jo, det är en nittiotalare, men det mesta är bytt, omgjort och specialbyggt.

Men tack som fan! :)

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey