Stulen ZX10-09 - Återfunnen

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
hojen är inte sv såld som jag märkte nyligen. Det är väl bara EU varianten som har immobilizer?
Hur som haver blir det billigare att hitta komplett tändningslås från ebay med nycklar

Man undrar ju om tjuven också visst det eller om hen bara chansa på att den skulle starta.
 

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
Och vad händer när den stressade tjuven (missbrukaren) krockar med två cycklande 11 åringar på väg till fotbollsträningen??? Då är inte ''hårda tag'' så poulärt längre...
Jakten kan lätt gå i 200 km/h innan crashen.

Collateral Damage...... ibland vinner man, ibland förlorar man....
 

Kyokushin

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2012
Ort
Hägersten
Hoj
Zx10r 2011
En tjuv är en tjuv. Det sitter INTE i nationaliteten, det sitter i klåfingret, å att inte veta vem som äger vad.
 

Jazen

med licens to kill
Gick med
8 Aug 2009
Ort
Gävle/Älvsjö
Hoj
CBR 1000 - 08
har nästan gått 2v och jag har inte hört nått alls från polis , inte så oväntat. Väntar bara på få uppgifter om han
 

def

Medlem
Gick med
16 Mar 2014
Ort
örebro
Hoj
Yamaha MT-07(såld) SuperDuke 990 -07
"proffstjuvarna" kan man ju aldrig skydda sig imot.
men de mindre kunniga pundarna är en startspärr samt larm ett mycket bra alternativ.
och då vill ja dela med mig av hur jag fixat det på min hoj till en billig peng, http://www.teknikproffset.se/Hemele...igt/Traadloest-MC-larm-med-fjaerrkontroll.htm
samt en liten strömbrytare som man sätter på kabeln till avstägningsknappen på hojen som sen jordar när den är intryckt, denna har jag sen gömt någonstans på hojen.

lite besvärligare att trycka på den samt ett tändningslås kanske men tjuven får aldrig gång hojen hur mycket han än pajjar låset, du får iaf behålla hojen ifall tjuvens syfte är att åka o inte sälja den.
o larmet är litet o smidigt och går att gömma lätt.
vet inte vad en elektroniskt startspärr kostar men antar att det går på minst 2000kr? min variant kostar 220kr :)
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
"proffstjuvarna" kan man ju aldrig skydda sig imot.
men de mindre kunniga pundarna är en startspärr samt larm ett mycket bra alternativ.
och då vill ja dela med mig av hur jag fixat det på min hoj till en billig peng, http://www.teknikproffset.se/Hemele...igt/Traadloest-MC-larm-med-fjaerrkontroll.htm
samt en liten strömbrytare som man sätter på kabeln till avstägningsknappen på hojen som sen jordar när den är intryckt, denna har jag sen gömt någonstans på hojen.

lite besvärligare att trycka på den samt ett tändningslås kanske men tjuven får aldrig gång hojen hur mycket han än pajjar låset, du får iaf behålla hojen ifall tjuvens syfte är att åka o inte sälja den.
o larmet är litet o smidigt och går att gömma lätt.
vet inte vad en elektroniskt startspärr kostar men antar att det går på minst 2000kr? min variant kostar 220kr :)

Många häver dock bara in hojen i ett släpp eller en bil o sen löser de problemen på sin egen bakgård så behålla...nej.
 

def

Medlem
Gick med
16 Mar 2014
Ort
örebro
Hoj
Yamaha MT-07(såld) SuperDuke 990 -07
Många häver dock bara in hojen i ett släpp eller en bil o sen löser de problemen på sin egen bakgård så behålla...nej.

du läste inte hela mitt inlägg va? den varianten funkar ypperligt imot tjuven som enbart snor hojen för att åka runt på den villket tydligen var fallet i denna tråd. så en investering på 220kr hade KANSKE skrämt bort tjuven då han började bryta i tändninglåset/styrlåset, och hade det inte skrämt bort honom så hade han iaf inte kunnat köra därifrån villket han även gjorde i det här fallet.

o visst låser man inte fast hojen så klart att dom kan dra upp den på en kärra o dra innan man hinner springa ut när man hört larmet, som sagt så kan man inte skydda sig imot dom som verkligen vill ha din hoj om man nu inte har en privat betongbunker under huset man bor i :/
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
du läste inte hela mitt inlägg va? den varianten funkar ypperligt imot tjuven som enbart snor hojen för att åka runt på den villket tydligen var fallet i denna tråd. så en investering på 220kr hade KANSKE skrämt bort tjuven då han började bryta i tändninglåset/styrlåset, och hade det inte skrämt bort honom så hade han iaf inte kunnat köra därifrån villket han även gjorde i det här fallet.

o visst låser man inte fast hojen så klart att dom kan dra upp den på en kärra o dra innan man hinner springa ut när man hört larmet, som sagt så kan man inte skydda sig imot dom som verkligen vill ha din hoj om man nu inte har en privat betongbunker under huset man bor i :/

Hade det varit lagligt hade jag haft inkopplat så att den som nuddade min hoj sköts bakåt av en sån kraftig elektrisk stöt att de aldrig hade tittat åt saker de inte ägde igen. :mad:
 

def

Medlem
Gick med
16 Mar 2014
Ort
örebro
Hoj
Yamaha MT-07(såld) SuperDuke 990 -07
Hade det varit lagligt hade jag haft inkopplat så att den som nuddade min hoj sköts bakåt av en sån kraftig elektrisk stöt att de aldrig hade tittat åt saker de inte ägde igen. :mad:

låter som en bra ide, bara uppfinna :D
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top