Stulen ZX10-09 - Återfunnen

Jazen

med licens to kill
Gick med
8 Aug 2009
Ort
Gävle/Älvsjö
Hoj
CBR 1000 - 08
Vilken jävla dag!
Åkte runt i bandhagen där han setts, bobo ringer och meddelar att snubben är tillbaka på samma ställe o parkerat, bränner dit,ser hojen, polisen kommer. Efter en kort stund kommer pundarjäveln o går 10m ifrån oss, snuten kubbar efter han och griper. Detta är ju bara droppe i havet, jag kommer aldrig få nån ersättning från den där missbrukaren, samt att han förmodligen släpps redan ikväll......

Tack som fan alla för hjälpen, har inte vart med om snabbare ingripande, som lovat ska jag skicka hittelön till bobo alldeles strax

Ända skadorna är tändningslås och tanken

2555nvo.jpg


1531mqh.jpg
 

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Har inte zx 10 r 09 elektronisk startspärr ?? Den skyddar mot pundare men knappast mot proffs.
 
Last edited:

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Vet inte hur noga det är med hojen, men jag propsar nog på att stressa han lite så han gör misstag och kör omkull.
Finns ju gott om duktiga piloter här som lätt kör 8:eek:r runt en sån här kille.

Snuten gör inte ett skit, särskilt om det blir jakt, dom inriktar sig oftast på att ta hand om resterna när den väl hittas dumpad.

Jag hade aldrig velat köra runt på en misshandlad fd. stulen hoj så jag personligen ser den helst skrotad om det vore min.
Vem vet vad det är för skador i motor med mera som inte syns direkt.

Sorry, är lite pessimist, hoppas dock på lyckligt slut.
Ska hålla kolla jag med, passerar Farsta flera ggr per dag i jobbet, får jag syn på han imorrn hänger jag på med bilen.
Och vad händer när den stressade tjuven (missbrukaren) krockar med två cycklande 11 åringar på väg till fotbollsträningen??? Då är inte ''hårda tag'' så poulärt längre...
Jakten kan lätt gå i 200 km/h innan crashen.
 
Last edited:

Floki

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2014
Ort
Göteborg
Hoj
En STOR plastraket.
Roligt att du fick tillbaka din hoj i något sånär vettigt skick och att drägget åkte dit samt att polis hade tid att dyka upp på plats.
 

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Ort
@ Fornudden!
Hoj
Vilken av alla 10 hojar? =)
Jag vet bara att jag fått mest "Tummar upp" så jag ger mig själv credd :banana
FAN va rätt att hojen vart hittat OCH han blev gripen.
Hade jag rätt om nationaliteten? Svensk/Öststat?

Det HÄR visar bara hur jävla bra Sporthoj är! Utan er hade det här nog inte varit möjligt tror jag. BRA jobbat allihopa!
Hade det inte varit för en liten knodd som skulle gå på blodprov hade jag följt med!

Ta lärdom utav oss nu, Har ni planerat att hälsa på flickvännen så SOV INTE KVAR!!!
Samma tillvägagångsätt med min gamla Daytona.
 
Last edited:

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Håller med! Hatten av för Bobo! :yoparty

Kan dock inte låta bli att nånstans tycka att det hade varit kul om Bobo kommit på sin hoj och pundaren försökt köra ifrån honom.. :D
Tyvärr kommer jakten snart att gå på cyckelbanor kryssande mellan gående och cycklister, det är där missbrukaren känner sig hemma..
 

Jazen

med licens to kill
Gick med
8 Aug 2009
Ort
Gävle/Älvsjö
Hoj
CBR 1000 - 08
Stor eloge till nash som konfronterade snubbe. Ja nationaliteten stämmde hyffsat, jag fick inte se snubben av rättsliga skäl tydligen, men detta kommer komma fram, bobo är huvudvitte nr1 så =)
Ska fan aldrig åka hoj till sollentuna igen!
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top