STULEN Yamaha R6 -99 Röd

Under dagen så befanns sig TVÅ! stulna hojar på samma adress inom loppet av 3h!!! (båda är numera i polisens förvar)

Adressen är Kullerstensvägen 6 i Jordbro

Kan ju vara bra att känna till....

Se där ja! Jag åkte faktiskt förbi där på den större gatan på andra sidan parkeringen, på rent måfå, när jag var och letade efter min hoj. Svängde dock aldrig in höger där utan drog rakt fram istället.. Tänk om den bara stod 50-100 m längre bort.. :näsblod

Håller ögonen öppna på norra sidan vännen.
Hoppas allt är bra med er i övrigt!

Se där ja! Jag åkte faktiskt förbi där på den större gatan på andra sidan parkeringen, på rent måfå, när jag var och letade efter min hoj. Svängde dock aldrig in höger där utan drog rakt fram istället.. Tänk om den bara stod 50-100 m längre bort.. :näsblod

När jag fick reda på att polisen hade hittat hojen på den adressen, och senare setts i Haninge (polisen var ju tvungen att lämna hojen pga. ett prioritetslarm, så den försvann igen) så var det bara att hoppa upp på hojen och ge sig ut och leta.

Hittade en hoj som stod på den adressen, åkte lite närmare och konstaterade att det var en stulen zx9r-99 (bortsliten Reg.plåt däcken helt slut, trasigt tändningslås). Ringde polisen och efter att ha pratat med sambandscentralen, så fick jag snällt vänta i 45min innan polisen dök upp (hade koll på hojen så den inte skulle försvinna från plats).

Under den tiden fick jag ett samtal från tjejen att R6:an hade blivit upphittad i Farsta och var på väg till polisens förvar.
Så det blev ju trots allt en ganska givande tur, fick även reda på vem ägaren till Kawasakin var, så personen är informerad. :tummenupp

Last edited:
Skönt! Då kanske ännu en person får en fixad/ny hoj lite fortare. :) :tummenupp

Har du/ni hunnit titta på R6:an ännu..?
Hur var den låst?

Nope, hoppas att vi kan titta på den idag.
Hojen hade skivbromslås, kedja runt framhjulet, och så styrlåset.

Ska bli intressant att se hur hojen ser ut, och hur dom lyckades få bort ABUS-kedjan :va

Blev väl troligtvis bortforslad och sedan kapad i något garage...

Det lät ju inte så kul det där! Jag har hojen ståendes typ 200 meter därifrån, så räkna med att jag kommer hålla koll. Har dock inte noterat några hojar där innan men mkt skumt folk...

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!