STULEN Yamaha R6 -99 Röd

Under dagen så befanns sig TVÅ! stulna hojar på samma adress inom loppet av 3h!!! (båda är numera i polisens förvar)

Adressen är Kullerstensvägen 6 i Jordbro

Kan ju vara bra att känna till....

Se där ja! Jag åkte faktiskt förbi där på den större gatan på andra sidan parkeringen, på rent måfå, när jag var och letade efter min hoj. Svängde dock aldrig in höger där utan drog rakt fram istället.. Tänk om den bara stod 50-100 m längre bort.. :näsblod
 
Håller ögonen öppna på norra sidan vännen.
Hoppas allt är bra med er i övrigt!
 
Se där ja! Jag åkte faktiskt förbi där på den större gatan på andra sidan parkeringen, på rent måfå, när jag var och letade efter min hoj. Svängde dock aldrig in höger där utan drog rakt fram istället.. Tänk om den bara stod 50-100 m längre bort.. :näsblod

När jag fick reda på att polisen hade hittat hojen på den adressen, och senare setts i Haninge (polisen var ju tvungen att lämna hojen pga. ett prioritetslarm, så den försvann igen) så var det bara att hoppa upp på hojen och ge sig ut och leta.

Hittade en hoj som stod på den adressen, åkte lite närmare och konstaterade att det var en stulen zx9r-99 (bortsliten Reg.plåt däcken helt slut, trasigt tändningslås). Ringde polisen och efter att ha pratat med sambandscentralen, så fick jag snällt vänta i 45min innan polisen dök upp (hade koll på hojen så den inte skulle försvinna från plats).

Under den tiden fick jag ett samtal från tjejen att R6:an hade blivit upphittad i Farsta och var på väg till polisens förvar.
Så det blev ju trots allt en ganska givande tur, fick även reda på vem ägaren till Kawasakin var, så personen är informerad. :tummenupp
 
Last edited:
Skönt! Då kanske ännu en person får en fixad/ny hoj lite fortare. :) :tummenupp

Har du/ni hunnit titta på R6:an ännu..?
Hur var den låst?
 
Nope, hoppas att vi kan titta på den idag.
Hojen hade skivbromslås, kedja runt framhjulet, och så styrlåset.

Ska bli intressant att se hur hojen ser ut, och hur dom lyckades få bort ABUS-kedjan :va

Blev väl troligtvis bortforslad och sedan kapad i något garage...
 
Det lät ju inte så kul det där! Jag har hojen ståendes typ 200 meter därifrån, så räkna med att jag kommer hålla koll. Har dock inte noterat några hojar där innan men mkt skumt folk...
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top