Stulen regplåt

RRbjorn

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZX6R-08 (race), Yamaha YZ450F-07 cross
Mellan 14-15 aug så hade någon kört in "fel nyckel"i tändningslåset o försökt starta hojen - utan framgång. Brydde sig inte om att försöka bryta klass 4 hänglås på fälgen först - vem har anklagat tjuvar o pundare för att vara smarta. Den 16 aug stal de nummerplåten på hojen.

Polisen ringde mig i morse o sade att man hittat min hoj i ett garage i västerort. Det visade sig dock att det var en annan sukka med filat ram & motonummer.

Fy fan vad jag hatar tjuvar!:mad:
Tjuvar står lågt i kurs - heldre ett straff för att visa civlikurage än låta försäkringen göra jobbet.

Tänk på att sätta lås på regplåten också...:tomten

Måste ge polisen credit också - skitbra att de hittar hojar (visserligen deras jobb men ändå). :tummenupp

Last edited:
RRbjorn skrev:
2386171 Mellan 14-15 aug så hade någon kört in "fel nyckel"i tändningslåset o försökt starta hojen - utan framgång. Brydde sig inte om att försöka bryta klass 4 hänglås på fälgen först - vem har anklagat tjuvar o pundare för att vara smarta. Den 16 aug stal de nummerplåten på hojen.

Polisen ringde mig i morse o sade att man hittat min hoj i ett garage i västerort. Det visade sig dock att det var en annan sukka med filat ram & motonummer.

Fy fan vad jag hatar tjuvar!:mad:
Tjuvar står lågt i kurs - heldre ett straff för att visa civlikurage än låta försäkringen göra jobbet.

Tänk på att sätta lås på regplåten också...:tomten

Måste ge polisen credit också - skitbra att de hittar hojar (visserligen deras jobb men ändå). :tummenupp
Fick du den hojen ändå?:yoparty

ZaXeS skrev:
2386174 Fick du den hojen ändå?:yoparty

He, he... Jag gillar ju inte tjuvar - men det hade nog gott vägen om jag hade velat. Få en gratis hoj från polisen:tuttar

Har blivit av med R1:a förut vet hur det känns - hoppas hojen inte är för trashad så killen/tjejen får köra lite till i sommar.

Ja jävla svin finns det. Jag blir så jävla trött. Jag har haft mc i ett år.
Fråga; Var har hänt?
-2 stulna kapell
-1 helt bromssystem bak stulet
-En idiot bilist kör in i sidan och spräcker blinkersen + fixar en fet spricka i undre kåpan (ingen aning om vem)
-Ännu en eller flera pisshuven klipper bromsskivan och tar ut skivbromslåset
(Idioter lyckas dock ej sno mc´n)
-Sist men inte minst så märker jag idag att mitt slipon saknas.

Slutsats:jag blir vansinnig

Någon som har haft lika oflyt som jag under 10 mån????

RRbjorn skrev:
2386188 He, he... Jag gillar ju inte tjuvar - men det hade nog gott vägen om jag hade velat. Få en gratis hoj från polisen:tuttar

Har blivit av med R1:a förut vet hur det känns - hoppas hojen inte är för trashad så killen/tjejen får köra lite till i sommar.

Hmm - hur tänker du :va ? Alla nummer var bortfilade sade du i första inlägget + att de hade använt din nummerplåt - går inte att identifiera den och ge den till rätt ägare.//R

Nog sista gången jag stannar för polisen...

:mad: :mad:
rocketer skrev:
2386216 Hmm - hur tänker du :va ? Alla nummer var bortfilade sade du i första inlägget + att de hade använt din nummerplåt - går inte att identifiera den och ge den till rätt ägare.//R

Blir så jävla förbannad!

Efter samtalet med polisen (trevlig tjej): "Jag ska polisanmäla stölden av din nummerplåt så kan du hämta den sedan, hör av mig om ett par timmar".

Ok, fine!
Jag sticker iväg utan nummerplåt till en polare (närheten av polisstationen) i väntan på att hon ska höra av sig. På vägen i rusningstid 8:50 glider jag i laglig fart om en polisbuss (modell större). De börjar blinka blå/rött...
Ok, jag stannar och förklarar läget tänker jag.

Förklarar läget med den stulna skylten och att jag ska dit o hämta ut den. De kollar upp mig - allt grönt.

Nu börjar nybliven aspirant syna hojen - klagar på allt han kan komma på att blinkers inte är godkända bak, skylt saknas, backspeglar mm...

Jag säger att jag besiktigat den utan speglar och helststemet mm...
"Ja egentligen så är dina framblinker inte lagliga dom heller" han tittar i sin Bilbel, "enligt paragraf så måste det var orginalblinkers på alla hojar efter -99 - det duger inte med EU-märkta". "Men vi är snälla så du undkommer med dina EU-märkta"

Snälla my ass!
De jävlarna höll mig kvar i 40 min - inte kunde de bekräft min story heller.

Det är tacken för att man visar respekt o stannar i stället för att köra ifrån dem. Är så jävla förbannad. :mad: :mad: :mad: :mad:

Har de inget vettigare än att lägga ner 40 min på en hoj - kolla bromsar på långtradare från ryssland låter lite viktigare tycker jag.

Stanna ej för den feta varianten av polisbuss - de är inte trafikpoliser de "är mer för att kontrollera fordon".:tomten :tomten

Last edited:
Är det ingen här som har larm på sina hojar? Jag menar inte att det hjälper så jäkla mycket, men om hojen börjar tjuta så skrämmer det ju kanske iväg några tattare...?

Linuus skrev:
2388278 Är det ingen här som har larm på sina hojar? Jag menar inte att det hjälper så jäkla mycket, men om hojen börjar tjuta så skrämmer det ju kanske iväg några tattare...?

Brukar ha den fastkedjad runt stolpe med klass4 ketting under ett kapell. Ser hojen från fönstret och det hörs om man ska kapa den. Annars är den i privat garage.

RRbjorn skrev:
2387669 :

Jag säger att jag besiktigat den utan speglar och helststemet mm...
"Ja egentligen så är dina framblinker inte lagliga dom heller" han tittar i sin Bilbel, "enligt paragraf så måste det var orginalblinkers på alla hojar efter -99 - det duger inte med EU-märkta". "Men vi är snälla så du undkommer med dina EU-märkta"

:tomten

Öh? Jag tror han hittade på den själv.

Uhm? Betyder inte det att man inte borde komma igenom besiktningen då med miniblinkare? Det gör man iaf i Skåne..

lorkan skrev:
2389066 Uhm? Betyder inte det att man inte borde komma igenom besiktningen då med miniblinkare? Det gör man iaf i Skåne..

Bussen som stannade mig var inte vanliga trafikpoliser. De är speciellt till för att kontrollera fordon = nitiska, ineffektiva jävlar som drar ner poliskåren i hatträsket.

Besiktningen är softa av sig så länge man inte har grejer som kan skada andra eller låter på tok för mycket, d.v.s. de vet vad det handlar om - vad som är viktigt.

besiktning är en sak å trafikenligt är en annan.
du behöver inte ha speglar när du besiktar, men måsta ha dom när du kör :tungan

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back