STULEN!!! Regnnr: XPF 203 Kawasaki ZX-10R Ninja - 06 SVART - Stockholm

PenDragon

En räv på hög nivå
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Yamaha YZF600R Thundercat -97 (såld)
Fick detta mailet från en polare precis, kände att det var på sin plats att göra ett inlägg av det.

Hej,

Jag vet att sannolikheten är liten, men om nån ser min hoj skulle jag bli tacksam om ni ringde polisen. Detta berör väl kanske mest de i Stockholm, men den kan nog dyka upp lite överallt i Sverige på bara någon dag. Förmodligen är den väl redan i Baltikum vid det här laget.

Den blev stulen från Stockholm i natt, förmodligen inne på detta dygnet (onsdagen den 9/8) eftersom jag nattade den kl 22.30 igår...Mindre än 12 h sedan alltså...

Kawasaki ZX-10R Ninja - 06 SVART
Regnr: XPF 203

Död åt tjuvar och löst pack!

Tack! / Thomas

Vem vet, någon på forumet kanske ser något av intresse :)

Last edited:
PenDragon skrev:
2361802 Fick detta mailet från en polare precis, kände att det var på sin plats att göra ett inlägg av det.
Beklagar!

Hoppas ni hittar den igen, tyvärr kommer ni få göra mest arbete själva, polisen, försäkringsbolag, journalister är tyvärr ganska ointresserade/saknar resurser.

//Emil, fick min stulen i helgen

Jo det är verkligen ingen hit... han hade inte haft hojen mer än i några månader :/
Alltid kasst med folk som inte förstår skillnaden mellan ditt och sitt.

PenDragon skrev:
2361837 Jo det är verkligen ingen hit... han hade inte haft hojen mer än i några månader :/
Alltid kasst med folk som inte förstår skillnaden mellan ditt och sitt.

Tack! Sebbe skrev att du skulle lägga upp info på forumen. Tänkte precis göra det själv...

För er som inte vet var det min hoj :((

Tack! Thåmpa

Var inte hundra på om du var reggad eller ej så jag tyckte det var på sin plats :)
Hela grejen känns ju verkligen för jävlig :/

Suck pust och stön inte igen.

Thåmpa skrev:
2361947 Tack! Sebbe skrev att du skulle lägga upp info på forumen. Tänkte precis göra det själv...

Tack! Thåmpa

Surt värre polarn.

Jag fick min Kawa 05 ZX10R stulen förra året i augusti. Min hoj kom inte till rätta, utan det vart den hojsäsongen som blev torrlagd i stället.

Kollade med Larmtjänst och dom berättade att det hade försvunnit 7 st ZX10R och ingen av dom har kommit tillbaka (förra året i slutet på augusti). Eftersom ingen av dom kom tillbaka så är kanske sanolikheten stor att dom inte är kvar i Sverige. Det verkar vara ett jäng på 4st bärare + chaufför som åker omkring i en skåpbil och hämtar in hojar. D.v.s. det går fort att lyfta in en hoj i skåpet och sedan är den borta.

Äger en ZX10R 2006 i dagslägetsom jag inte parkerar på allm. väg/plats utan låser in den i samtliga fall. Den är tydligen för attraktiv och lättsnodd.

Hoppas att du har bättre tur.

Ja den åker väll ner till tyskland och vänder..
surt som fan för dig när den var ny och allt....

Det torde vara enda fördelen med att ha en oattrakiv gammal 600-kubikare :/

Måste bara fråga varför 9/10 som blir bestulna på sina mc tror att vi balter stjäl dom?

Ten-0

Vare sig man håller med eller ej så är det mig veterligen tyvärr ett faktum att stölderna HAR ökat sen Polen och Baltstaterna gick med i EU.
Det betyder ju dock på intet sätt att en majoritet av alla balter skulle komma till Sverige för att sno hojar. Gissar vilt på att de har bättre saker för sig :)
Så, det är därför 9/10 som blir bestulna på sina hojar tror detta, något jag iofs tror är en lika stor överdrift som att alla hojar skulle vara stulna av balter ;)

Thåmpa skrev:
2361947 Tack! Sebbe skrev att du skulle lägga upp info på forumen. Tänkte precis göra det själv...

Tack! Thåmpa

Fan vad trist! Ja man kan ju inte göra så mycket men jag ska hålla utkik där jag håller till iallafall (Sthlm och Norrköping) Man vet ju aldrig...

Lider med dig.

TACK ALLA för ert stöd! :) Veckan har kännts ganska tung faktiskt...Men jag hoppas det ska kännas bättre snart. Man kan också hoppas att försäkringen inte kommer att strula framöver. Undrar vad man får ut? Värderas den till nypris? Det finns ju inte många begagnade ute väl?

Jag letar redan efter ny också, detta ska f*n inte få förstöra resten av säsongen :mad:

Tror det får bli en R1:a 04:a. Lite billigare, men den får man försöka fixa ett garage till antar jag, och larm, och radiosändare, och kätting...Eller så får jag sova ute en bit in i oktober, med ett baseboll-trä i famnen :D

Ten-0 skrev:
2371477 Måste bara fråga varför 9/10 som blir bestulna på sina mc tror att vi balter stjäl dom?

Sorry. Ber om ursäkt. Det finns mycket fördomar i världen, och jag är inte bättre utan att jag bär på en del av dem. Oavsett vad den är så tror jag inte den är i Sverige i alla fall, men vilket land har jag såklart ingen aning om!

Tja,

Tråkigt att höra att du har blivit av med hojjen. Jag blev av med min zx10r:a 05:a för fyra veckor sedan på birkagatan, inlyft i en vit skåpbil. Låter som om det är någon liga som är ute och sopar gatorna rena från zx10r hojjar. Jag har inte sett skymten av min hoj men jag lovar att jag ska hålla ögona öppna efter din.

PenDragon skrev:
2361802 Fick detta mailet från en polare precis, kände att det var på sin plats att göra ett inlägg av det.

Hej,

Jag vet att sannolikheten är liten, men om nån ser min hoj skulle jag bli tacksam om ni ringde polisen. Detta berör väl kanske mest de i Stockholm, men den kan nog dyka upp lite överallt i Sverige på bara någon dag. Förmodligen är den väl redan i Baltikum vid det här laget.

Den blev stulen från Kristinebergsvägen 5 på Kungsholmen i natt, förmodligen inne på detta dygnet (onsdagen den 9/8) eftersom jag nattade den kl 22.30 igår...Mindre än 12 h sedan alltså...

Kawasaki ZX-10R Ninja - 06 SVART
Regnr: XPF 203

Död åt tjuvar och löst pack!

Tack! / Thomas

Vem vet, någon på forumet kanske ser något av intresse :)

Kawazx10r skrev:
2373581 Tja,

Tråkigt att höra att du har blivit av med hojjen. Jag blev av med min zx10r:a 05:a för fyra veckor sedan på birkagatan, inlyft i en vit skåpbil. Låter som om det är någon liga som är ute och sopar gatorna rena från zx10r hojjar. Jag har inte sett skymten av min hoj men jag lovar att jag ska hålla ögona öppna efter din.

Alltså, den där vita skåpbilen, är det bara vita skåpbilar som hojtjyvar använder
eller?

Förra året blev väl ett antal hojar snodda där det hade synts en vit skåpbil i området ?

Och om nån ser att en hoj LYFTS in i en skåpbil?
Varför reagerar inte den som ser det?
Är det normalt att vara 4 pers o lyfta in en mc i en skåpbil?

Tyvärr bryr sig inte folk om varandra i detta land längre, sköt dig
själv och skit i andra är mottot för de flesta.

Dessvärre är det nog bara hojåkare som skulle reagera på att nån lyfter in
en hoj i en vit skåpbil... Min kommer i en skåpbil imorgon... Vet ju dock inte om den är vit men ingen kommer garanterat att ifrågasätta varför vi kör in den
och dom enda som kommer fråga när den rullar av är grannungarna..

Dessvärre så de flesta väldigt godtrogna... Och den svenska mentaliteten är
ju lite åt "sköt dig själv och skit i andra-hållet"

Thåmpa:
Hoppas du får tillbaka cykeln eller får en minst lika kul hoj av försäkringsbolaget..

Thåmpa skrev:
2372698 Sorry. Ber om ursäkt. Det finns mycket fördomar i världen, och jag är inte bättre utan att jag bär på en del av dem. Oavsett vad den är så tror jag inte den är i Sverige i alla fall, men vilket land har jag såklart ingen aning om!

Lugnt. Jag ser dock inte riktigt hur dom lyckas få hojarna utomlands. Nu kan jag bara svara för hur det är i Lettland. Men där kommer du inte in utan papper på bilen/hojen. Dom kikar igenom alla skåpbilar/släpkärror också för den delen.

Visst, allt går fejka eller ha någon som gillar pengar i Tullen. Hoppas att du får tillbaka hojen. Och just in case, så håller jag koll efter den i Lettland. :tummenupp

Ten-0 skrev:
2374076 Lugnt. Jag ser dock inte riktigt hur dom lyckas få hojarna utomlands. Nu kan jag bara svara för hur det är i Lettland. Men där kommer du inte in utan papper på bilen/hojen. Dom kikar igenom alla skåpbilar/släpkärror också för den delen.

Visst, allt går fejka eller ha någon som gillar pengar i Tullen. Hoppas att du får tillbaka hojen. Och just in case, så håller jag koll efter den i Lettland. :tummenupp

Menar du att de har tillräckligt med bemanning för att kolla igenom precis alla containrar/lastbilar och liknande som förs in i landet? Isf är deras tullverksamhet avsevärt mycket mer välfinansierad än den svenska :)

Vi pratar ju inte om 2 hojar i en skåpbil direkt... detta sker tyvärr med all sannolikhet i bra mycket större skala :/

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti