Helt jävla sjukt... Men vart tar hojjarna vägen? Är det ngn här på SH som har detta som hobby? eller förvinner det utomlands som så ofta med exlusivare bilar?
En del går till bana, en del grejjer säljs, en del grejjer används för att bygga upp krashade hojjar som inte varit helförsäkrade.
Sen vet jag folk som köpt nya hojjar i syfte för sin bankörning. Halvförsäkrat, sen har den råkat bli stulen.. några veckor senare dyker den upp som banhoj, men byts till en annan modell så att ingen ska minnas att den föraren just hade en sån som blev stulen på gata. Och vipps, gratis banhoj.
Alt 2, Pelle kvaddar sin nya R1 07, som var halvförsäkrad. Kåpor, tank mm är skit. Peller åker och plockar en annan R1a och flyttar över delarna... Resten säljs, och det mesta hamnar på banhojjar.
Alt 3, Pelle köper en krockad R1 07 billigt. Han åker sen och plockar en R1 07 och flyttar över grejjorna från den snodda hojjen till sin krockade. Säljer hojjen som nyskick för att köpa annan ny cykel. Säljer resten som beg delar, och även där går mkt till banhojjar.
Mc-id card är ett jäkla skämt att gå runt...
Jag säger inte alla alla banrävar är skojjare, men ett litet antal flitiga busar förstör för alla andra, som med så mkt annat...
Många vet nog inte ens att dom köpt en fd stulen hoj. Med falskt mc id-card. Så alla banhoj-ägare med fd stulna hojjar är inte skyldiga heller. Det är stor omsättning på fulhojjar...