stulen r1-07 utanför mc varuhuset 31/3

varför måste allt åka utomlands????

:tummenupp

Njae, tror snarare att dom slaktas på det viktiga här, motorn.
R1 och hayabusa motorer är grymt populära i tex Super7 byggen, toktrimmade skotrar mm, och för rätt pris så blir dom snabbsålda utan frågor. Tyvärr.

håller med dig fullständigt:tummenupp

En del går till bana, en del grejjer säljs, en del grejjer används för att bygga upp krashade hojjar som inte varit helförsäkrade.

Sen vet jag folk som köpt nya hojjar i syfte för sin bankörning. Halvförsäkrat, sen har den råkat bli stulen.. några veckor senare dyker den upp som banhoj, men byts till en annan modell så att ingen ska minnas att den föraren just hade en sån som blev stulen på gata. Och vipps, gratis banhoj.

Alt 2, Pelle kvaddar sin nya R1 07, som var halvförsäkrad. Kåpor, tank mm är skit. Peller åker och plockar en annan R1a och flyttar över delarna... Resten säljs, och det mesta hamnar på banhojjar.

Alt 3, Pelle köper en krockad R1 07 billigt. Han åker sen och plockar en R1 07 och flyttar över grejjorna från den snodda hojjen till sin krockade. Säljer hojjen som nyskick för att köpa annan ny cykel. Säljer resten som beg delar, och även där går mkt till banhojjar.

Mc-id card är ett jäkla skämt att gå runt...

Jag säger inte alla alla banrävar är skojjare, men ett litet antal flitiga busar förstör för alla andra, som med så mkt annat...

Många vet nog inte ens att dom köpt en fd stulen hoj. Med falskt mc id-card. Så alla banhoj-ägare med fd stulna hojjar är inte skyldiga heller. Det är stor omsättning på fulhojjar...

Last edited:
Det är därför man servar hojen den själv.... Då vet man att det blir ordentligt gjort och att ingen klåfingrig jävel kommer i närheten... Verkstäder är överreklamerade! Kan dom kan JAG!!!!

Tror ni inte att han delade hojen med sin Pappa då?? Min pappa som är 62 är jävligt het på att vi skall köpa en R1 -08 oxå :)

Enligt dom själva, så rullar dom ibland ut hojjarna på baksidan över dagen
när dom har mycket jobb i verkstaden o tajt om plats.

Jag jobbade på hyundai som ligger i huset brevid, och använder samma infart till verkstäderna.

Varje dag så stod det x antal riktigt exklusiva hojar utanför verkstadsporten. grindarna är alltid öppna eftersom man kör in o ut bilar/hojar precis hela tiden. kanske borde komma på någon lösning där så att allmänheten inte har tillträde dit...

heter väl så när man skenförsäkrar men det gör väl alla som åker sporthoj i stockholm är det inte bätre att köpa en hoj man har råd med??

Men tyvärr så vill folk också köpa hojar som de vill ha. man vill inte vänta tills man blir 50 och tänka YES nu kan jag köpa mig en R1 och fullförsäkra den i MITT namn. Min hoj é försäkrad med min far men jag kör den mestadels och dé vet FB om. De sa att självrisken fördubblas då om jag smäller. Så dé behöver inte va skenförsäkring när en gammal man äger en sporthoj.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT