Miss_Orchidee
Gudomlig sporthojare
Fast det känns ju lite som att om nu checkhäftet va fejk, så va det nog ganska planerat. Vem åker annars runt med nått sånt?det gör det inte när man lämnar sig ifrån nyckeln tydligen, men hittar vi/de honom så betalar försäkringen skadan, självrisken får jag betala, för att kräva det från snubben får jag ta honom till rättegång, och believe me I will, bärgning och skada är det minst 7 laxar som jag inte är så sugen på att pröjsa själv.
det hela är så jävla skumt, antingen är han så korkad att han "snor" hojen vid provkörning, kör på en bil, ringer mig och berätta det (var fan körda han på en parkerad bil eller? bilägaren måste ändå ha märkt något..), lämnar efter sig sin kompis, kör hem, parkerar den utanför sin port och går och lägger sig, eller är det så att han menade väl, kör på en bil, blir shockad, fattar ingenting, kör hem, går och lägger sig.. i så fall tänker jag tillämpa "you brake it you buy it" regeln.. vi får se, hoppas att polisen hittar honom, så vi slipper ta en tur i mölndals fina kvartér
När han ringde, ringde han inte från sin telefon då? Går det inte att kolla det nummret? Och ringde han från Centralen, så finns det garanterat nån som sett honom där. Bara att gå in och höra i butikerna.
Och även om du inte kan kolla hans nummer själv, så lämna det till polisen, för dom kan kolla det om det är ledande till boven.
Säg till om du vill ha hjälp i kvarteren så åker jag med!
Och tyvärr... så är rättekostnaderna rätt höga, men å andra sidan, sätter dom dit honom så är det väl han som får stå för det med? Och även om du i slutändan kanske tycker att det inte är värt jobbet... så kommer dom kostnaderna och hela karusellen förhoppningsvis att hindra honom från att göra något liknande igen.
Nej, det krävs inte så mycket för att få folk att tala.... om det går att få tag i "kompisen"Fan va surt. Alltid lätt o va efterklok. Men kanske ta körkort av han innan han kör iväg nästa gång. Så ser du samtidigt om han har A kort oxå...
Hoppas de löse sig. Men ja tycker att man borde kunna kräma ur kompisen lite mer...
Last edited: