Stulen Röd Yamaha R6

DarkSun

raj raj
Gick med
21 Mar 2009
Hoj
not
Det som inte skulle hända har hänt, som ni kanske vet har jag hojen till salu, idag efter fikat skulle jag träffa en kille som ville kolla på hojen, vanliga grejor alltså, träffades på drottningstorget, han kom med en polare "MC expert", kollade på hojen på vanliga vis, provsatte, provstartade, gillade det hela, så sa jag till han att komma tillbaka imorgon eller på lördag med sin utrustning (han hade schorts och tshirt) så hade ahn kunnat provköra hojen, men då sa han att om han hade kunnat fått låna min hjälm och kört runt kvarteret så hade han lagt handpenning om det inte hade varit några konstigheter. Då gjorde han det, jag fick hans "checkbok" (visade sig vara fejk) och polaren stannade, så jag kände mig ganska säker. Idioten ringer efter 5 minuter och säger att han hade kört in i en bil och att jag skulle be hans kompis att gå in på centralen för att ringa efter bärgaren, då ringde alla clockor i stan och jag får tag i polaren, sätter oss i en taxi och åker mot den misstänkta olycksplatsen, no shit, ingen var där, ringer polisen för att kolla anmälda olyckor, inget, åker till polisen och anmäler stölden, "polaren" sticker inte för då är jag så förbannad att hade han börjat springa hade jag nog inte reagerat som en vanlig människa, polisen (måste säga väldigt trevliga, den ena kör hoj själv så han led verkligen med) tar in oss på förhör, efter ett tag kommer den ena in och säger att de har gripit snubben, de får inte lov att säga vad som har blivit sagt men han är åtminstonde skyldig, eller medskyldig, och kan få upp till 2 år i finkan, känns gött.
Polaren och min hoj är fortfarande på fri fot, de flesta här vet hur den ser ut, röd 2002 yamaha R6, micron slipon, inga konstiga klistermärke, metzler m3or på, miniblinkers. Ser ni den så, snälla, preja den, skjut hagelgevär, tryck honom i diket, jag vill se honom lida, även om jag varit blåögd (vad fan ska man göra? om man säljer hojen måste man lämna den ut för provkörning!), skulle jag vilja träffa honom på gatan...
kort (170), välbyggd kille, svensk påbro, kort hår, kanske lite skallig, lite skägg, spetsig näsa, enligt tjyvparet heter han magnus andersson (inte all fejk, nähe).
Nu ska jag gå och lägga mig för oavsett vad är det jobb imorgon..

Vilken jävla grej..
Skall hålla utkik efter den! Hoppas hans polare kom med någon information så du får tillbaka hojen.

Du vet inte vart "polaren" som polisen grep bor? eller kan få reda på det? Kanske finns en chans att dom bor i samma område. Eventuellt så kommer ju polisen släppa "polaren" i väntan på rättegång om det blir någon. Kan ju vara bra å veta om dom bor i GBG eller inte.

Skall hålla ögonen öppna, skulle varit bra med reg nummer eller eventuellt om du vet av att du har någon skada som man kan känna igen den på. Så att man kan agera med 100% säkerhet om man ser den.

Ring dom stora taxi bolagen (Gbg och kurir). Dom kan skicka ut textmeddelanden till ALLA sina taxibilar. Det blir totalt nära tusen bilar antar jag. Tänk då på att ge en beskrivning som "vanligt" folk förstår.

F.ö. lägg gärna upp en riktig bild, då är det lättare att få sig en bild av hur den ser ut. Man vill ju inte ta fel hoj och "röd R6a" är ju inte direkt en unik beskrivning.

Lycka till!

PS: Eftersom det är lätt att vara efterklok... men du skulle se till att få bläddra i kompisens mobiltfn så du fick fram tjuvens mobilnummer. Hade varit strålande att ha i sporthojs egna förundersökning :D

de har tydligen hittat hojen ____(skriver var när jag får det bekräftad)____ Mölndal polisbil på väg, någon som bor i närheten?

by the way, försäkringen gäller INTE vid sådana fall.. vad fan ska man göra vid försäljning? åka med?

Last edited:
de har tydligen hittat hojen på axgatan 12 i mölndal, polisbil på väg, någon som bor i närheten?

by the way, försäkringen gäller INTE vid sådana fall.. vad fan ska man göra vid försäljning? åka med?

Pengarna i handen vid provkörning.

Hoppas hojen e hel å fin när du får tillbaka den...

så ser hojen ut, det enda repan som finns är vid den högra motorkåpan för en nedläggning uder hojens liv innan mig, regnr

Bifogat

• 33453_008.jpg
    33453_008.jpg
    41.3 KB · Visningar: 44
  • 33453_009.jpg
    33453_009.jpg
    40.9 KB · Visningar: 57
  • 33453_Untitled-1.jpg
    33453_Untitled-1.jpg
    30.9 KB · Visningar: 51
Last edited:
vet inte än, väntar på samtal från polisen, hela grejen är jävligt märklig...

Så jävla kalla snubbar då! Obehagligt att de lyckades ge ett sånt intryckt att du lämnade ut hojen men ändå var såna svin. Märkligt hur en del är funtade.
Hoppas länsman får tag på den andra idioten eller att du lyckas få info om han så vi kan åka och göra ett envars ingripande eller va det nu heter:rolleyes:

Hojen är på väg till verkstaden.. skönt med det åtminstonde, det verkar som han har kört på något så att framgaffeln är skadad, för att jag ska få ersättning från f-bolaget så krävs det att han blir hittad, plus jag vill gärna ha tillbax min hjälm.. fortsättning följer..

Jävlar va surt!
Hoppas att allt löser sig smidigt i alla fall.

Att man inte ska kunna lita på någon :gnissla

OM det var så att han parkerade hojen hemma, så finns verkar det inte så svårt att hitta honom. Alltid nåt positivt.

Det borde ju räcka med polisanmälan för att försäkring ska gälla. Speciellt när det finsn en medbrottsling med på kuppen.

OM det var så att han parkerade hojen hemma, så finns verkar det inte så svårt att hitta honom. Alltid nåt positivt.

Det borde ju räcka med polisanmälan för att försäkring ska gälla. Speciellt när det finsn en medbrottsling med på kuppen.

det gör det inte när man lämnar sig ifrån nyckeln tydligen, men hittar vi/de honom så betalar försäkringen skadan, självrisken får jag betala, för att kräva det från snubben får jag ta honom till rättegång, och believe me I will, bärgning och skada är det minst 7 laxar som jag inte är så sugen på att pröjsa själv.
det hela är så jävla skumt, antingen är han så korkad att han "snor" hojen vid provkörning, kör på en bil, ringer mig och berätta det (var fan körda han på en parkerad bil eller? bilägaren måste ändå ha märkt något..), lämnar efter sig sin kompis, kör hem, parkerar den utanför sin port och går och lägger sig, eller är det så att han menade väl, kör på en bil, blir shockad, fattar ingenting, kör hem, går och lägger sig.. i så fall tänker jag tillämpa "you brake it you buy it" regeln.. vi får se, hoppas att polisen hittar honom, så vi slipper ta en tur i mölndals fina kvartér

Fan va surt. Alltid lätt o va efterklok. Men kanske ta körkort av han innan han kör iväg nästa gång. Så ser du samtidigt om han har A kort oxå...

Hoppas de löse sig. Men ja tycker att man borde kunna kräma ur kompisen lite mer...

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage