STULEN MV Agusta F4-S 2002. "Utställningshoj"

Min hoj blev stulen här om dagen, suger riiktigt hårt, nästa hoj ska jag dra in någon GPS hightech skit på.

Sjukt trist att folk inte kan skilja på "mitt & Ditt". Och det oavsett om det handlar om en dyr, billig, ovanlig eller dussinhoj. Man vill ju så gärna bli "medeltid", men va fan. Vill ju inte ens hoppas på att ideoterna kör ihjäl sig, om än att det vore lite rättvist.

Fan, så synd att ingen verkar ha sett hojen. Inte förvånade med tanke på att "allt" tyder på ett beställningsjobb, men synd ändå-

Äcklig tanke att nån mindre värd människa tagit sig rätten att stå över oss andra. "Back to medeltid" känns inte helt främande just nu. spöstraff vid pålen :(

Last edited:
Det ska vara en redundant larmlösning har jag för mig. Alltså både GSM och "tråd". Samt att det larmar vid bruten kontakat (både gsm & "tråd").

Larmet, gick larmet direkt till dig eller via en larmcentral som kontaktade dig?
Gick larmet direkt till dig kan du kanske se vilket telefonnummer larmet har. Mottagna samtal. SMS.
Och då kanske du kan se på de första siffrorna om det är en mobil GSM, som ringt upp.
Eller om det är "en fast telefon som ringt".
Jag har ju tex 031 som de första siffrorna , Göteborgsområdet, på min fasta telefon.
och 0767 som första siffrorna på mobilen.

Det kan mycket väl vara så att larmet stöder både GSM och fast telefonlina.
Men finns det en fast telefonlina kopplad till larmet som inte är kopplad via en växel?
För då kommer strul lika säkert som att solen går upp imorgon. Enligt vår erfarenhet.
Jobbar själv med larmövervakning (driftsövervakning av värme och kyla i stora fastigheter) Och standard är att telenissarna säger att det inte är några problem koppla larmet via växeln.
Vilket är sant. Det är bara att larmen kan komma från växeln efter 6 timmar eller inte alls.
Utan larmet måste för vår del för att vi ska garantera funktionen ha en EGEN fast telefonlina.
Vilket kunden ofta inte är beredd acceptera kostnaden för.
Innan vi visat att larmet gick t.ex. 02:32 och vi fick det in på larmcentralen först 08:15. Nästan 6 timmar senare. Och då hade butikspersonalen redan tömt frysdisken på smällt glass när de kom på morgonen.

Jo 8 minuter är en evighet för ett förberett proffs.
Men sedan vi hade inbrott dec 2012 har vi numera fått dit ett larm som drar igång ett antal bilsignalhorn i garaget direkt när de börjar bända på dörren med kofoten.

Och när de gjorde tre försök en natt i april. Så var de inte tuffa nog jobba vidare med vakna grannar.
Och störningsjouren utanför garaget på gatan ditkallad av grannarna.
Gissar att anledningen till tre försök var att de hoppades larmet skulle kopplas bort......
efter 1 a eller i varje fall det 2 a försöket.

Last edited:
jag fick samtalet 00.42, var nere 0047, sec kom 0050, när jag kom så kändes det en stark lukt av avgaser från min cykel i båthuset, (man måste åka igenom det för att komma ut på gatan)
Larmet har gått 2 ggr förr veckan , sec sa att spindlar löst ut, kan man lösa ut larm med störare ???

jag fick samtalet 00.42, var nere 0047, sec kom 0050, när jag kom så kändes det en stark lukt av avgaser från min cykel i båthuset, (man måste åka igenom det för att komma ut på gatan)
Larmet har gått 2 ggr förr veckan , sec sa att spindlar löst ut, kan man lösa ut larm med störare ???

Man kan inte lösa ut larmet med en störare. Det som sker är att ett GSM-larm inte larmar.
Innan störaren slås av, lämnar området.
Det var en artikel om detta för mindre än en vecka sedan i dagspressen.
Det var därför jag reagerade. För jag tyckte det var kort tid.
Mellan larm och när du var där.
Men är det så att larmet går till Securitas larmcentral och dom, en människa ringer dig
så har vi ingen aning om hur lång tid det gick mellan larmet kom in och Securitas
ringde dig. Det kan ha gått flera minuter.
Speciellt om det varit två "falska" larm tidigare i veckan.
http://www.dn.se/nyheter/sverige/tjuvarnas-nya-metod-gor-dyra-larm-vardelosa
Det stora antalet inbrott är fortfarande en kofot i dörren, säger Fredrik Gårdare, insatschef vid Stockholmspolisen
Han säger förstås: "Det stora antalet inbrott är fortfarande bara en kofot i dörren, säger Fredrik Gårdare, insatschef vid Stockholmspolisen"
Det missade DN.
Du kan också googla på
GSM störare larm

Läs den här artikeln och framför allt kommentarerna. Här beskrivs hur larmen fungerar och framför allt varför de inte fungerar.
http://www.byggahus.se/nyheter/trådlösa-inbrottslarm-slås-ut-med-sändare
Jag förstår efter läst kommentarerna varför vår larmcentral kräver en EGEN fast telefonlina till larmen. Telefonnumret till larmet kommer ju inte vara "offentligt", stå i Eniro etc. Enda chansen det blockeras är att nån ringer fel. Och eftersom "vårt larm" när det rings upp låter ungefär som när man ringt ett faxnummer. Så lägger väl de flesta på direkt och inser att de slagit fel nummer, fått fel nummer.

Last edited:
Securitas bevakar linan och vid bortfall finns det en tidsangivelse hur länge dom skall vänta med uppföljningen. Det innebär x antal minuter från det att telelinan blivit klippt och centralen får larm om avbrott varvid det löper ytterligare tid då abonnenten skall sökas innan patrull skickas. Har under tiden Gsm nätet störts går inte det larmet heller ut och buset har bra med tid på sig att jobba.

Sen är det ju upp till abonnenten att ha både fast och Gsm naturligtvis, såsom även vad man önskar ha för uppföljning.

Inte ett enda tips eller indikation på att hojen har synts någonstans. Tur att det inte är vår och början av säsången i alla fall.

börja snoka i bekantskapskretsen... med tanke på att den inte var synlig osv. Och som du själv sa, man måste känna till att den fanns där.

Så surt! Blev själv drabbad av dessa "proffs", då var det båten de gav sig på.
Borde vara lagligt med 30 minuters medeltid, om man får tag på de som sabbar för vanliga knegar-Svenssons.
Det sjuka är att om en tjuv snor din hoj och sedan vurpar med den och skadar sig - Då får ditt försäkringsbolag ge ersättning för personskadorna som tjuven eventuellt har fått! Hur sjukt låter inte det??? -Heja Sverige säger jag bara!

Mitt försäkringsbolag sa till nu senast när min bil blev snodd att jag kan ställa av den, skulle brottslingen orsaka en olycka åker den på hela kalaset i stället för att försäkringsbolaget ska betala skadan brottslingen orsakat.

Bilen ej återfunnen en, vart borta i 40 dagar.

Last edited:
Mitt försäkringsbolag sa till nu senast när min bil blev snodd att jag kan ställa av den, skulle brottslingen orsaka en olycka åker den på hela kalaset i stället för att försäkringsbolaget ska betala skadan brottslingen orsakat.

Att man ställer av sin bil/mc när den blir stulen är inte alls konstigt som privatperson rent ekonomiskt eftersom flertalet av dessa försäkringsbolag tom har en sämre policy moraliskt än de som stjäl hur egendomligt det nu än kan låta så kan man ju då undra hur det går för t ex lilla Lisa 7 år som är på väg till skolan med sina föräldrar och blir överkörd av denna tjuv där bilen nu är avställd enligt försäkringsbolagets förslag.Och vilka procedurer tvingas då lilla Lisa och hennes eventuella fortfarande levande föräldrar genomgå rättsligt med en redan förstörd och handikappad Lisa för resten av livet när tjuven sällan eller aldrig rent ekonomiskt kommer att betala något överhuvudtaget för dessa skador.Fy fan för ett sådant råd från ett som vanligt sniket försäkringsbolag. :kryckor

Att man ställer av sin bil/mc när den blir stulen är inte alls konstigt som privatperson rent ekonomiskt eftersom flertalet av dessa försäkringsbolag tom har en sämre policy moraliskt än de som stjäl hur egendomligt det nu än kan låta så kan man ju då undra hur det går för t ex lilla Lisa 7 år som är på väg till skolan med sina föräldrar och blir överkörd av denna tjuv där bilen nu är avställd enligt försäkringsbolagets förslag.Och vilka procedurer tvingas då lilla Lisa och hennes eventuella fortfarande levande föräldrar genomgå rättsligt med en redan förstörd och handikappad Lisa för resten av livet när tjuven sällan eller aldrig rent ekonomiskt kommer att betala något överhuvudtaget för dessa skador.Fy fan för ett sådant råd från ett som vanligt sniket försäkringsbolag. :kryckor

Fast det är väl för precis sådana där scenarion vi har trafikförsäkringsföreningen?
Du vet det där snordyra försäkringsbolaget som tar flera hundralappar om dagen för "oförsäkrade" bilar för att de just ska täcka smitningsolyckor etc.

//via Tapatalk

Var det inte en tråd för ett tag sen som handlade om att någon inte fick 'ställa av' sin hoj innan försäkringsbolaget utrett allt. Kommer inte ihåg om hojen var stulen eller totalt kraschad. Har för mig att det var en årsförsäkring på den hojen o försäkringsbolaget drog ut på tiden och samtidigt inkasserade några tusenlappar extra.

Vilket bolag är det? Skulle inte förvåna mig om det är Folksam.
Jag har ett "enkelt" ärende, som tagit 4 år nu, utan att något hänt. 4 år!!!

Vilket bolag är det? Skulle inte förvåna mig om det är Folksam.
Jag har ett "enkelt" ärende, som tagit 4 år nu, utan att något hänt. 4 år!!!

Fy skam 4år, skulle hängt dom om det skulle tagit sådan tid.

Länsförsäkring.

Mitt bolag har redan löst det med mig så jag har fått pengar för bilen, ny bil redan köpt :)

Last edited:
Fan va surt att nått jävla lo-life ska sno hojjen jag lade mycket blod,svett o tårar på att bygga.. Hoppas tobbe får tillbaka den hel igen. Funkade inte larmet/immobilizern på hojjen??

Last edited:
larmet/immobilizern kan ju ha funkat, men det går uppenbart att komma runt på nått sätt. Fixar man att ta sig in i en bommad, låst och larmad resturang på några minuter så är det nog inte mycket som stoppar dem.
Har ju gått rätt lång tid nu och det har inte inkommit ett enda tips eller liknande.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman