Stulen Motard hittad.....

Status
Ej öppen för fler svar.
wheelieman skrev:
Precis!
Men ingen rätt att klanka ner på andras åsikt, vi har alla rätt att ha en.

Wheelieman for president!

Sist jag kollade så får man välja om man vill tycka synd om de som avlider av olika anledningar eller inte. Man måste inte tycka om alla andra på jorden.
Denna trådens avsaknad av den stora empati vi SH:are brukar uttrycka när en hojåkare förolyckas talar ett tydligt språk.

Krama varandra i trafiken.

/Fredde

Magnus-Sthlm skrev:
Tvärtom, man har inte bara rätt utan också en skyldighet att "klanka" ner på andras åsikter.

Har man?

/Fredde

freddexwing skrev:
Wheelieman for president!

Sist jag kollade så får man välja om man vill tycka synd om de som avlider av olika anledningar eller inte. Man måste inte tycka om alla andra på jorden.
Denna trådens avsaknad av den stora empati vi SH:are brukar uttrycka när en hojåkare förolyckas talar ett tydligt språk.

Krama varandra i trafiken.

/Fredde

Har man?

/Fredde

Om du läser hela inlägget vore det ju bra.

Angående empatifrågan så antar jag att du tycker att det är ok att boende vid Bogesund eller Slingerbulten skriver "Rätt åt honom" och "Självsanering" i den lokala tidningen när någon på sporthoj har kört ihjäl sig där i alldeles för hög fart, genandes i en kurva? Är det deras rättighet eller kan det vara så att rättigheter inte är frågan i dom här fallen utan att det handlar om omdöme, god smak och respekt för andra människor, om inte för tjuven så åtminstone för hans vänner och anhöriga.

Jag i tycker MYCKET SYND :( om motardägaren som fått sin hoj stulen o mosad(på bilden ser det ut som endast hjulen återstår :3freak ).
Jag lider med dej motardägaren...vem du nu är!

Jag lägger också ett par tankar åt denna lastbilsförare som e.v. fått sin front på lastbilen skadad :( !

Och ang. han som dog och tjejen som blev skadad så håller jag mej undan med kommentarer då jag inte till 100% hur deras situation var/såg ut, varför dom åkte som dom gjorde etc.

Swedie skrev:
Trist, önska ingen att dö nu. Sköt er.

Oerhört tråkig olycka med den tristaste utgången det kan bli.

Bara för att föraren är en idiot och helt trög i huvet redan innan, behöver han inte dö för att vi ska bli glada.

Bra skrivet.

Magnus-Sthlm skrev:
Tvärtom, man har inte bara rätt utan också en skyldighet att "klanka" ner på andras åsikter. Det finns ju till och med saker som man enligt svea rikes lag inte får säga, åsiktsfriheten är inskränkt och på goda grunder. Du för ett något märkligt resonemang där du jämställer att ogilla en åsikt med att vara dum och ointelligent, detta baserat på att man Måste acceptera alla åsiktsyttringar hur bisarra och morbida dom än må vara. Om man hårddrar ditt resonemang så har du full rätt att berätta för mig hur äcklig min färgade flickvän är just för att hon inte kommer från Sverige. För som du själv skriver så är man ju klanderfri i sin åsikt vad den är må vara. Jag tror heller inte att merparten av dom som har skrivit "hårda" inlägg egentligen står för vad dom har skrivit om det väl skulle komma till kritan. Skulle det vara en bror/syster/förälder/vän som råkat hamla på glid av olika anledningar och vid en olycka med ett stulet fordon ha omkommit så är jag benägen att påstå att det är noll (0) personer som skulle komma med inlägg rubricerade: "rätt åt brorsan" eller "ha ha, pappa körde ihjäl sig - fan vad korkad han är".

Jag påstår inte att man måste känna sympati med allt och alla men det är en mer klädsam kostym att tiga stilla än att kasta ur sig dumheter på nätet.
Kan bara hålla med... det är hårt att önska livet ur folk... lite mer civiliserade tycker jag att vi ska kunna vara här.

Ktm'arn skrev:
Jag i tycker MYCKET SYND :( om motardägaren som fått sin hoj stulen o mosad(på bilden ser det ut som endast hjulen återstår :3freak ).
Jag lider med dej motardägaren...vem du nu är!

Jag lägger också ett par tankar åt denna lastbilsförare som e.v. fått sin front på lastbilen skadad :( !

Om jag ska vara helt uppriktig så skiter jag fullständigt i både motarden och lastbilen, troligtvis försäkrade båda två. Maken till vidrigare inlägg får man leta efter, ni mår fan inte bra.

Det är som vanligt på sporthoj..

Många som anser att det är deras uppgift att uppfostra oss "dummare".
Vi förstår vad som är rätt och fel, men det är roligt att säga elaka saker! :arsele

Edit: Det är ju inte så att vi hurrar och firar för att en mc-tjuv fick betala det ultimata priset.

Last edited:
Magnus-Sthlm: Är lite intresserad av att höra Din åsikt om medborgaren Tony 44 som har dömts för rattfylla 6ggr o 142 olovliga körningar osv.... som Nu har kört ihjäl en mc åkande småbarnsmamma :kocko :kocko :kocko
Är en sån kille lika mycket värd som alla andra medborgare.

Jag tycker att ger man sig in i det kriminella så får man räkna med att det kan sluta sexfötterunder!!! Nu fick det kräket behålla livet men inte mamman, Motardtjuven tog (ev) ingen oskyldig med sig iaf, därav min lilla "självsanering" i tråden.

Ps man vet aldrig vem man möter i trafiken ds

Farbrorn skrev:
Det är som vanligt på sporthoj..

Många som anser att det är deras uppgift att uppfostra oss "dummare".
Vi förstår vad som är rätt och fel, men det är roligt att säga elaka saker! :arsele

Edit: Det är ju inte så att vi hurrar och firar för att en mc-tjuv fick betala det ultimata priset.

"men det är roligt att säga elaka saker" Är det kul att en kille som du inte vet ett skit om har dött? Tänker du på hans familj? Vänner? Är du säker på att det var han som snodde hojen? Kan han ha lånat den kanske??

Du behöver käka starka jävla mediciner din gris.

Fuckoff!

Magnus-Sthlm skrev:
Tvärtom, man har inte bara rätt utan också en skyldighet att "klanka" ner på andras åsikter..

Här håller jag dock inte med dig, det är ju ingen rättssal vi befinner oss i, utan ett forum på internet.

Magnus-Sthlm skrev:
Du för ett något märkligt resonemang där du jämställer att ogilla en åsikt med att vara dum och ointelligent,

Detta var ju dock ditt resonemang som du tog upp för att jämföra din åsikt mot en annan persons åsikt.

Magnus-Sthlm skrev:
Om man hårddrar ditt resonemang så har du full rätt att berätta för mig hur äcklig min färgade flickvän är just för att hon inte kommer från Sverige. För som du själv skriver så är man ju klanderfri i sin åsikt vad den är må vara.

Nej, där håller jag inte med dig. då är det ju blir du ju lidande av att jag kränker dig (den juridiska termen vet jag inte), det är ju inte det vi snackar om här. Det vi pratar om är en avsky för kriminella element i samhället som inte håller fingrarna i styr, och det har man rätt att ha.
Jag skulle personligen inte slå ihjäl personen i fråga som stal min hoj, däremot skulle jag tacka någon form av högre makt för att "rättvisa" har skipats när han/hon skadades.

Magnus-Sthlm skrev:
Jag tror heller inte att merparten av dom som har skrivit "hårda" inlägg egentligen står för vad dom har skrivit om det väl skulle komma till kritan. .

Med all sannorlikhet inte.

Magnus-Sthlm skrev:
Skulle det vara en bror/syster/förälder/vän som råkat hamla på glid av olika anledningar och vid en olycka med ett stulet fordon ha omkommit så är jag benägen att påstå att det är noll (0) personer som skulle komma med inlägg rubricerade: "rätt åt brorsan" eller "ha ha, pappa körde ihjäl sig - fan vad korkad han är".

Håller med dig till fullo, det är ju inte tjuvens närmaste som är orsaken. Finns väl ingen som skulle önska något ont om en oskyldig person.

Ta det här exemplet som tråden började om. Det skulle ju kunna vara ett skötsamt par som fick låna en mc av en nära vän som dom inte har en aning om att han/hon är kriminell, och senare vurpar och skadar sig. Garanterat ingen här som skulle önska dom någoting ont, detta scenariot är ju dock ganska osannolikt.
Men ponera att vi nu att vi faktiskt vet att det var den här killen OCH tjejen som båda stal hojen och senare åker och kör ihjäl sig.... Hade det varit min hoj så vet jag precis vad jag skulle tycka och tänka, och har min fulla rätt till det.... utan att bli häcklad från oliktänkande.
H

Last edited:
knas81 skrev:
"men det är roligt att säga elaka saker" Är det kul att en kille som du inte vet ett skit om har dött? Tänker du på hans familj? Vänner? Är du säker på att det var han som snodde hojen? Kan han ha lånat den kanske??

Fuckoff!

Här var det lite intressant, en Lidingöbo som vurmar för en förolyckad Botkyrkabo. Varken rasdiskussioner eller klassdito har ju dykt upp i denna tråd, märkligt!

( jaja, hårddraget, taget ur sitt sammanhang, förenklat osv osv men hey, det är bara ett forum )

knas81 skrev:

Fuckoff!

Var lite konstruktiv med din kritik istället så kanske vi får behålla disskutionen utan att Swedie stänger ner tråden.
H

wheelieman skrev:
Var lite konstruktiv med din kritik istället så kanske vi får behålla disskutionen utan att Swedie stänger ner tråden.
H

Det vore nog bäst för alla om den här tråden stängdes ner, pajkastning mot en kille som är död.. jösses.

knas81 skrev:

Fuckoff!

Haha, så du vill medicinera en okänd kille du inte känner. Tänker du på min familj? Vänner? Är du säker på att det ens var jag, och inte en kompis som stal min dator och skrev inlägget?

Du behöver ta det lugnare, min vän!

Magnus-Sthlm skrev:
Min K2:a blev lånad nu i somras och det är väl klart att man blir riktigt jävla förbannad när det händer. Däremot om du sätter i motsatsförhållande att jag skulle få tillbaka den för att tjuven hade kraschat och dött eller att jag aldrig mer skulle få se den så skulle jag 10 gånger av 10 välja det senare. Det gäller även min K5:a, och min bil, och min cykel, och min stereo, och min båt, och min...osv osv...

Visst låter det bra men, jag tror att du är en av få som tycker det även EFTERÅT man blivit av med hojen, självklart så är det väl ingen som önskar livet ur någon, inte ens en hojtjuv, fast jag inte har blivit av med nån än, det är ju bara en tidsfråga, det fattar man ju så kommer jag inte o handla med förnuftet om han/hon blir tagen på bar gärning, då kommer domkraften från en saab att tala sitt tydliga språk.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla