Magnus-Sthlm skrev:
Tvärtom, man har inte bara rätt utan också en skyldighet att "klanka" ner på andras åsikter..
Här håller jag dock inte med dig, det är ju ingen rättssal vi befinner oss i, utan ett forum på internet.
Magnus-Sthlm skrev:
Du för ett något märkligt resonemang där du jämställer att ogilla en åsikt med att vara dum och ointelligent,
Detta var ju dock ditt resonemang som du tog upp för att jämföra din åsikt mot en annan persons åsikt.
Magnus-Sthlm skrev:
Om man hårddrar ditt resonemang så har du full rätt att berätta för mig hur äcklig min färgade flickvän är just för att hon inte kommer från Sverige. För som du själv skriver så är man ju klanderfri i sin åsikt vad den är må vara.
Nej, där håller jag inte med dig. då är det ju blir du ju lidande av att jag kränker dig (den juridiska termen vet jag inte), det är ju inte det vi snackar om här. Det vi pratar om är en avsky för kriminella element i samhället som inte håller fingrarna i styr, och det har man rätt att ha.
Jag skulle personligen inte slå ihjäl personen i fråga som stal min hoj, däremot skulle jag tacka någon form av högre makt för att "rättvisa" har skipats när han/hon skadades.
Magnus-Sthlm skrev:
Jag tror heller inte att merparten av dom som har skrivit "hårda" inlägg egentligen står för vad dom har skrivit om det väl skulle komma till kritan. .
Med all sannorlikhet inte.
Magnus-Sthlm skrev:
Skulle det vara en bror/syster/förälder/vän som råkat hamla på glid av olika anledningar och vid en olycka med ett stulet fordon ha omkommit så är jag benägen att påstå att det är noll (0) personer som skulle komma med inlägg rubricerade: "rätt åt brorsan" eller "ha ha, pappa körde ihjäl sig - fan vad korkad han är".
Håller med dig till fullo, det är ju inte tjuvens närmaste som är orsaken. Finns väl ingen som skulle önska något ont om en oskyldig person.
Ta det här exemplet som tråden började om. Det skulle ju kunna vara ett skötsamt par som fick låna en mc av en nära vän som dom inte har en aning om att han/hon är kriminell, och senare vurpar och skadar sig. Garanterat ingen här som skulle önska dom någoting ont, detta scenariot är ju dock ganska osannolikt.
Men ponera att vi nu att vi faktiskt vet att det var den här killen OCH tjejen som båda stal hojen och senare åker och kör ihjäl sig.... Hade det varit min hoj så vet jag precis vad jag skulle tycka och tänka, och har min fulla rätt till det.... utan att bli häcklad från oliktänkande.
H