Stulen KTM 450 EXC Enduro Göteborg Askim

My bad, det handlade om extra utrustning (som jag kommer kräva ersättning på) t.ex. ny fräckare förgasare, fälgar osv... Om den utrustningen låstes in i ett flerbilsgarage så får man bara ut 50% av utrustningens värde.

Dock får man bara köpa MC för försäkringspengarna om hojjen blir stulen...

Det är väl ganska rimligt då försäljningsvärdet knappast höjs avsevärt bara för att man smetar ner cykeln med bra komponenter. Visst är det surt att bli av med saker men man kan knappast förvänta sig att bilsport skall betala fullt inköpspris på fugge och andra trimprylar.

Nej, men som jag skrev gäller detta bara om den inte var inlyst cykeln. I mitt fall räknar dom väl bort hälften då... Enligt han jag pratade med (åter igen, telefon - står inte någonstans) så påstod han att det bara är att lägga till all "extra utrustning" eller det som "inte är original". Tänk dig själv en motard, en sån är ju värd typ 15.000kr mer = vad fälgar/broms kostar ny.

Min gubbe ringde just o frågade om ja visste nån som blitt av med en ktm cross. Det kom tydligen 2 fjortisar i toppluva på en sån o körde in på angeredskrossen nu.

Är dom kvar där nu då?

Vet inte, men de körde in på krossen antagligen för o leka så en stund lär de ju vara kvar, eller iallfall vara runt i närheten, tex så kanske de kör ner mot partille. Där man kommer ut i partille från denne vägen är ju ett kännt tillhåll för moppefuckon.

De åkte precis därifrån. En KTM med 2 fjortisar o en vespa med 2 killar på. De körde mot partille.

Last edited:
Vet inte, men de körde in på krossen antagligen för o leka så en stund lär de ju vara kvar, eller iallfall vara runt i närheten, tex så kanske de kör ner mot partille. Där man kommer ut i partille från denne vägen är ju ett kännt tillhåll för moppefuckon.

Via lexbyvägen...tar mig en sväng dit tror jag.

Judit: Hittade inget av intresse...:mad:

Last edited:
Inget nytt från någon ?
Är det någon som blivit av med sina hojjar i partille trakten så PMa mig... Verkar ju som att dom bor åt det hållet

Tänkte bara tillägga att det gått 5 veckor nu och jag väntar fortfarande pengar ifrån Bilsport & MC. Skulle he betalats in i måndags men har fortfarande idag inte ett öre på kontot.

Dessutom så var som riktigt jobbiga att ha o göra med... "den förgasaren passar inte din motorcykel så vi drar ner priset" osv... vilken idiot!

Självrisk = 16.250kr

Rekommenderar istället IF som har 1000kr självrisk och inte kräver garage. Dom var dessutom billigare och man kunde ställa av utan problem.

Rekommenderar istället IF som har 1000kr självrisk och inte kräver garage. Dom var dessutom billigare och man kunde ställa av utan problem.
När jag ringde IF för att kolla försäkring på Husan fick jag till svar att dom enbart tecknar trafikförsäkring på endurohojjar:va Och cykeln är lv-reggad.

Hahahah märkligt... Min var det inga problem med alls. Gött iaf att jag fixat garage nu i borås så både min och lilja's hojj kommer stå där och jag lär aldrig ta med den hem efter det som hände.

Har beställt en Mikuni HSR42 till den med ifrån http://www.braigasen.se till ett VÄLDIGT humant pris. I priset ingick som vanligt även bestyckningshjälp i form utav byte av munstycken vid ombestyckning osv.... Kika där ifall ni behöver hjälp/köpa ny fugge :)

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla