Stulen KTM 450 EXC Enduro Göteborg Askim

mr_ping

Page
Gick med
10 Feb 2004
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 525
Min KTM 450 EXC -04 med crossdäck blev stulen i natt hemma hos mig.
Hade låst den med 3 lås (varav ett larmlås) och den stod 10m utanför mitt sovrum vid cykelparkeringen.

Kännetecken: svartmålad bakfälg, stora borrade luftintag på båda sidorna, blått öppet filter, annan förgasare, kortad original ljuddämpare, låter mycket mer än original, gråa handtag, inga blinkers men lampa fram och bak.
 

Bifogat

  • DSC00520.JPG
    DSC00520.JPG
    116.7 KB · Visningar: 402

stranjo

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2008
Ort
Göteborg
Hoj
2006 Harley Davidson Street Rod
Det är då fan att man inte kan få ha saker för sig själv! Om jag var du så skulle jag ta mig en sväng ner till Campingen vid Askimsbadet!!! Jag ska hålla ögonen öppna!
 

mr_ping

Page
Gick med
10 Feb 2004
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 525
Japp, ska åka ut och kolla efter jobbet idag. Bästa är att den ser väldigt speciell ut och att den låter väldigt mycket. Hoppas inte dom krockar eller på något sätt förstör den dom som tog den, det hände sist och tog 3 månader att laga...

Jag som hade beställt en ny kam som jag får idag...
 

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Numera endast ett minne
Du hittar alltid lika fina och bra bilder. :rofl

Jag ska hålla ögonen öppna om jag är ute och åker i helgen, trist!
 

mr_ping

Page
Gick med
10 Feb 2004
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 525
Tack allihop! Ska sätta upp bilder o grejjer runtomkring här... Troligtvis lastade dom på den på ett släp utanför, finns märken i gräset lite här o där.

Var nere snabbt vid meros camping, men såg inget. Ska maila dom nu, och JA dom har hemsida och email ROFL :)

Opaltorget - inget
Frölunda torg - inget
Kobbegården - inget
Pilegården - inget

Iaf vad vi kunde se... som sagt, kännetecken KAPAD ljuddämpare som låter som fan, blått öppet filter och svart bakfälg. Enduro däck.
 

Tyy43

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Ingen just nu!
Tack allihop! Ska sätta upp bilder o grejjer runtomkring här... Troligtvis lastade dom på den på ett släp utanför, finns märken i gräset lite här o där.

Var nere snabbt vid meros camping, men såg inget. Ska maila dom nu, och JA dom har hemsida och email ROFL :)

Opaltorget - inget
Frölunda torg - inget
Kobbegården - inget
Pilegården - inget

Iaf vad vi kunde se... som sagt, kännetecken KAPAD ljuddämpare som låter som fan, blått öppet filter och svart bakfälg. Enduro däck.


Var i Askim stals den?
 

mr_ping

Page
Gick med
10 Feb 2004
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 525
Solarvsplan 24, vita fläcken (stod vid cyklarna på innergården).
Den släpades ut mot parkeringen bakom mitt hus på gräset (märken finns) och man använde troligtvis tejp för att hålla larm-låset på plats så det inte lät.
 

Tyy43

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Ingen just nu!
Solarvsplan 24, vita fläcken (stod vid cyklarna på innergården).
Den släpades ut mot parkeringen bakom mitt hus på gräset (märken finns) och man använde troligtvis tejp för att hålla larm-låset på plats så det inte lät.

Sjukt! Jag bor också där. Eller på nummer åtta, andra sidan parkeringen. Är inne i köpa motorcykelsvängen, men då vet man att man inte får ha den ifred här heller.. :/
 

mr_ping

Page
Gick med
10 Feb 2004
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 525
Precis... har satt upp massa lappar med bild på hojjen samt hittelön osv. Får se om det ger nåt...

Ett tips, skippa bilsport & mc för deras självrisker SUGER. 90% av alla mc åkare kan inte ha deras försäkring. Kraven är att man måste vara ENDA brukaren av garaget. Så en garagelänga funkar inte heller mao. Bra regler!!!

Men om man tar hojjen till hjällbo och ställer den där på en fredagkväll med två moppelås - ja då är det mindre självrisk än om jag ställer den hemma på gården med 2 lås + startspärr och larm!!!

Helt jävla otroligt, jag är så jävla förbannad!!!
Kommer bli ruinerad, har lagt över 15.000kr på hojjen i extra grejjer... och säkert 400h tid minst på mekande!
 

Tyy43

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Ingen just nu!
Precis... har satt upp massa lappar med bild på hojjen samt hittelön osv. Får se om det ger nåt...

Ett tips, skippa bilsport & mc för deras självrisker SUGER. 90% av alla mc åkare kan inte ha deras försäkring. Kraven är att man måste vara ENDA brukaren av garaget. Så en garagelänga funkar inte heller mao. Bra regler!!!

Men om man tar hojjen till hjällbo och ställer den där på en fredagkväll med två moppelås - ja då är det mindre självrisk än om jag ställer den hemma på gården med 2 lås + startspärr och larm!!!

Helt jävla otroligt, jag är så jävla förbannad!!!
Kommer bli ruinerad, har lagt över 15.000kr på hojjen i extra grejjer... och säkert 400h tid minst på mekande!

Hoppas att det ger något! Ser ju att det står lite hojar på olika gårdar ibland, undra om det är någon mer som blivit av med någon i området!

Tack för tipset! Tro fan att man blir förbannad!

Den kanske inte är så långt borta ändå. Min bror blev av med sin bil här i Askim, av en ren händelse så råkade jag gå förbi den lite smått berusad en fredagskväll ute i Flatås. Efter många telefonsamtal till länsman så anlände dom samtidigt som tjuvarna skulle åka iväg med bilen. Så det blev en tio poängare!

Hoppas samma sak händer dig!
 

mr_ping

Page
Gick med
10 Feb 2004
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 525
Strafer här på sporthoj fick sin KTM 125 EXC stulen i vita fläcken också i somras... ett flertal bilinbrott senaste veckan med. Känner en till på forumet som bor i jonsered som blev av med sin 660/625 eller vad det nu var han hade, den blev stulen dagen innan min förra veckan.

NÅGON har beställt en jävla massa KTMer av nån anledning. Kanske för att delar till hojjarna typ motorer, förgasare, avgas, motardfälgar, bromsar osv. är jävligt dyrt och det går att sälja grejjerna utan problem på blocket.
 

Werner666

On Iron Horse he flies
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Horse Island
Hoj
Husaberg 570 FE -09
Ett tips, skippa bilsport & mc för deras självrisker SUGER. 90% av alla mc åkare kan inte ha deras försäkring. Kraven är att man måste vara ENDA brukaren av garaget. Så en garagelänga funkar inte heller mao. Bra regler!!!

Men om man tar hojjen till hjällbo och ställer den där på en fredagkväll med två moppelås - ja då är det mindre självrisk än om jag ställer den hemma på gården med 2 lås + startspärr och larm!!!

Helt jävla otroligt, jag är så jävla förbannad!!!
Kommer bli ruinerad, har lagt över 15.000kr på hojjen i extra grejjer... och säkert 400h tid minst på mekande!

Hmm, förstår inte riktigt ditt klagande, du valde väl Bilsport mc för att dom var billigast misstänker jag? Då borde du kollat självrisken o läst att du måste ha hojen inlåst nattetid på hemmaadress.Som jag fattat det så hade du ju hojen ute o på hemma adress när den blev snodd.Det e ju en risk man får ta om man inte orkar köra in hojen i ett garage på natten.+DET STÄMMER INTE ATT DU MÅSTE VARA ENSAM BRUKARE AV GARAGET,funkar med bra med delat garage...
Ja fattar att det e surt som fan, när nått riff raff snor ens hoj. Men självrisken visste du väl om sen innan, kan ju inte direkt ha kommit som en överraskning att det kostar MINST 10 000:- i självrisk o uppfyller man inte kraven så minskar f-bolaget ersättningen så mycket dom någonsin kan.
Hoppas du hittar moppen o kan fortsätta ditt bonnamek:)
 

Werner666

On Iron Horse he flies
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Horse Island
Hoj
Husaberg 570 FE -09
Bara för att vara dryg.
400 mektimmar, hur fan har du kunnat lägga 10arbetsveckor på en gammal ktm??? O vad e det som tagit sån tid???
 

mr_ping

Page
Gick med
10 Feb 2004
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 525
Första inlägget: Jag har haft hojjen inlåst i ett villa garage tidigare typ 95% av tiden, men tog hem den för att kunna köra med Cool_Lilja. Självrisken var ny för mig eftersom den beräknades på 10.000kr + 25% av värdet, på pappret står bara 10.000kr eller 20.000kr om man inte låst med tillräckligt många lås (2) därav utbrottet.

Läser du försäkringsbrevet står det klart och tydligt att du INTE får ge andra tillgång till garaget. Har du garagelänga så kan ju folk gå mellan = inte godkänt. Om inte dom själva pagat till det för sig.

Andra inlägget: 400h är nog i underkant, jag har meckat varannan dag sen jag köpte hojjen... lyft toppen t.ex. 10 ggr, haft ur kolven 2 ggr, meckat förgasare säkert 200 ggr. bytt fälgar fram och tillbaka bla bla bla... och sen vanliga servicar och inte att glömma all dremel tid i toppen med!
 

Werner666

On Iron Horse he flies
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Horse Island
Hoj
Husaberg 570 FE -09
Ring till bilsport mc o fråga så får du se att det duger alldeles utmärkt med delat garage...
Tycker det e imponerande att du lagt 10 arbetsveckor på den hojen:D
Alltså 2 1/2 månad, 8tim om dan, mycke imponerande...
 

mr_ping

Page
Gick med
10 Feb 2004
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 525
Fråga min tjej vad hon tycker då :)
Varannan dag efter jobbet 17.00 - 23.00 = 6 timmar... plug helgerna, dom är ju värst då pratar vi kanske 10 timmar. Mars - September... men men vi är jävligt hojkåta med.

Ringer man bilsport mc kan man få vilket svar som helst, precis som med alla bolag. Papprena är det som gäller juridiskt.
 

Werner666

On Iron Horse he flies
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Horse Island
Hoj
Husaberg 570 FE -09
Detta e taget direkt från bilsport mc hemsida(http://www.bilsport-mc.com/default.asp?c=insurance&p=7)

Vad gäller?




"Offroad" är försäkringen för dig som har fyllt 24 år och äger en landsvägsregistrerad offroad-mc enligt vår klassificering, klicka här för utförligare beskrivning. Om du lånar ut mc:n ska föraren ha fyllt 24 år.

Mc:n ska vara låst med två skilda god-kända lås, klicka här för utförligare be-skrivning. På hemorten ska den nattetid förvaras i låst utrymme t ex garage, förråd eller källare (utrymmet ska ha fyra väggar, tak och låst dörr).

Offroadförsäkringen är en årsförsäkring dvs den gäller med samma omfattning året runt. Trafikförsäkring ingår oavsett om du ställer av mc:n på Vägverket eller inte. Uppsägning av försäkringen kan endast göras på årsförfallodagen, vid ägarbyte eller skrotning av fordonet.

Vid skada ersätter vi din mc med marknadsvärdet det hade före skadan. Utrustning ut-över standard ersätts med högst 15 000 kr.

Mc:n får inte användas i yrkesmässig trafik. Försäkringen gäller inte för skada som sker vid tävling eller träning inför tävling.

Fordonet får användas högst 6 veckor utomlands per år. Offroadförsäkringen gäller i nästan hela Europa och i några medelhavsländer. I vissa länder behöver du ha ett "Grönt kort" (bevis på att fordonet är trafikförsäkrat). Klicka här för att se i vilka länder försäkringen gäller och i vilka länder du måste ha "Grönt kort".


STÅR INGENSTANS ATT DU MÅSTE HA ENSKILT GARAGE...
 

mr_ping

Page
Gick med
10 Feb 2004
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 525
My bad, det handlade om extra utrustning (som jag kommer kräva ersättning på) t.ex. ny fräckare förgasare, fälgar osv... Om den utrustningen låstes in i ett flerbilsgarage så får man bara ut 50% av utrustningens värde.

Dock får man bara köpa MC för försäkringspengarna om hojjen blir stulen...
 
Last edited:
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top