HAYABUSAHENKE skrev:Ok,såhär ser jag på det. En hoj Måste sitta fast,inte lite,utan mycke.Är man två så e d ju bara att lyfta bort hojen. Sitter det ett skivbromslås så saknas det bara en skatebord under framdäcket så rullar den så vackert så.
SÅ första saken att inskaffa är ett "ankare" Helst nåt man gjuter fast i betong, annars nån typ som man skruvar fast i betonggolvet.
Skruvar man fast den så sitter den som satan om man gör det på rätt sätt.
Härdad klass 3 kätting från Abus med tillhörande Klass 3 h-lås.
Vi lägger ju alla ned rätt stor summa på mc,KK,utrustning FÖRSÄKRING så varför inte lägga 5lax extra på att verkligen få ha hojen ifred?
Om hojen tvingas stå ute så fråga fastighetsägaren om då får skruva ett beslag i väggen alt i marken. Nån betongtrapp liknande.
Ett beslag som ja nämner kostar ca 800 kr inte mycke tycker ja.
Hur mycket kostar ett larm? Jag har haft spyball på alla mina hojar. Dom snor ju hellre en mc utan larm om dom kan välja,o det kan dom oftast.
Dom "springer" ju inte på din hoj o bara snor den.. dom söker o letar,kollar annonser mm.
Bor ni i sthlm så kan ja komma o kolla om ni har problem. Hoppas dom går att lösa.
Nån med spec frågor?
/ Mvh H
Jag har en fråga(or)
Du verkar vara lite mer insatt i det här med "hur man kan göra det säkert för sig" och "inte bli av med hojen" -frågor
Vart kan man skaffa sig en sån här ankare som du skrev om? bor i ett ganska brottstät-område så man vill att hojen sitter fast på sitt ställe om man säger så ( man kan inte lita på nån här, fast än man känner "folk" här i trakten)...Jag har min hoj ett flerbilsgarage eller vad det heter? med bur som jag låser in hojen i och det går att se igenom buren att det står en hoj (hojar) där....har märkt att nån försökt med vinkelkap o ta sig in men inte lyckats pga av nån anledning....har snackat med min husvärd och enligt honom var det grönt ifall jag säkra garaget själv (tror jag, = han var lite flummig av sig o skulle höra av sig, vilket han inte gjort.. ...skulle behöva lite goda råd nu med hur jag kan göra mitt garage säkare....
Mvh kille som vill ha kvar sin hoj!!!