Stulen Fireblade -04

HAYABUSAHENKE skrev:
Ok,såhär ser jag på det. En hoj Måste sitta fast,inte lite,utan mycke.Är man två så e d ju bara att lyfta bort hojen. Sitter det ett skivbromslås så saknas det bara en skatebord under framdäcket så rullar den så vackert så.

SÅ första saken att inskaffa är ett "ankare" Helst nåt man gjuter fast i betong, annars nån typ som man skruvar fast i betonggolvet.
Skruvar man fast den så sitter den som satan om man gör det på rätt sätt.

Härdad klass 3 kätting från Abus med tillhörande Klass 3 h-lås.
Vi lägger ju alla ned rätt stor summa på mc,KK,utrustning FÖRSÄKRING så varför inte lägga 5lax extra på att verkligen få ha hojen ifred?

Om hojen tvingas stå ute så fråga fastighetsägaren om då får skruva ett beslag i väggen alt i marken. Nån betongtrapp liknande.

Ett beslag som ja nämner kostar ca 800 kr inte mycke tycker ja.

Hur mycket kostar ett larm? Jag har haft spyball på alla mina hojar. Dom snor ju hellre en mc utan larm om dom kan välja,o det kan dom oftast.
Dom "springer" ju inte på din hoj o bara snor den.. dom söker o letar,kollar annonser mm.

Bor ni i sthlm så kan ja komma o kolla om ni har problem. Hoppas dom går att lösa.

Nån med spec frågor?

/ Mvh H

Jag har en fråga(or)

Du verkar vara lite mer insatt i det här med "hur man kan göra det säkert för sig" och "inte bli av med hojen" -frågor

Vart kan man skaffa sig en sån här ankare som du skrev om? bor i ett ganska brottstät-område så man vill att hojen sitter fast på sitt ställe om man säger så ( man kan inte lita på nån här, fast än man känner "folk" här i trakten)...Jag har min hoj ett flerbilsgarage eller vad det heter? med bur som jag låser in hojen i och det går att se igenom buren att det står en hoj (hojar) där....har märkt att nån försökt med vinkelkap o ta sig in men inte lyckats pga av nån anledning....har snackat med min husvärd och enligt honom var det grönt ifall jag säkra garaget själv (tror jag, = han var lite flummig av sig o skulle höra av sig, vilket han inte gjort.. ...skulle behöva lite goda råd nu med hur jag kan göra mitt garage säkare....
Mvh kille som vill ha kvar sin hoj!!!

morecore skrev:
usch vill inte tänka på sommaren o vad min stackars mc skall stå. jag har en bilparkering med en vägg till höger, ett stål-staket framför och en annan bil till vänster (jag står som i ett hörn)
Frågan är om man ska låta bilen sticka ut en halv meter, ha hojen framför o kedja fast den i stålräcket, då kommer INGEN åt den alls, utan att lyfta på saken....

får väl offra att backa ut bilen varje gång jag ska ha hojjen, låta den bara stå ute i det fria känns inte roligt.

Hoppas cbr:en kommer tillbaks! (fattar inte vilkenn koll människor har på våra prylar egentligen!!)

Skaffade hoj i somras och gör precis så. Lite ritual att flytta bilen först men den lägger jag åas kapellet i så jag slipper gå in med det. Har hittills *pepparpeppar* fått ha hojen ifred.

HaremR6 skrev:
Jag har en fråga(or)

Du verkar vara lite mer insatt i det här med "hur man kan göra det säkert för sig" och "inte bli av med hojen" -frågor

Vart kan man skaffa sig en sån här ankare som du skrev om? bor i ett ganska brottstät-område så man vill att hojen sitter fast på sitt ställe om man säger så ( man kan inte lita på nån här, fast än man känner "folk" här i trakten)...Jag har min hoj ett flerbilsgarage eller vad det heter? med bur som jag låser in hojen i och det går att se igenom buren att det står en hoj (hojar) där....har märkt att nån försökt med vinkelkap o ta sig in men inte lyckats pga av nån anledning....har snackat med min husvärd och enligt honom var det grönt ifall jag säkra garaget själv (tror jag, = han var lite flummig av sig o skulle höra av sig, vilket han inte gjort.. ...skulle behöva lite goda råd nu med hur jag kan göra mitt garage säkare....
Mvh kille som vill ha kvar sin hoj!!!

Hellu. Ett sånt ankare från abus kan du köpa hos nästan vilken låssmed som helst.
http://www.abus.de/us/main.asp?Scre...50206249&select=0105b07&artikel=4003318271618

Kolla länken. Går naturligtvis att fixa upp med en kap. Men ser dom att den är låst med sånna saker så kanske dom ger sig redan innan. Dom kan ju inte ha koll om nån hör dom när dom jobbar eftersom kapen låter så mycket. Ingen använder ju en kap i ett garage under tjuvtimmarna (01-05) då det mesta händer. Ett ljud som drar åt sig öron.

Kolla så du har ett stort h-lås i grinden oxå. Klass 3. Bästa är ju om det sitter en kåpa så dom inte kan komma åt med kapen eller likn.

Har dom vart där med kap så vet dom vad för hoj du har o när den finns där,så det är ingen ide´att försöka trixa bort det med ett kapell eller så.

Svårt att säga den ultimata lösningen såhär när man inte ser garaget o allt runt om. Finns säkert ett par saker till man skulle kunna göra.

Lycka till / H

Godkända lås

Tyvärr så är det polarens hoj som blev snodd. Jag hoppas att det löser sig på bästa sätt så att vi kan gasa lite i sommar.

Jag rekomenderar starkt att alla använder godkända lås, och vilka är det då undrar ni? Jo dom kan ni hitta på www.ssf.nu klicka på rådgivning, välj område (förslagsvis MC-lås) Där kan ni se att det finns flera märken än ABUS som är godkända.

HAYABUSAHENKE skrev:
Hellu. Ett sånt ankare från abus kan du köpa hos nästan vilken låssmed som helst.
http://www.abus.de/us/main.asp?Scre...50206249&select=0105b07&artikel=4003318271618

Kolla länken. Går naturligtvis att fixa upp med en kap. Men ser dom att den är låst med sånna saker så kanske dom ger sig redan innan. Dom kan ju inte ha koll om nån hör dom när dom jobbar eftersom kapen låter så mycket. Ingen använder ju en kap i ett garage under tjuvtimmarna (01-05) då det mesta händer. Ett ljud som drar åt sig öron.

Kolla så du har ett stort h-lås i grinden oxå. Klass 3. Bästa är ju om det sitter en kåpa så dom inte kan komma åt med kapen eller likn.

Har dom vart där med kap så vet dom vad för hoj du har o när den finns där,så det är ingen ide´att försöka trixa bort det med ett kapell eller så.

Svårt att säga den ultimata lösningen såhär när man inte ser garaget o allt runt om. Finns säkert ett par saker till man skulle kunna göra.

Lycka till / H

Schysst!! ska köpa mig en sån....Jo det det sitter en kåpa på grinden, det är där man märkt att nån varit med kap....men dem kom inte alls långt :tungan ..1-0 till mig den gången :banana ...hänglåset är heller inte dåligt,tror jag :confused: ?ganska Fet, men lite osäker på den...sen har jag Abus värsting kedja klass 3..vet inte vad den heter....Man vill juh kunna sova oxå :trött ...hehe...Aja..det blir massa trixande med garaget kan jag säga...Tack för tipsen förresten!!! Ha de bäst!!!

man har tur som bor i lite mindre brottstätt område. men har hojen inne på inhägnat område inlåst bakom ståldörr. området hyser en nybyggd bilverkstad så det är högt staket (2,5 m) och sen rejäla grindar. lampor som tänds ifall ngn närmar sig larm m.m.. känns rätt så tryggt. men vafan måste man behöva ha det såhär.. ?!?.. var tog mitt och ditt vägen?!?

Nyheter
Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Back