stulen 450?

Det står att han har tagit bort plasten för ordentlig tvätt...
Å sen står det att han inte tänker köpa ny plast.. betyder det att han har kastat plasten? Isf så tycker jag att det är skumt.....

Nu är ju förmodligen inte den här hojen stulen, jag får inte nån uppenbar känsla av det iaf , men det är ju inte på något vis dåligt att dra uppmärksamhet till saker man tycker känns olustiga... å en seriös säljare ska inte heller bli sur för att man rotar runt lite.

berättar vad ja tycker glömde
plasten tar man inte bort vid rengöring om man inte e mr putsbög.
onormalt att ta bilden på sned och tar inte bild utan plast ser ju konstigt ut.
priset billigt sen i texten skriver man inte att man köpt koppl broms "som inte böjjer sig självt" om man tävlingskör verkar oseriöst+såg detta inlägg på enduromx.com så det finns fler som tycker det verkar lurt.
dessutom skulle han behöva svensk stavkurs heh

Fattar inte heller vad som är skumt. Är det en utlänning så är det kanske inte konstigt om texten inte är korrekt skrivet. :va

den behöver väl inte va stulen för att de kan va svårt o formulera sig ibland.. mycket fritid för en del så här års verkar de som.:tungan

Sen kan man ju fundera på hur smart det är att hänga ut nån som tjuv utan att ha belägg för det. Bara för att annonsen är dåligt skriven betyder inte det att hojen är stulen.

Man kan ju även tycka att om hojen vore stulen så skulle ny plast vara det första han köpte innan han la ut den för försäljning.

Man kan ju även tycka att om hojen vore stulen så skulle ny plast vara det första han köpte innan han la ut den för försäljning.

varför de?
kanske var därför han tog bort gamla plasten för den känns igen lättre annars
föresten han glömde skriva +90öre i priset (31999.90)

Last edited:
varför de?
kanske var därför han tog bort gamla plasten för den känns igen lättre annars
föresten han glömde skriva +90öre i priset (31999.90)

För att ett nytt plastkit kostar typ 1500 spänn. Är det som du påstår hade det väl varit bättre att inte lägga upp nån bild alls eller så låna en bild på en likadan hoj.

Och varför skulle han skriva nånting om kopplingen och dämparna i annonsen när det bara gör det lättare för ägaren att identifiera den ifall den är stulen? Och hur kan han veta hur och var dämparna är modifierade ifall han har snott hojen?

Jag tycker du ska skaffa dig lite mer trovärdiga bevis än en dåligt skriven annons innan du hänger ut folk som tjuvar.

Personligen har jag svårt att bedöma huruvida det pågår något fuffens eller inte. Men det är ju riktigt uselt tagna bilder om man ser till att snubben verkligen vill få sin hoj såld.

Jag förstår inte varför han skriver att koppling är bytt för 8h sedan.
Är den bytt så är det ju bra, men han behöver väl inte uppge klockslaget då det byttes...

Hade det stått 13000kr hade jag ryckt till..sen att han stavar kasst och inte är fotoexpert är ju en annan 5a.

*skratt*

SH och dess medlemmar blir bara roligare och roligare rörande dess trådar och svar!! :D (dock inget speciellt med ditt inlägg Ricken som jag bara råkade besvara)

Att det anges i timmar är precis som det ska då dessa fordon - enduro/mx moppar - renoveras mm efter hur många timmar som dom körts och inget annat!!

Förstår inte för 5 öre varför det skulle vara ngt skumt med denna annons & moppe?? :va

Tycker - bortsett i från stavningen som ngn självklart måste påpeka :rolleyes: - att annonsens innehåll är mycket bra där han redogör för vad det är han säljer samt vad som är renoverat & utbytt!! :tummenupp

Att han sen tagit av plasten är i sig INGET KONSTIGT (borde vart konstigt om han INTE gjort detta vid en tvätt/genomgång) då alla som är seriösa i sin enduro/mx körning gör detta vid tvätt vilket är enormt snabbt gjort!! :tummenupp

/Fürstenhoff.

du äger:) svara på mail nån gång=)

angående annonsmannen så skulle han kunna göra bättre annonser isåfall..

*skratt*

SH och dess medlemmar blir bara roligare och roligare rörande dess trådar och svar!! :D (dock inget speciellt med ditt inlägg Ricken som jag bara råkade besvara)

Att det anges i timmar är precis som det ska då dessa fordon - enduro/mx moppar - renoveras mm efter hur många timmar som dom körts och inget annat!!

/Fürstenhoff.

Jag vill bara förtydliga här o nu (så det inte blir bevisat att jag är dumm), det var ironi. :yoparty

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti