Thundercat
Ringmärkt
Vart kan man hitta alla kurser som finns att läsa på högskola?
Vet inte vad jag vill läsa men tänkte läsa på distans/flex iaf.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Thundercat skrev:Vart kan man hitta alla kurser som finns att läsa på högskola?
![]()
Jag har precis tackat ja till Astronomi X - Astronomiska världsbildens utveckling 5phållundan skrev:Funtar fan på sommarkurs, för att få lån å bidrag... Typ astronomi eller nåt =)
Har du någon aning om ungefär vad du vill läsa? Naturvetenskap eller samhällsvetenskap? Svårt att ge tips om man inte vet vad du har för intressen, idéer och visioner.Thundercat skrev:Vart kan man hitta alla kurser som finns att läsa på högskola?
![]()
mb skrev:Har du någon aning om ungefär vad du vill läsa? Naturvetenskap eller samhällsvetenskap? Svårt att ge tips om man inte vet vad du har för intressen, idéer och visioner.
Thundercat skrev:Ingen matematik, annars är jag öppen för allt...![]()
Naturvetenskap kanske skulle vara något... Jag hittar bara hela program på vhs.se, vill hitta enstaka kurser.
Coola Ola skrev:Enstaka kurser är nog lättare att hitta på respektive universitets hemsida. Du måste förmodligen söka direkt till universitet för småkurser ivf.
Micke_Lindstrom skrev:Ska man studera Naturvetenskap så brukar det ingå rätt mycket matte.
Men det beror nog lite på vilken typ av naturvetenskap du vill plugga, inom t.ex biologi är det väl kanske inte lika mycket matte.
Det borde mb kunna svara på, du pluggar väl biologi?
Jag tycker inte att du ska låta bli att studera nåt du är intresserad av bara för att du inte gillar matte, jag pluggar till civilingenjör i farkostteknik där det ingår väldigt mycket matte och det går bra trots att jag aldrig tyckt att matte varit speciellt kul.
Matten blir dessutom mycket roligare när den ingår i nåt som är intressant, t.ex hållfasthetslära eller mekanik.
Thundercat skrev:Problemet är att jag är talanglös på matte... :kocko
I de flesta kurserna måste man ha lästa massa matematikkurser för att vara behörig...![]()
t-rex skrev:Jöken, eller handelsrätt eller vad den kan tänkas heta nu. Finfin allmänbildning, startar jämt och går hel, halv och kvartsfart. Även på kvällar.
Det stämmer att det är betydligt mindre teoretisk matte jämfört med teknik och fysik, men det är fortfarande en del tillämpad matematik i form av olika modeller som man ska kunna hantera. Sen är statistiken svår att komma undan...Micke_Lindstrom skrev:t.ex biologi är det väl kanske inte lika mycket matte.
Det borde mb kunna svara på, du pluggar väl biologi?
Högskole matematik har inget med talang att göra! Jag har klarat allt o jag är dum i huvudet!Thundercat skrev:Problemet är att jag är talanglös på matte... :kocko
I de flesta kurserna måste man ha lästa massa matematikkurser för att vara behörig...![]()
HanneZ skrev:Högskole matematik har inget med talang att göra! Jag har klarat allt o jag är dum i huvudet!
HanneZ skrev:Högskole matematik har inget med talang att göra! Jag har klarat allt o jag är dum i huvudet!
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka
Under 46:e Coca Cola 8-timm... |
|