Studera?

Thundercat skrev:
Den enda matematiken jag har läst var den obligatoriska Matematik A kursen på gymnasiet... hoppet är ute för min del... :död
I såna fall har du nog problem med behörighet till naturvetenskapliga kurser. Programmet jag läser krävde exempelvis matte D.

Ska inte "Högskole matematik" sitta ihop! SKRIV IHOP FÖ FAAN #"/(Q¤&)("#¤

:D

/ en vilse Hannes

Ne men ärligt, är man mindre lagd för matematik så är det bara att lägga mer tid. Ja vet inte men jag känner alltid igen talen o gör dem på samma sätt som ja sett läraren göra dem.

Matematik = hjärngympa = bra vad du än ska jobba med!

/ Hannes

HanneZ skrev:
Ne men ärligt, är man mindre lagd för matematik så är det bara att lägga mer tid. Ja vet inte men jag känner alltid igen talen o gör dem på samma sätt som ja sett läraren göra dem.

Matematik = hjärngympa = bra vad du än ska jobba med!

/ Hannes
Men ohyggligt jävla tråkigt....

Tror inte jag kommer få användning av allt för mycket vektorberäkningar å sånt junk när jag börjar jobba, men man vet ju aldrig iofs...

Vektorer, det är ju så jordnära de kan bli. Det är ju när det börjar bli riktigt abstrakt som det är riktigt segt, men desstu skönare o klara av tentan!

Mitt program har krav på Matte E, men har man ork så anser jag att man klarar av det nästan hur lite matte man än läst!

/ Hannes

HanneZ skrev:
Vektorer, det är ju så jordnära de kan bli. Det är ju när det börjar bli riktigt abstrakt som det är riktigt segt, men desstu skönare o klara av tentan!

Mitt program har krav på Matte E, men har man ork så anser jag att man klarar av det nästan hur lite matte man än läst!

/ Hannes
så sett.... Jag klarade och linjär algebra... det va gött... har bara statten kvar... Sen är jag klar med matten.... Iofs mekanikomtenta på lördag oxå... GAY!

Mitt program hade oxå krav på matte E...

Thundercat skrev:
Om man nu hittar några kurser, vart anmäler man sig? :va

Ska du söka kurser på GU så är det nog enklast att knalla ner till deras expedition på Karl Gustavsgatan 29. De har öppet hus tisdag, onsdag o torsdag denna veckan, tiderna står på www.gu.se Finns studievägledare där också. Ska själv dit tidigt på tisdag så man (förhoppningsvis) slipper den värsta ruschen.

Coola Ola skrev:
Ska du söka kurser på GU så är det nog enklast att knalla ner till deras expedition på Karl Gustavsgatan 29. De har öppet hus tisdag, onsdag o torsdag denna veckan, tiderna står på www.gu.se Finns studievägledare där också. Ska själv dit tidigt på tisdag så man (förhoppningsvis) slipper den värsta ruschen.

Vilka är det jag ska till? Antagningsenheten?
Går det inte att anmäla sig via internet, har surfat runt på gu.se men hittar ingenstans att anmäla sig.... :va

Thundercat skrev:
Vilka är det jag ska till? Antagningsenheten?
Går det inte att anmäla sig via internet, har surfat runt på gu.se men hittar ingenstans att anmäla sig.... :va
Skaffa kurskatalogen. I den finns blanketterna som måste skickas in per post med namnteckning (läses maskinellt).

Det brukar ofta finnas formulär på universitetens hemsidor som man fyller i, så skickar de kurskatalogen.

mb skrev:
Skaffa kurskatalogen. I den finns blanketterna som måste skickas in per post med namnteckning (läses maskinellt).

Det brukar ofta finnas formulär på universitetens hemsidor som man fyller i, så skickar de kurskatalogen.

Ska leta igen.
Gör om, gör rätt... :hihi

matsa skrev:
Kul att du ska börja plugga! :tummenupp Vad blev det för roliga kurser då?

Sökte:
Historia 20p
Italienska 10p
Astronomi, navigation 5p
Retorik 5p

Har även sökt en distanskurs i Kriminalogi 10p. Och utöver detta så har jag sökt 3 kurser på komvux, Samhällskunskap B, Företagsekonomi B och Rättskunskap, sammanlagt är de tre kurserna på 300 timmar (flexkurser).

Jag lär ha å göra om jag kommer in på några av kurserna då jag ska läsa detta samtidigt som jag jobbar fulltid. :brynad

Nice! Då har du lita att göra... Själv läser jag dubbel hastighet och det är tillräckligt slitsamt... :fakta

*/ ?>
Nyheter
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Back