Studentoverall - Detta satans påhitt!!

Kevorkian

Lachryma Christi
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
0 bhp
Ja, då var dom här då... overallerna. Sunkiga, fula overaller med fula märken på. Vuxna människor som går omkring och ser ut som lappkärringar.

Vilka är det som vill ha dessa styggelser på sig? Har dom tappat all känsla för stil?

Nä, fy fan. Nu stänger jag in mig tills detta overallhelvete är över :4skrika

Nu blire en rejäl finngrogg!! :banana

Förstår inte heller va dom ska ha overaller på sig :kocko för inte ska dom ut i garaget o meka med hojen eller bilen. Det sjuka är ju att dom tycker att dom är snygga också :rofl

Det är bara skratta åt dom och prata med det högsta hönset så förstör man allt för dom

Förklara gärna för en obildad arbetarjävel vad en studentoverall är för något. :D

Det är så man vill spy. :gnissla

Overall
Overallen är studentens mest heliga klädsel som aldrig går ur tiden. Vid högskolan var overalltraditionen från början något som fanns i stort sett uteslutande bland teknologerna men på senare år har traditionen också spridit sig till övriga program. Overallen bär färg efter vilket program studenten går på vid högskolan. På overallen fästs märken och viktigast är självklart sitt eget programmärke. Detta placeras närmast hjärtat. Vanligt är också att teknologerna bär (den nu nerlagda) teknologföreningens märke i form av hästen Dalton på bröstet. Övriga märken bytes hej vilt med vem man känner för och placeras valfritt. Till overall kan ingenjörerna bära Teknologmössan.

För övrigt kan det vara bra att veta detta om overallen:
-Delar av overallen får bytas med folk man gått hem med.
-En riktig overall absorberar två gången sin egen vikt i öl.
-Overallen får aldrig tvättas utan att ägaren själv är i den.
-Ungefär sex öl får plats i overallen.
-Att limma märken går fortare än att sy dem.

Kevorkian skrev:
Det är så man vill spy. :gnissla

Overall
Overallen är studentens mest heliga klädsel som aldrig går ur tiden. Vid högskolan var overalltraditionen från början något som fanns i stort sett uteslutande bland teknologerna men på senare år har traditionen också spridit sig till övriga program. Overallen bär färg efter vilket program studenten går på vid högskolan. På overallen fästs märken och viktigast är självklart sitt eget programmärke. Detta placeras närmast hjärtat. Vanligt är också att teknologerna bär (den nu nerlagda) teknologföreningens märke i form av hästen Dalton på bröstet. Övriga märken bytes hej vilt med vem man känner för och placeras valfritt. Till overall kan ingenjörerna bära Teknologmössan.

För övrigt kan det vara bra att veta detta om overallen:
-Delar av overallen får bytas med folk man gått hem med.
-En riktig overall absorberar två gången sin egen vikt i öl.
-Overallen får aldrig tvättas utan att ägaren själv är i den.
-Ungefär sex öl får plats i overallen.
-Att limma märken går fortare än att sy dem.

Ni har ju missat poängen! Den är ju sjukt bra att festa i, spelar ingen roll om man däckar i ett lerigt dike eller får 25 liter rödvin på sig. Det bara att vakna upp dan efter ragla hem och däcka i duschen igen, med overallen på sig.
Sen att den är ful skiter man väl i.

Sen har man väl aldrig på overallen bland vanliga människor det är det ju ingen mening med. Man måste ju ha en viss promillehalt i blodet för att ha overallen på.

Agent Apelsin skrev:
Ni har ju missat poängen! Den är ju sjukt bra att festa i, spelar ingen roll om man däckar i ett lerigt dike eller får 25 liter rödvin på sig. Det bara att vakna upp dan efter ragla hem och däcka i duschen igen, med overallen på sig.
Sen att den är ful skiter man väl i.

Sen har man väl aldrig på overallen bland vanliga människor det är det ju ingen mening med. Man måste ju ha en viss promillehalt i blodet för att ha overallen på.

Ja du, det händer mig ca 3 gånger i veckan att jag får 346.7 liter rödvin över mig + att jag kaskadvomerar över min egen kropp & att jag avslutar med att däcka i en sjö av bajs.

När jag pluggade högskola så verkade det som att dom som nyttjade nämda overall var dom som precis hade flyttat från mamma och insett att dom kunde vara ute sent på kvällarna utan att få skäll. Var faktiskt lite pinsamt att se dom när man satt med polarna och drack öl och in rusar ett helt stim overallare och skriker SUUUUPA och börjar halsa mellanöl och kasta kapsyler på varann. Jag misstänker starkt att det är sk. nördar i kammouflage

Tror man måste plugga för att förstå vad dom används till. Sittningar, tävlingar osv...

Det var en förvånansvärt massa arbetarpack här :hihi

Jag såg också en massa :tomten som sprang omkring i overall häromveckan! Man ser det lite av och till. Bara att instämma med föregående talare, fånigt värre. Jag skall se om jag kan hitta lite bilder på spektaklet.

Jag tror det är något sätt att markera grupptillhörighet? Man ser det av och till, grupper som tar på sig något slags uniform... kepsar, skor och vad folk nu kan komma på. Häromveckan så var det ett gäng som alla hade tröjor av samma märke. Man baxnar!

Nu har jag hittat ett par bilder, inte på just dem men på något liknande spektakel. Folk stod och hängde, eller satt utslängda på gräsmattor. Alla i snarlika kostymer! Bifogar bilderna jag hittade!

Kom förresten på vad det var för tröjor jag såg också. Stod sporthoj.com nerför ena ärmen...

Obegripligt hur folk spökar ut sig! ;)

Och poängen är: Man skall inte kasta spjut i radhus, alternativt vara försiktig med att ifrågasätta sånt man inte förstår.

Mvh,
/Fredrik, som aldrig bar overall eftersom alla kände igen honom och visste vem han var ändå :tummenupp

Bifogat

• Temp01.jpg
    Temp01.jpg
    138.6 KB · Visningar: 662
  • temp08.jpg
    temp08.jpg
    135.2 KB · Visningar: 467
Last edited:
Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen