Studentoverall - Detta satans påhitt!!

ft skrev:
Nu har jag hittat ett par bilder, inte på just dem men på något liknande spektakel. Folk stod och hängde, eller satt utslängda på gräsmattor. Alla i snarlika kostymer! Bifogar bilderna jag hittade!

Kom förresten på vad det var för tröjor jag såg också. Stod sporthoj.com nerför ena ärmen...

Obegripligt hur folk spökar ut sig! ;)

Och poängen är: Man skall inte kasta spjut i radhus, alternativt vara försiktig med att ifrågasätta sånt man inte förstår.

Mvh,
/Fredrik, som aldrig bar overall eftersom alla kände igen honom och visste vem han var ändå :tummenupp

Måste bara få kommentera inlägget. Nä orkar fan inte. :tomten

ft skrev:
Nu har jag hittat ett par bilder, inte på just dem men på något liknande spektakel. Folk stod och hängde, eller satt utslängda på gräsmattor. Alla i snarlika kostymer! Bifogar bilderna jag hittade!

Kom förresten på vad det var för tröjor jag såg också. Stod sporthoj.com nerför ena ärmen...

Obegripligt hur folk spökar ut sig! ;)

Och poängen är: Man skall inte kasta spjut i radhus, alternativt vara försiktig med att ifrågasätta sånt man inte förstår.

Mvh,
/Fredrik, som aldrig bar overall eftersom alla kände igen honom och visste vem han var ändå :tummenupp

Visst, ett syfte med overallen är att visa grupptillhörighet. Dock kommer man inte ifrån att overallen är en styggelse.

Skinnstället har dock ett ganska vettigt syfte och det är inte att markera en grupptillhörighet. (Tröja över skinnstället kan i vissa fall ha det)

Börjar hojåkarna att byta ut ena benet på skinnstället, sy på en massa fula märken och bära kapsylöppnare runt halsen, ja då kommer jag att klaga på det också. :4skrika

237 skrev:
Måste bara få kommentera inlägget. Nä orkar fan inte. :tomten

Såja, det är lugnt... jag går också omkring i en Suzuki-kepa till vardags och markerar grupptillhörighet som någon jäkla student. Du är inte ensam med ditt problem! :pannkyss ;)

Dessutom har du en 400. Människor som äger en 400 är per definition bra. De gör mig mindre deprimerad.

När jag skaffat mig ny hoj skall jag också peka och skratta däremot... :D

Kevorkian skrev:
Börjar hojåkarna att byta ut ena benet på skinnstället, sy på en massa fula märken och bära kapsylöppnare runt halsen, ja då kommer jag att klaga på det också. :4skrika

Eller motivlacka hjälmar och ha Dainese-nyckelringar? :7peta

ft skrev:
Såja, det är lugnt... jag går också omkring i en Suzuki-kepa till vardags och markerar grupptillhörighet som någon jäkla student. Du är inte ensam med ditt problem! :pannkyss ;)

Dessutom har du en 400. Människor som äger en 400 är per definition bra. De gör mig mindre deprimerad.

När jag skaffat mig ny hoj skall jag också peka och skratta däremot... :D

Kanske är jag som är korkad :3freak men jag förstår inte va du menar :confused:

Gult är fult! :hihi Min fina overall var röd (datavetare, Uppsala) och lite andra färger som angrep den efterhand. Det ultimata festplagget för 100-köret, SoF och andra tillställningar. Men det är som med frack - på andra ställen än de speciella festerna, så ser det bara konstigt ut :)

Långa farbron skrev:
Ja för det har ju gått framåt för sverige på sista tiden :tomten

A.rbetare

Att sverige går dåligt har vi politiker att tacka, dem skall icke förknippas med folk som har utbildning och tjänar pengar på hederligt vis!!! :7peta

Att broar, hus, bilar, båtar, vägar, medeciner, datorsystem blablabla finns har vi till 99.99% en akademiker att tacka. Att ens företagen går runt i sverige har oftast med bra utbildning att göra.

S.Tudent

Man ska ju inte heller glömma att overallen ofta används som ett arbetsplagg, även om studenter på vissa högskolor använder den till ett fest/svineri-plagg utan att ha några egentliga arbetsuppgifter.

Ogillar studentoverall eftersom den känns lite som ett slags hån mot arbetare. "Vi ska minsann inte behöva dra på oss såna här och arbeta på golvet, men vi festar och svinar gärna som om vi vore primitiva varelser".

Andyman:
När jag pluggade högskola så verkade det som att dom som nyttjade nämda overall var dom som precis hade flyttat från mamma och insett att dom kunde vara ute sent på kvällarna utan att få skäll. Var faktiskt lite pinsamt att se dom när man satt med polarna och drack öl och in rusar ett helt stim overallare och skriker SUUUUPA och börjar halsa mellanöl och kasta kapsyler på varann. Jag misstänker starkt att det är sk. nördar i kammouflage
:lol :rofl ...

Börjar Högskolan nu i Höst ,iofs som gamling ,men mina fördomar gentemot
dessa overaller överenstämmer prxs med ditt inlägg , så Tack ! jag är inte ensam..

SFB skrev:
Att broar, hus, bilar, båtar, vägar, medeciner, datorsystem blablabla finns har vi till 99.99% en akademiker att tacka. Att ens företagen går runt i sverige har oftast med bra utbildning att göra.

Ja ni är jättebra! :klappar

Spring iväg och bygg en bro nu.

Tysken skrev:
Ja ni är jättebra! :klappar

Spring iväg och bygg en bro nu.
Var det arbetarhjärnan som tänkte nu? :hihi Arbetare behöver ingenjörer och vice versa. Det blir ingen bro om ingen bygger den eller ritar ritningarna.

Kevorkian skrev:
Ja du, det händer mig ca 3 gånger i veckan att jag får 346.7 liter rödvin över mig + att jag kaskadvomerar över min egen kropp & att jag avslutar med att däcka i en sjö av bajs.

:klappar :rofl :rofl :rofl :lol
/Moonflower från järnets konto

Hoho, overallen som symbol för klasskampen? Den var ny!

Jaja, ni får ha det. Jag skall dra på mig min gamla mekoverall nu, marschera runt kvarteret och sjunga internationalen! :tummenupp

Själv kan jag inte låta bli att fundera över hur tråkigt liv man måste ha när det här med overaller kan vara så otroligt kul.
Muppigt.

Studetlivet är ju en annan form av liv.

Man lever på ett annat sätt än när man jobbar,mindre bkymmer och mindre pengar.

Det är ett bekvämt liv på många sätt,snudd på skyddat vilket jag ofta har disskuterat med Chrilla som snart är färdig efter en massa år på Chalmers.

Han hävdar att det inte är så,jag säger att det är det.

Visst är studentlivet annorlunda men dock så tråkigt och alla dessa fester, usch vad man blir trött på det. Tur att man slipper se så många overaller i Lund iallafall. Skulle en sån person stå och skrika åt mig att dricka öl etc så skulle jag nog klippa till personen.

Finns inget fjantigare än dessa overaller eller dom andra nördarna med en massa medaljer, som en sa till mig när jag frågade (på fyllan) vad fan han hade gjort som var så bra fick till svar mycket idiellt arbete lite fritid. När man väl skall söka jobb så skiter chefen hur många medaljer man har fått...

Kevorkian skrev:
Ja du, det händer mig ca 3 gånger i veckan att jag får 346.7 liter rödvin över mig + att jag kaskadvomerar över min egen kropp & att jag avslutar med att däcka i en sjö av bajs.

Men tänk OM det hände vad glad du skulle vara om du hade på dig en overall istället för finkostymen. :)

Det är ju lite olika traditon på olika ställen det här med overall, här i linköping är det overall när det börjar nytt folk och vid vissa fester. Alltså inte så jätteofta, en del mindre ställen ska ha overall jämnt och stockholm lund är det sällan nån som har overall.

Skinnställ är ju skyddskläder och overall är ju skyddskläder oavsett om det är fest eller vid grovarbete.
Vad är problemet?

Dom är ju töntigare än scout skjortor! måste man ha en overall för att inte bry sig om man spiller rödvin över den? ja har en ful tröja ja brukar använda på fester, tror det står JL på den...

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman