Flertalet skolor/universitet har ju dock nollning, talade inte bara om ditt utan i ren allmänhet.
Umgicks i princip bara med studenter då de flesta av mina kompisar studerade här i ske-å under den tiden så umgicks väldigt mycket i dom kretsarna.
Av dessa kompisar var flertalet overallfolk.
Förstår dock fortfarande mig inte på den...
Nollingen på KTH var verkligen skoj, man kunde ju välja om man ville delta i det eller inte som nyantagen, och jag tror jag deltog på så mycket jag kände att jag hann för studierna. Men det var verkligen kul, det var en otrolig massa arbete som phösarna la ner på att vi skulle känna oss välkomna och hitta i plugget. Det är väl mer på privatskolor och annat, med yngre elever som det där har spårat ur.
Overall tilltalade inte mig heller som sagt, så jag skaffade ingen. Men jag var ju lite äldre när jag började på kth, 28.
Tyckte nog ändå att de ballaste overallerna var roligare och mer personliga än den vanliga partyuniformen för yngre: jeans för 1500, tröja för lika mycket.
Den tuffaste B-fracken jag såg hade ägaren sytt av begagnade jeans, så att fickor, bakdelar mm hamnat slumpmässingt men mycket konstnärligt i lapptäcket, men fracken var sydd med perfekt passform och satt som en riktigt snygg frack. Det var en så skön absurditet, att först se silhuetten av det mest högtidliga festplagget, för att sedan när killen presenterade sig, se att fracken helt och hållet var sprungen ur gamla jeans
Trots att jag själv tyckte att overall inte var min påse så tyckte jag ändå att det var ett kul uttrycksätt, lite tuffare än det vanliga trendängsliga NK-runket.
Det absolut pubertalaste plagget tyckte jag var att gå och visa sina dyra björnborg-kallingar och halva röven genom att ha sina 1500-kronors jeans halvvägs nere. Det slapp man åas se på kth så ofta.
Inte sedan augusti 2005.

F.ö. var de enda arbetare man såg skymten av importerade burmeser, det kommer ingen från Gubbängen över nyår, de får åka off season.
Aj då, jag minns bara att du sa att du skulle till ngt kao lak wak..ish. Så jag chansade