Göteborg är ungefär lika bra som studentstad som en snöboll i Jokkasjärvi är spännande...
Pluggar på Chalmers och jag har kommit fram till att det finns en del saker som gör att studentlivet är obefintligt. För det första är stan alldeles för stor. Eller rättare sagt så är skolan för stor och alla bor utspridda. Visserligen finns det studenthemsområden. Men eftersom skolan är så stor så är det få av grannarna man känner. En annan effekt av att skolan är så stor är att man bara håller sig inom sin sektion (elektro, data, maskin...) när man har fester osv, så då känns plötsligt "skolan" liten eftersom det hela tiden är samma folk från sektionen som går på festerna.
Vill man känna smaken av studentliv ska man bli föreningsmänniska. Jag tror man kan säga att hela Chalmers studentliv är koncentrerat på de som är just föreningsmänniskor, vilket resulterar i att dom super, festar och o-pluggar väldigt mycket.
Hur det är på Universitetet vet jag inte, men så här är det på Chalmers.
Kan säga också att jag bl.a. varit i Skövde och hälsat på en polare som pluggar där. Det var nästan så jag bestämde mig för att flytta till Skövde då. Dom hade ju gräsmattor, alla verkade känna varandra, man kunde gå från studenthemmet till skolan utan att behöva ta med sig färdkost. Totalt annorlunda jämfört med Göteborg.
Förstår att ni ser fram emot att flytta till Göteborg nu