Tjena!
Tog mitt hojkort för ett par år sedan och köpte mig en KTM 990 Supermoto. Tyvärr fick den hitta en ny ägare nu när jag började plugga i höstas.
Då det suger att åka buss har jag funderat på att skaffa mig ett nytt billigt åk. Tyvärr finns inte de bästa förutsättningarna för det.
- Inget garage, bara P-ruta alternativt i ett cykelställ med tak. (Detta påverkar ju de flesta försäkringar som slutar gälla så vitt jag vet?`)
- Prisklass 10-30.000
- Ska användas som färdmedel mer än nöjjes åk. Olika MC stilar absolut intressanta
- Låg driftskostnads (försäkring framförallt)
- Dålig tillgång till mek-möjligheter pga avsaknad av garage. Finns en lokal att tillgå men kan endast få in något mer Cross/enduroaktigt in i den pga trång svängradio/trappor.
- Inte intresserad av att meka som människa. Helst ska jag köpa den och sen slippa krångel i 4 år (förstår att detta inte är en hållbar önskan men så krångelfri som möjligt)
- Mer fokus på bra åk i alla väder än att den ska gå snabbt etc. Optimalt vore ju en 4-hjuling då den tar sig fram i alla väglag.
Förstår att detta är väldigt udda parametrar att arbeta efter men är fortfarande nyfiken på era förslag och tankar.
Mvh Chris
Tog mitt hojkort för ett par år sedan och köpte mig en KTM 990 Supermoto. Tyvärr fick den hitta en ny ägare nu när jag började plugga i höstas.
Då det suger att åka buss har jag funderat på att skaffa mig ett nytt billigt åk. Tyvärr finns inte de bästa förutsättningarna för det.
- Inget garage, bara P-ruta alternativt i ett cykelställ med tak. (Detta påverkar ju de flesta försäkringar som slutar gälla så vitt jag vet?`)
- Prisklass 10-30.000
- Ska användas som färdmedel mer än nöjjes åk. Olika MC stilar absolut intressanta
- Låg driftskostnads (försäkring framförallt)
- Dålig tillgång till mek-möjligheter pga avsaknad av garage. Finns en lokal att tillgå men kan endast få in något mer Cross/enduroaktigt in i den pga trång svängradio/trappor.
- Inte intresserad av att meka som människa. Helst ska jag köpa den och sen slippa krångel i 4 år (förstår att detta inte är en hållbar önskan men så krångelfri som möjligt)
- Mer fokus på bra åk i alla väder än att den ska gå snabbt etc. Optimalt vore ju en 4-hjuling då den tar sig fram i alla väglag.
Förstår att detta är väldigt udda parametrar att arbeta efter men är fortfarande nyfiken på era förslag och tankar.
Mvh Chris