Strypt GSXR750 -96

walleskydive

Speedoholic
Gick med
31 May 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
GIXXER 750-96
Alla hästarna hemma...!

Nyss hemkommen från Lund med hojjen,kallt värre!
Vågade inte dra 2an fullt ut,men märkte vid ca11000rpm fanns ngt som inte fanns där förrut,ngn slags jävla ur-kraft...skrattade mej igenom halva Landskrona,fan va gött...man är som en liten unge :lol .Körde ca 220 på E6an petade ner den i 4an,samma sak där,helt andra resurser,tom hörs den vansinnigare :yoparty (ngt med trottlarna kanske?)Annars var den sig lik på låg och mellan registert,så det är bara på topp man märker skillnad.
Tackar än en gång Isengrim,fredric,mattias och övriga som deltagit i denna tråd och som hjäpt mej att få hem alla hästarna som varit på irrvägar. :Bugar
 

Isengrim

Ny medlem
Gick med
31 May 2005
Ort
Lund
Hoj
nope...
walleskydive skrev:
Nyss hemkommen från Lund med hojjen,kallt värre!
Vågade inte dra 2an fullt ut,men märkte vid ca11000rpm fanns ngt som inte fanns där förrut,ngn slags jävla ur-kraft...skrattade mej igenom halva Landskrona,fan va gött...man är som en liten unge :lol .Körde ca 220 på E6an petade ner den i 4an,samma sak där,helt andra resurser,tom hörs den vansinnigare :yoparty (ngt med trottlarna kanske?)Annars var den sig lik på låg och mellan registert,så det är bara på topp man märker skillnad.
Tackar än en gång Isengrim,fredric,mattias och övriga som deltagit i denna tråd och som hjäpt mej att få hem alla hästarna som varit på irrvägar. :Bugar

Det där låter riktigt kul! :hihi
Jag längtar verkligen till våren nu!

Du kände ingen tendens till framhjulslyft när du drog den på 2:an?
 

walleskydive

Speedoholic
Gick med
31 May 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
GIXXER 750-96
Isengrim skrev:
Det där låter riktigt kul! :hihi
Jag längtar verkligen till våren nu!

Du kände ingen tendens till framhjulslyft när du drog den på 2:an?

Har nyss kommit in,har varit ute och kört hela dagen,det är som en drog!
Vågade inte dra den allt vad det höll för,fuktig,kall vägbana ville inte utmana ödet,men igår i landskrona började det fjädra ut på tvåan men slog av,visdomen om att det finns där räckte!Kall luft nu också så luffar turbon mår extra bra,vet ialla fall att "det"finns där och ska få bekänna färg till våren!! :yoparty (skämms nästan inför sig själv,kört med strypt hojj!)
 

ulf

Störd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
Kawatia
walleskydive skrev:
Har nyss kommit in,har varit ute och kört hela dagen,det är som en drog!
Vågade inte dra den allt vad det höll för,fuktig,kall vägbana ville inte utmana ödet,men igår i landskrona började det fjädra ut på tvåan men slog av,visdomen om att det finns där räckte!Kall luft nu också så luffar turbon mår extra bra,vet ialla fall att "det"finns där och ska få bekänna färg till våren!! :yoparty (skämms nästan inför sig själv,kört med strypt hojj!)

Det var nog fxn tur att den var strypt. :slicka Ställ nu in mopeden(börjar bli livsfarligt att köra),så får vi se om du hänger på lite bättre till våren.
 

walleskydive

Speedoholic
Gick med
31 May 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
GIXXER 750-96
Moped mannen

ulf skrev:
Det var nog fxn tur att den var strypt. :slicka Ställ nu in mopeden(börjar bli livsfarligt att köra),så får vi se om du hänger på lite bättre till våren.
Var lite kyligt om nävarna i går morse -9,men det är det som skilljer män ifrån möss! :hihi
 

Isengrim

Ny medlem
Gick med
31 May 2005
Ort
Lund
Hoj
nope...

Roger_R1

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2003
Ort
Dalarna
Hoj
GSXR-750 -96.... streetfighter
Jag blev nyfiken att kolla om min 750 gixxer är strypt...
Jag tog ur trotteln ur en fögasare och såg att det var två gropar i den. Inte hål rakt igenom men borrade en bit in i godset...
Hur ska det vara... ska man prova att limma igen dom..

Kan tillägga att min är import med 72kw i reggbeviset..

Vill alltit ha mer effekt!!!!

///Roger
 

fredric

As bad as i wanna be!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
3st Yamaha xs650 1971-1978
Trottlelhål.

Så länge det inte är häl så spelar det "nog" inte nån roll. Suget som lyfter trotteln påverkas bara om det är hål.

//Fredric
 

Isengrim

Ny medlem
Gick med
31 May 2005
Ort
Lund
Hoj
nope...
Lite sent kanske?
Jag har tagit ur mina trottlar nu i jul och "spacklat" igen strypningarna. Hålen går inte rakt igenom trottelväggen utan bara halvvägs så att en förbindelse bildas in till tomrummet inuti trotteln, på detta vis är det endast vakuumsuget som påverkas (tror jag...)

tänk på att man måste slipa noggrant så att trotteln inte hänger sig...det kan bli jobbigt annars... :huvet

Tog en bild på hålen men den blev inget vidare...inte ens värd att lägga upp...

Lycka till!


Roger_R1 skrev:
Jag blev nyfiken att kolla om min 750 gixxer är strypt...
Jag tog ur trotteln ur en fögasare och såg att det var två gropar i den. Inte hål rakt igenom men borrade en bit in i godset...
Hur ska det vara... ska man prova att limma igen dom..

Kan tillägga att min är import med 72kw i reggbeviset..

Vill alltit ha mer effekt!!!!

///Roger
 

kraschandburn

www.varvstoppmc.se
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Gislaved
Hoj
Gsx-r 750 -00 Gul/svart/skrapad
På min 600 gsx-r fanns det strypningar i trottelhuset. Vita bakelit bitar. Bara att plocka bort. Gav 10 hk till i min.
 

turbobiker44

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2006
Ort
Skåne
Hoj
2-taktere
Hej grabbar.
OJOJOJ, att det skulle ta 30 inlägg att komma fram till att hojen är strypt,,suck.
Självklart om den inte orkar så¨mycket mer än 240 km/h på mätaren, då är något ju allvarligt fel,,du bör se 280-290 km/h, blir ca 260-265 km/h i verkilig hastighet.
Sen var det hålen i trottlerna,,man brukade täcka för de med , har för mig 12 mm samma mått som de stift som sitter i motorn, plasthylsa från 12 mm tändstift på insidan, alltså där fjädern finns + lite epoxi,,kan inte lossa och ramla in i motorn.
Sen skall du klippa en LILA kabel till tändboxen (CDI:EN) men den påverkar endast motorn på 1-2-3 växel, så den inte varvar upp så snabbt (har att göra med ljudmätning av mc:en),,så bort med den kabeln då svarer hojen bra mycket bättre,,eller som nån sa om den inte går på hjulet när du smackar i 2:an,,så är där nåt fel.
Och en sista grej : BORRA INTE TROTTELHÅLEN, FÖR FAN!!!!;-)
De är rätt så noga uträknade och påverkar inte bara gaspådraget, men även trottelns position vid jämn gas, så med lite otur kan man få att trotteln står i "7000 r/min"-läge vid 3000 r/min,,och det förstår ju vem som helst att det inte blir så bra,,drar mycket bensin, går inget vidare, ryckar, stannar, etc etc..myckat kan det bli,,så gör det inte!!!
Hälsar Mogens.
 

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Västerös
Hoj
Näe
turbobiker44 skrev:
Sen skall du klippa en LILA kabel till tändboxen (CDI:EN) men den påverkar endast motorn på 1-2-3 växel, så den inte varvar upp så snabbt (har att göra med ljudmätning av mc:en),,så bort med den kabeln då svarer hojen bra mycket bättre,,eller som nån sa om den inte går på hjulet när du smackar i 2:an,,så är där nåt fel.


Du menar den numera klassiska "TRE-modden" ? Den ska tydligen göras såhär (bifogar bild) för att få rätt effekt (hojjen använder 5ans tändkurva hela tiden):
 

Bifogat

  • TRE_hardwired_mod.gif
    TRE_hardwired_mod.gif
    7.8 KB · Visningar: 127

espa

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2004
Ort
Hofors
Hoj
opel
turbobiker44 skrev:
Hej grabbar.
OJOJOJ, att det skulle ta 30 inlägg att komma fram till att hojen är strypt,,suck.
Självklart om den inte orkar så¨mycket mer än 240 km/h på mätaren, då är något ju allvarligt fel,,du bör se 280-290 km/h, blir ca 260-265 km/h i verkilig hastighet.
Sen var det hålen i trottlerna,,man brukade täcka för de med , har för mig 12 mm samma mått som de stift som sitter i motorn, plasthylsa från 12 mm tändstift på insidan, alltså där fjädern finns + lite epoxi,,kan inte lossa och ramla in i motorn.
Sen skall du klippa en LILA kabel till tändboxen (CDI:EN) men den påverkar endast motorn på 1-2-3 växel, så den inte varvar upp så snabbt (har att göra med ljudmätning av mc:en),,så bort med den kabeln då svarer hojen bra mycket bättre,,eller som nån sa om den inte går på hjulet när du smackar i 2:an,,så är där nåt fel.
Och en sista grej : BORRA INTE TROTTELHÅLEN, FÖR FAN!!!!;-)
De är rätt så noga uträknade och påverkar inte bara gaspådraget, men även trottelns position vid jämn gas, så med lite otur kan man få att trotteln står i "7000 r/min"-läge vid 3000 r/min,,och det förstår ju vem som helst att det inte blir så bra,,drar mycket bensin, går inget vidare, ryckar, stannar, etc etc..myckat kan det bli,,så gör det inte!!!
Hälsar Mogens.
Det är ingen som har pratat om att borra några hål utan att lägga igen dom hål som är borrade i trotteln så att den inte går ända upp (strypt)
 

turbobiker44

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2006
Ort
Skåne
Hoj
2-taktere
Det vet jag väl också,,men nån Fredrik hade lagt in en bild, sist på 2:a sida på en dyno-jettad trottel,,och börjar att surra om de hålen,,,och de skall man ge fan i, annars kommer mc:en att gå som en påse nötter. ;-)
Det var bara därför jag skrev så,,så det inte skall bli nåt missförstånd.
Hälsar Mogens.
 

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
turbobiker44 skrev:
Sen skall du klippa en LILA kabel till tändboxen...
Kabeln är inte LILA på alla årsmodeller va?? Har för mig att den var brun på min -98:a :va

Och till alla som pratar om att det står 72kw i regbeviset för att dom är import så kan jag säga att det gör det på en svensksåld oxå.
 

espa

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2004
Ort
Hofors
Hoj
opel
turbobiker44 skrev:
Det vet jag väl också,,men nån Fredrik hade lagt in en bild, sist på 2:a sida på en dyno-jettad trottel,,och börjar att surra om de hålen,,,och de skall man ge fan i, annars kommer mc:en att gå som en påse nötter. ;-)
Det var bara därför jag skrev så,,så det inte skall bli nåt missförstånd.
Hälsar Mogens.
Ja ja ok.
 

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Västerös
Hoj
Näe
newstead skrev:
Kabeln är inte LILA på alla årsmodeller va?? Har för mig att den var brun på min -98:a :va

Och till alla som pratar om att det står 72kw i regbeviset för att dom är import så kan jag säga att det gör det på en svensksåld oxå.


Den bruna är en elektronisk 100hk begränsning som kan finnas på insprutarna från 98.
Den lila rör tre-moddningen.
 

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Pejo skrev:
Den bruna är en elektronisk 100hk begränsning som kan finnas på insprutarna från 98.
Den lila rör tre-moddningen.
Okej. Har även insprutarna (med bruna kabeln klippt) en annan tändkurva på 1,2,3 växlarna om man inte mekar med den lila kabeln?
 

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Västerös
Hoj
Näe
newstead skrev:
Okej. Har även insprutarna (med bruna kabeln klippt) en annan tändkurva på 1,2,3 växlarna om man inte mekar med den lila kabeln?

Ja.Skillnaden lär vara knappt märkbar. Enklast är att köpa (eller söka med sökfunktionen) efter s.k "TRE-modd"
 

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Pejo skrev:
Ja.Skillnaden lär vara knappt märkbar. Enklast är att köpa (eller söka med sökfunktionen) efter s.k "TRE-modd"
Har redan sökt och läst men fick inte fram nåt entydigt svar om det verkligen gav nåt så det är värt att fixa det. På en del lät det som tre-modden var guds gåva till hojen och på andra så gjorde det varken till eller från.
 
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top