Strypt = billigt ? - Glöm det.

Robban_C skrev:
Jag trodde att dom hojarna bortfaller för tjockisbulles del?
Är inte så hemma på körkortsregler av idag. :va

Han är ju 24 så det är ju inget problem. Dock kan han ju inte köra upp på en av de nämnda hojarna (ostrypt).

dessa kryssningsmisiler... är nog närmare plastraketer? ;) :corn

Dez skrev:
Han är ju 24 så det är ju inget problem. Dock kan han ju inte köra upp på en av de nämnda hojarna (ostrypt).

Sant.
Det är dock en annan tråd..

Men vad detta tar tid då ? :huvet

När man nu inser att försäkrings kostnaden nästan helt kommer avgöra vilken typ av hoj jag ska köpa, måste man ju ringa till alla bolag och fråga på mängder av hojar. :gnissla

Svårt när man ännu inte riktigt vet vad man vill ha...

Får sjukskriva mig en vecka :va

Ett tips är FZR 600. Den ska vara ungefär likgiltig med CBR`en och ligger i försäkringsklass 6 istället för 7.

55000 oj å ja som gnäller på min försäkring cbr600 97 skriven på mig 10100 helförsäkrad

tjockisbulle skrev:
Jag är i början på min mc-karriär,
inte tagit kortet ännu. :tummenupp

Tanken är att jag och min :tuttar skall ta det nästa år.
Är 24år bor i ett radhus med garage i Zon 1 med tjejen, 2 katter och :tomten .

Är det någon som kan förklara varför försäkringsbolagen inte ger mig billig försäkring ? :)

Jag var ute efter en liten sporthoj, typ cbr 600 i strypt format = 25kw.
Då kanske försäkringen blir normal för mig tänkte jag men icke sa nicke, trots 25kw blir försäkringen 55 000:- om året. Om dom ens går att försäkra! Bilsport och MC låter mig inte ens försäkra detta ...

Tja, jag försäkrar min väldigt billigt för den är stryp till 37 kW på pappret. Har även hört på en ZX9R från 98:a som alla har 55 kW i pappret (över 100 kW egentligen) o fick 6900 hos Folksam, så visst funkar det det gäller bara o göra det på rätt sätt... :tungan

Hur många bolag har du tittat hos ? Jag har fått bud på mellan 25k och 3k på samma hoj hos olika bolag.

Varför inte titta på en offroad-modell? (Ja, jag vet - det är inte en sporthoj) Beroende på modell kan du sökert hitta hyfsat roliga hojar till skapligt pris och billig(are) försäkring. Kanske nåt med Ducati-motor?

Ouh FZR 600, ser liten och nätt ut.
Ska kolla upp den me! :tummenupp

Flyer
Inget fel på offroad hojar men ne. :tummenupp
Ett krav på hojen jag letar efter är att det skall kunna gå åka 2pers motorväg. Känns lite jobbig på offroad hoj va?

Ducce monster tyckte han på försäkringsbolaget att jag kunde köpa. fick årskostnad på 14 500:- Det är OK. Osäker om han menade hel eller halv för det dock. :tomten
Monstern ser dock också lite jobbig ut att köra 2 på motorväg ...
30mil....

Shogo :
Inte tillräckligt många.
IF, länsf och bilsport& mc....
Skall kolla flera..

Har alla missat att "snubben" inte har något KK?
Misstänker att det inte är helt oväsentligt för premien.

tjena
jag är ny i mc-världen och jag har lite fakta här angående mina fösäkrings ärende.

jag är 26 har INTE körkort än, håller på för fullt.

Jag fick ett reg nummer på en fzr 600-92
ringde till mitt fbolag där jag har mig själv, 3 bilar, hem och villa försäkrad.
dom erbjöd mig om mc: stog innlåst nattetid, dubbla lås, skinnkläder och bara låna ut den till familjemedlemmar 29 390 kr.

ringde folksam där jag aldrig haft en försäkring, och samma försäkring där fast ända kravet där va dubbla lås blev 5200 kr

ringde till folksam angående en fzr 1000-90 och fick ett pris på 3300 kr.....varför sa jag och hävisade till 600:an?
-jo för vi räknar på effekt och ålder och 1000 kubikaren är ju 2 år äldre blev svaret.

men sen ringde jag även och kollade en annan fzr 600 hos folksam den va importerad och är därför en 96:a på pappret men är igentligen även denna en 92:a. och döm av min förvåning när jag hörde priset 3900 kr. hur kan detta hänga ihop 1300 billigare för en hoj som är av samma årsmodell och samma sort hos samma bolag??????

Och sedan så tar folksam inte någon hänsyn till strypning. dom tar som sagt på ålder och effekt mm givetvis.

Är det någon som kan rek något mer f bolag som man kan ringa och kolla hos???? Bilsport & mc har jag kollat och dom ligger ca 3000kr över folksam i mitt fall.

Micke

Robban_C skrev:
Kunde ge mig fan på att det är nåt lurt. Alltså gör jag nåt fel i mitt liv. :D

Lurt kan du ge dig fan på att det är, jag gör tvärt om mot svensson i förorterna.....jag jobbar två dagar, ledig 5,,,,de ni ..........
Robban , du gör säkert rätt i ditt liv, men på ett annat sätt..... :lol :rofl :lol

var ute på en skitkul 36 mila runda sedan jag var här o svamlade.....hamnade bla i jerusalem ? ligger strax utanför uppsala......sedan sigtuna....en bra bit därifrån....sedan vaxholm å bogesund....jävligt långt å fel...god glass förresten,,,sedan hem via danmark ? ligger söder om uppsala.....

zilver skrev:
Är det någon som kan rek något mer f bolag som man kan ringa och kolla hos???? Bilsport & mc har jag kollat och dom ligger ca 3000kr över folksam i mitt fall.
Micke

TH har blivit grymmt billiga på äldre hojar. Pröjsar under 6000:- halv/helår för min -91:a, 23 år, zon 1. Alla andra bolag låg på 12-14 utom Bilsport

Dez skrev:
TH har blivit grymmt billiga på äldre hojar. Pröjsar under 6000:- halv/helår för min -91:a, 23 år, zon 1. Alla andra bolag låg på 12-14 utom Bilsport
vad är zon 1?? är det när det är som dyrast typ storstan??

får väl tipsa om en kawa gpz500s, jag försäkrade den innan jag hade körkort, bor i zon1, och har 5000 för halvförsäkring. hojens billiga inköpspris gör ju att det knappt är lönt att helförsäkra.
hojen har 60hk och är mkt lättkörd. inget att tveka på.
oj nu låter det som jag försöker sälja min hoj till dig, men jag är så pass nöjd att jag gärna rekommenderar den, har inte klyddat nåt överhuvudtaget, bara att tanka å köra.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park