Strypningar på kawa zr7

tate

Hybris
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
R6
Tjena ! Någon som vet om det är någon strypning på Kawzaki zr7
att ta bort ? Det är 77hk org här i sverige, och ca 87 i andra länder. Så jag tänkte att det kanske finns något att fläcka bort :rock

Insuget är det första man ska göra något åt. Det sitter en snorkel på, som kan monteras bort helt (överdelen). Tar man bort den undre delen, så finns inget som håller kvar luftfiltret. Problemet är att man behöver bestycka om förgasarna ganska rejält om man tar bort snorkeln (den går ap-tunnt annars). Både huvudmunstycke, nålmunstycke och lågfart (pilot-jet). Bänkkörning med lambdasond krävs för att få det riktigt bra.

På min maskin ökade jag effekten med ca 10% genom att ta bort skumgummit i insuget (men lät snorkeln vara kvar pga att jag saknade rätt förgasarmunstycken), monterade ett K&N-filter, ett Leo Vinci-slipon, samt bestyckade om förgasarna med nålar och huvudmunstycken från Dynojet.

Jag tror inte det sitter något i förgasargummina (mellan förgasare och cylinder). Det är ju annars ett populärt ställe att peta in strypbrickor eller lämna en smalare öppning.

Flatslideförgasare vore inte heller helt fel, för att få den lite rappare i gas-responsen.

så det är helt ok att ta bort en del av snorkeln (och den är väll innan förgasaren) utan att göra något annat ?

tate skrev:
så det är helt ok att ta bort en del av snorkeln (och den är väll innan förgasaren) utan att göra något annat ?

Nej, du behöver bestycka om förgasarna om du öppnar upp på insugssidan. Den går för magert annars och du skadar tändstift och kanske även ventiler. I synnerhet om du tar bort den övre delen av snorkeln.

Tänkte göra snorkel modden idag & undrar om ni har några tips vad
man kan göra mer för att få ut lite mer hästar? Kör redan med art slipon
ska dra iväg och handla munstycken nu och se om den går snålt eller inte

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...