Strypningar 90-tal?

Jesper87

Medlem
Gick med
1 Sep 2008
Hoj
Permanentlånar ysf750
Jag är för ung för att komma ihåg och generationen innan körde sossekontainer på 90-talet...

Det är så att jag har köpt en gsx-r -99 och en kompis äger en yzf 750 r -95 och på båda hojarnas registreringsbevis står det att de är strypta.

"SÄNKT GENOM BEGRÄNSNING I INSUGNINGSRÖR OCH ÄNDRAD TIDPUNKT FÖR BRÄNSLEINSPRUTNING"

och

"SÄNKT GENOM BEGRÄNSNING I INSUGNINGSRÖR OCH ÄNDRAD TIDPUNKT FÖR TÄNDNING"

Så jag sitter och funderar lite. Var de någonsin strypta? Jag fick faktiskt med klart strypta insugningsrör (i kartong) till gixxern. Kunde man i så fall be återförsäljarna att ta bort strypningarna innan man hämtade ut hojarna? För inte körde ni väl med strypta hojar förra årtiondet? :va

Då jag har kört båda hojarna funderar jag lite på om kanske yamahan kan vara strypt (inte med insug men kanske med tändningen) då den går ganska mycket sämre en sukkan (är ju iof viss skillnad på pappret också).

Nån som minns?

Ska tillägga att de är strypta på pappret till knappa 100 hk.

Last edited:
Min gixxer har säkert också vart strypt nån gång i tiden, fick med strypta insug iaf. Jag misstänker att dom rök första veckan folk ägde hojarna...
Att gixxern är lite argare än yzf'en är fullt naturligt, den har en väldigt potent motor :tummenupp

750 gixxern var strypt i cdin också en kabel klipptes innan leverans fick aldrig med dom strypta gummina till 98:an och det var nog likabra
,råkade ut för en missad sån strypning på en gixxer 1000 som inte var fixad vid leverans märktes fort att runt 50 hästar fattades
var det inte för att samma spec användes vid typning i europa ,och tyskland och frankrike hade 100 hästarsbegränsning?

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla