Jag är för ung för att komma ihåg och generationen innan körde sossekontainer på 90-talet...
Det är så att jag har köpt en gsx-r -99 och en kompis äger en yzf 750 r -95 och på båda hojarnas registreringsbevis står det att de är strypta.
"SÄNKT GENOM BEGRÄNSNING I INSUGNINGSRÖR OCH ÄNDRAD TIDPUNKT FÖR BRÄNSLEINSPRUTNING"
och
"SÄNKT GENOM BEGRÄNSNING I INSUGNINGSRÖR OCH ÄNDRAD TIDPUNKT FÖR TÄNDNING"
Så jag sitter och funderar lite. Var de någonsin strypta? Jag fick faktiskt med klart strypta insugningsrör (i kartong) till gixxern. Kunde man i så fall be återförsäljarna att ta bort strypningarna innan man hämtade ut hojarna? För inte körde ni väl med strypta hojar förra årtiondet?
Då jag har kört båda hojarna funderar jag lite på om kanske yamahan kan vara strypt (inte med insug men kanske med tändningen) då den går ganska mycket sämre en sukkan (är ju iof viss skillnad på pappret också).
Nån som minns?
Ska tillägga att de är strypta på pappret till knappa 100 hk.
Det är så att jag har köpt en gsx-r -99 och en kompis äger en yzf 750 r -95 och på båda hojarnas registreringsbevis står det att de är strypta.
"SÄNKT GENOM BEGRÄNSNING I INSUGNINGSRÖR OCH ÄNDRAD TIDPUNKT FÖR BRÄNSLEINSPRUTNING"
och
"SÄNKT GENOM BEGRÄNSNING I INSUGNINGSRÖR OCH ÄNDRAD TIDPUNKT FÖR TÄNDNING"
Så jag sitter och funderar lite. Var de någonsin strypta? Jag fick faktiskt med klart strypta insugningsrör (i kartong) till gixxern. Kunde man i så fall be återförsäljarna att ta bort strypningarna innan man hämtade ut hojarna? För inte körde ni väl med strypta hojar förra årtiondet?

Då jag har kört båda hojarna funderar jag lite på om kanske yamahan kan vara strypt (inte med insug men kanske med tändningen) då den går ganska mycket sämre en sukkan (är ju iof viss skillnad på pappret också).
Nån som minns?
Ska tillägga att de är strypta på pappret till knappa 100 hk.
Last edited: