Strypning till A2, KTM LCA 640

GrusTomten

Ny medlem
Gick med
23 May 2012
Ort
Behind you!
Hoj
Yamaha WRF 250
Hej, det är så att jag precis införskaffat både motorcykel och körkort. Byråkraterna har ju bestämt att det ska finnas ett antal olika begränsingar pga min ålder. Jag måste strypa ner min LC4 till 35kw för att kunna regga den som A2. Är det någon som gjort detta tidigare? Vart kan jag få tag på strypninssats, kan vilken verkstad som helst utföra strypningen? Är det svårt att få den besiktad?

MVH
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
35kw eller max 0,2kw/kg så det är ju bara att kolla tjänstevikten i regbeviset så är det lätt att räkna ut vilken effekt du får ha sedan.Antagligen är 640 för lätt för att få ha 35kw.
 

possemannen

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2012
Ort
Skövde
Hoj
Honda CBR Streetfighter
När jag skulle regga om min hoj, då gällde de gamla reglerna (innan 2012), var jag tvungen att beställa en strypsats från ett tyskt företag. Där fick man med ett intyg där någon skulle skriva under att strypningen var monterad. Problemet med min hoj var att motorn var utbytt till en Blackbird motor och intyget gick på chassinumret och originalmotorn. Lösningen var löjligt enkel. Borrade hål i gashandtaget och tryckte in ett avklippt spik så att rullen där vajern löper tog i spiken. Lät min far skriva under intyget och åkte in till besiktningen. Fick åtgärda några 2or som inte hade med det att göra, sen var det inga problem. Konstigt system vi har menmen ;)
 

GrusTomten

Ny medlem
Gick med
23 May 2012
Ort
Behind you!
Hoj
Yamaha WRF 250
När jag skulle regga om min hoj, då gällde de gamla reglerna (innan 2012), var jag tvungen att beställa en strypsats från ett tyskt företag. Där fick man med ett intyg där någon skulle skriva under att strypningen var monterad. Problemet med min hoj var att motorn var utbytt till en Blackbird motor och intyget gick på chassinumret och originalmotorn. Lösningen var löjligt enkel. Borrade hål i gashandtaget och tryckte in ett avklippt spik så att rullen där vajern löper tog i spiken. Lät min far skriva under intyget och åkte in till besiktningen. Fick åtgärda några 2or som inte hade med det att göra, sen var det inga problem. Konstigt system vi har menmen ;)

Ok då borde det ju inte vara några problem om jag skaffar en strypningssats och låter verkstad fixa saken.
 

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Vad har 640 för någon effekt i reg.beviset??
Många encylindriga hojar såldes med en löjligt låg effekt för att klara avgas och bullerkrav. Sedan togs strypningen bort efter leverans.
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Vad har 640 för någon effekt i reg.beviset??
Många encylindriga hojar såldes med en löjligt låg effekt för att klara avgas och bullerkrav. Sedan togs strypningen bort efter leverans.
625 och 660 är reggade med låg effekt från början men inte 640.
 
Nyheter
Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Top