Strypning LC4?

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmavid
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Tjena.
Hörde nåt snack om att KTM 640 LC4 Supermoto är strypt på 2:an och 3:an pga bullerrestriktioner eller liknande. Ligger det nån sanning i det? Kan det fixas och i såna fall hur?
 
Inkopplingen av EPC:n ser annorlunda ut på 03-hojarna, så gamla beskrivningar stämmer inte till 100%. Det är dock lätt att se vad som är vad om man bara lyfter undan tanken och börjar rycka i slangarna...
 
Lurch skrev:
Och vad får man ut av detta på papperet och i körglädje?

Inte så mycket, annat än att förgasaren reagerar som den ska vid fullgas på tvåan och trean - istället för att sega sig pga pysläcka via vakuumventilen. Det är verkligen bara vid fullgas till det tar stopp i handtaget, som EPC:n träder i kraft.
 
TomK skrev:
Inte så mycket, annat än att förgasaren reagerar som den ska vid fullgas på tvåan och trean - istället för att sega sig pga pysläcka via vakuumventilen. Det är verkligen bara vid fullgas till det tar stopp i handtaget, som EPC:n träder i kraft.

Å det är ju rätt viktigt ifall du vill jönsa runt på slangen, speciellt ifall du har org. burken på.

Kör så det ryker......
 
Tom Byron skrev:
Å det är ju rätt viktigt ifall du vill jönsa runt på slangen, speciellt ifall du har org. burken på.

Kör så det ryker......

Heda, det var jag som stod bakom dig med en grön ZX-7:a på Midlanda ett av passen på förmiddan! Hade dina avgaspuffar rätt i nyllet... Det kanske var det som fick mig att bestämma mig för att byta? :bow
 
Lurch skrev:
Heda, det var jag som stod bakom dig med en grön ZX-7:a på Midlanda ett av passen på förmiddan! Hade dina avgaspuffar rätt i nyllet... Det kanske var det som fick mig att bestämma mig för att byta? :bow

Åhh, sorry :rodnar Men med andra ord så "bankade jag in lite motard i pannbenet på dig" hahaha Jo puffar det gör dom :D Å faan va roligt det var att åka där :tummenupp :tummenupp :tummenupp

Tihihihi, jag hörde någon vråla bakom å mummla lite å peka ........ så jag ställde hojen på sniskan så du kunde se någe......hehehe
 
Tjena Lurch!

Hör av dig till mig så ska du få prova en ostrypt 640, är liksom en helt annan hoj när man plockat strypningar och fixat med munstycken mm, har för mig att jag berättade detta för dig på en 30års skiva för ett par veckor sedan men jag kan minnas fel.
 
Honung skrev:
Tjena Lurch!

Hör av dig till mig så ska du få prova en ostrypt 640, är liksom en helt annan hoj när man plockat strypningar och fixat med munstycken mm, har för mig att jag berättade detta för dig på en 30års skiva för ett par veckor sedan men jag kan minnas fel.

Inte var du väl så full att du har glömt det??? :crash

Jag åker upp på onsdag och går på Yran, jag hör av mig!
 
Jag pluggade också igen förgasarens två slangar som släpper in luft på "strypställen". Det översta i klockan och den utstickande vinklade slangen. på övre delen av fuggen. Funkar bra.
 
Ja tänkte också riva bort hela epc men har inte haft tid, så nu åker man med utdragen kontakt.
 
hagenblad skrev:
Jag pluggade också igen förgasarens två slangar som släpper in luft på "strypställen". Det översta i klockan och den utstickande vinklade slangen. på övre delen av fuggen. Funkar bra.

Hålet via det vinklade röret är ett "utblås" och bör lämnas öppet. Återanvänd den böjda slangen och det lilla metall-luftfiltret till det.
 
TomK skrev:
Hålet via det vinklade röret är ett "utblås" och bör lämnas öppet. Återanvänd den böjda slangen och det lilla metall-luftfiltret till det.

Finns nån site där all "avstrypning" finns vackert dokumenterat i text och bild? Orkar inte tröska igenom 100-tals gamla trådar här... :va
 
TomK skrev:
Hålet via det vinklade röret är ett "utblås" och bör lämnas öppet. Återanvänd den böjda slangen och det lilla metall-luftfiltret till det.


Vad händer om man pluggar båda? Jag gjorde det på min 640 -01 och det funkade bra?
 
motardnisse skrev:
Vad händer om man pluggar båda? Jag gjorde det på min 640 -01 och det funkade bra?

Du får inte korrekt ventilation av förgasaren och därmed antagligen försämrad funktion hos vakuumsliden (rör sig säkert långsammare pga "andnöd").
 
TomK skrev:
Du får inte korrekt ventilation av förgasaren och därmed antagligen försämrad funktion hos vakuumsliden (rör sig säkert långsammare pga "andnöd").


Aha!

"Spam" Va fasen har du blivit med rad twin [TRX850] Tom? Hade en själv innan Ragnar lurade på mig Ktm! :D
 
Vad bör man förvänta sig av en 640 -01:a motard med annan dämpare (KTM racing), katalysatorn sitter kvar (eller vafan det nu är för nåt) och originaldrev ?

På 2:an går det få upp den, men det går lite segt... (utan koppling).
 
Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

Back
Top