Strypning LC4 -03

Smile

A HÅLL ÅPP
Gick med
15 Aug 2003
Hoj
Katana 1100
Tjenare alla glada!

Jag har en KTM 640 LC4 03 som jag har moddat lite.

*Ombyggd SXC pipa
*Ombyggd luftburk
*Annat munstycke
*Annan nålinställning
*15-drev fram

I en annan tråd jag läste skrev man att 640 LC4 är strypt på 2:an och 3:an.På de lite äldre modellerna fixade man det på ett enkelt sätt genom att man delade på ett kontaktstycke vid förgasaren men att det var lite mer jobb på en 03:a då den saknar det kontaktstycket.
Skulle någon vilja förklara hur man ska göra på 03:a för att bli av med den strypningen.

Tacksam för svar.

Fortfarande samma typ av strypning med stor magnetstyrd luftventil och slangar. Det är bara det att kontakterna och slangarna dragits på annat sätt. Vrid gasen till fullt (när hojen är avstängd) och kolla var den lilla mikrobrytaren sitter som trycks in när du har fullgas. Plugga ur den.

Gör man det seriöst, tar man bort alla slangar och kablar som hör till - det syns tydligt vad som hör till vad.

Sitter på HÖGER sida om fuggen. fastskruvad med två *-skruvar på spjällaxeln. bara att dela på kontakten där.

kamikaze skrev:
Sitter på HÖGER sida om fuggen. fastskruvad med två *-skruvar på spjällaxeln. bara att dela på kontakten där.

Är väl nåt annat som sitter med skruvarna? Min var bara upphängd i en plåtbit som satt fäst i en av toppbultarna (insex), en 03:a.

Så här der den ut på, fast på höger sida istället då:

before1.jpg

Detta är allt du ska ta bort. Bilden är på en Duke 01 eller 02 men det ser nästan likadant ut på en LC4:

parts2lose.jpg

Själva magnetgrejen ska tydligen sitta fram vid styret bakom kylaren och man kan ta bort den om man vill rensa helt. Jag hittade den aldrig (?) på min (var osäker på hur den såg ut) så jag sket i det.

Last edited:
Har du då pluggat igen hålen på fuggen och isåfall med vad?
Det är väl viktigt att det blir tätt!?

Basse skrev:

Själva magnetgrejen ska tydligen sitta fram vid styret bakom kylaren och man kan ta bort den om man vill rensa helt. Jag hittade den aldrig (?) på min (var osäker på hur den såg ut) så jag sket i det.

Det är elektronikboxen för EPC:n du tänker på. Den satt i alla fall fram till -02 uppe på ramen till vänster om styrlagren. Kan tas bort, men gör det inte om det är en 620/625 m.fl., för då är det tändboxen man klipper :)

Smile skrev:
Har du då pluggat igen hålen på fuggen och isåfall med vad?
Det är väl viktigt att det blir tätt!?

Det övre hålet ska tätas. Jag trädde på en gummituta (skydd till änden på en patchfiberkabel, för er som vet vad det är) och rikligt med silikon, samt drog åt med ett buntband.

Det hål som går ut på sidan via ett mässingsrör, ska inte tätas - det är utgående ventilation från förgasaren. Visst funkar det ändå, men jag tror det hämmar membranets rörelser. Återanvänd en av gummislangarna (90-graders kröken) och det lilla te-sils liknande luftfiltret. Vänd slangen neråt och filterhålet bakåt.

No problemo, Har spenderat min fredagskväll i garaget jag. Har bestyckat om och slängt på en Supermoto dämpare. Fy fan va det går nu, och framförallt låter :D Suger att det regnade bara på jungfruturen, men men.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back