Strypa Suzuki Xf650 freewind

XF650

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2008
Ort
Klippan
Hoj
1999, Suzuki XF650 Freewind
Ska strypa min Suzuki Xf650 freewind.
Har fått två strypbrickor från mc-kompaniet.
Fick en dålig instruktion på tyska utan bilder eller nått, och jag som inte kan tysta fattade inte mycket.
Handlar om förgasare o lite sånt har jag kommit fram till. Så förgasarna är lösa så jag kolla på kanalerna både ut och in, men på ena hållet var hålet för litet o på andra hållet för stort.
Någon som kan hjälpa mig var dehär strypbrickorna ska sitta?
Ska besiktiga den på måndag så jag behöver få den klar :)
 
Last edited:
jag gissar lite här men behöver man inte lite dokumentation för besiktningen från en verkstad att hojen e strypt ?:confused:
 
Tack Swedie :)

Det räcker att man har ett intyg på att rätt saker är inhandlade och att de är godkända och sen ska man bara skriva ett papper att man monterat det rätt :P

Någon idé på monteringen?
 
Är det två brickor med hål i så skall de monteras i insugningsgummit.
 
Det är två brickor med ett litet hål,ca:3mm i själva ringen, och ett stort hål i mitten. Ytter diametern är ca:38mm.
Vilken sida av förgasaren?
mellan luftburken och förgasaren eller mellan förgasaren och cylindern?
(Nybörjare)
 
Det är två brickor med ett litet hål,ca:3mm i själva ringen, och ett stort hål i mitten. Ytter diametern är ca:38mm.
Vilken sida av förgasaren?
mellan luftburken och förgasaren eller mellan förgasaren och cylindern?
(Nybörjare)

Mellan förgasare och topp.
 
1. Die sitzbank abnehmen.
2. Die beide seitendeckel demontieren.
3. Den tank abbauen.
4. Die batterie ausbauen.
5. Die befestigungsschrauben des luftfilterkastens entfernen.
6. Die schlauchschellen der ansaugstutzen vergaserseitig lösen.
7. Den vergaser aus den ansaugstutzen heraus, etwas nach hinten ziehen.
8. Die mitgelieferten drosselblenden in die ansauggummis eindrücken. Darauf achten, dass die aussermittige bohrung nach unten zeigt.
9. In umgekehrter reihenfolge wieder zusammenbauen.

Nån som vill hjälpa mig att översätta denna texten till svenska?
 
Jag gör ett försök. Jag tar inget ansvar för fel...
1. Ta bort sadeln
2. Ta bort båda sidokåporna
3. Ta bort tanken
4. Ta bort batteriet
5. Ta bort fästskruvarna till luftburken
6. Lossa insugs-slangklämmorna
7. Ta bort förgasarna genom att dra dem bakåt
8. Tryck in de medföljande strypbrickorna i insugsgummina. Se till att de excentriska hålen sitter neråt
9. Montera tillbaka allt i omvänd ordning


/Lycka till
 
Tack för det!
Nu är det bara monteringen av kåpor och dylikt som återstår.
Kanon översättning, tack igen!
 
Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Back
Top