Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Kraven som gäller från 1 april 2011 är minst 595 kubik och minst 40 kW. De nya reglerna gäller parallellt med de gamla, som får tillämpas till och med den 18 januari 2013.
Min MC är till att börja med 498 cc och 60bhp. Alltså räcker det bara nästan med 40 kW då det motsvarar 53.641bhp.
Sen så står det "minst" 595 kubik? och det uppfyller den inte eller hur?
Sist men inte minst så börjar det gälla först den 18 januari 2013. Målet är att ha körkortet redan sommaren 2011![]()
Mc kompaniet säljer samma sats som säljs av alphatechnik.de, det är därför den är på tyska. Köper du direkt från Tyskland kostar det 105 Euro. Sen smackar du på brickorna och regbesiktar för 680 kr (och tar med pappren som du fick med strypningen). Klart
Alternativet är att lämna in på verkstad. Då gör de en egen strypning, och sen bänkar de. Det kostar säkert 2-3k bara det.
Att byta vajern är ju lika lätt som att skruva 2 muttrarOm du behöver mekhjälp så finns jag här för en hundring
![]()
Vänta nu lite. Nu tänkte jag helt fel. Men hur ska jag gå tillväga för att strypa de 7 bhp som är för många? & Detta är alltså nu officiellt och vedertaget att vara lagligt med ett A körkort med begränsing?
Okej - Bor du nära hässleholm? Hade uppskattat en så kallad MC-Mentor som fan och hade kunnat tänka mig att sponsra mer än en hundring
TILLÄGG: Någon som har lust att visa den exakta saken jag ska beställa från den tyska hemsidan? Så att det nu verkligen blir rätt ;-) Tack för all hjälp! Underbart forum![]()
Den nya lagen gäller bara uppkörning för tung mc, alltså inget som rör dig. För att du ska kunna köra din hoj på ett Abeg-kort måste hojen vara strypt till max 25 kW och 0,16 kW/kg. Om den är väldigt lätt (under 156 kg) krävs att den har ännu lägre effekt. Kolla vad det står för tjänstevikt i ditt ägarbevis.
Har svarat i PM
http://www.alphatechniksql.alphapla..._Artikelansicht&ArtikelID=312&SternpaketeID=0
Den borde stämma. Du sparar ca 800 spänn jmf med mc-kompanietTänk på att du måste registreringsbesikta hojen också för att det ska stå i pappren att den är på 25 kW.
Yes den ligger på 180 kg någonting så det är inge problem.
Yeah ok! Då ska jag beställa det där omgående ;-) Om det nu är rätt prylar
Står att jag måste ange "FIN" eller ett så kallat "FIN" nummer? Vad är det för något?
Inte säker, men tippar på att det är ditt ramnummer. Googla så hittar du säkert. Det är viktigt att de får helt rätt ramnummer eftersom de kommer att trycka en etikett som man klistrar på bredvid den befintliga.
Här sägs det vara ramnumret eller chassinumret och det viktiga är att det är 17 siffror. Drar ner och kollar upp det nu
Alright.
Här sägs det vara ramnumret eller chassinumret och det viktiga är att det är 17 siffror. Drar ner och kollar upp det nuÅterkommer senare, fan du verkar riktigt schysst din svenne
|
|
Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”
Harley‑Davidson drar igång ... |
|
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!
Fabio Di Giannantonio är fö... |
|
|
The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!
Den 17 maj är det åter dags... |
|
|
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!
Foto: Karin Tornblom Pre... |
|
|
|
Allt om MC på Rapidos öppet hus!
Kom och hälsa på Rapido MCK... |
|
|
Bike på Rapidos öppet hus!
Kom och hälsa på Rapido MCK... |
|
|